• 010 - 888 54 07

Hörapparater hos Audika Helsingborg

Södra Kyrkogatan 3, Helsingborg - Visa på karta

• Lunchstängt 12.00-12.30

Hörapparater

Hos oss på Audika Helsingborg hittar du hörapparater av olika modeller, märken och typer, både sådana som placeras bakom och i örat. Vi hjälper dig att hitta hörapparater som är anpassade efter just ditt liv, dina behov och din livssituation.

Prova hörapparater med modern och smart teknik

Hos oss på Audika i Helsingborg kan du välja att prova den allra senaste och smartaste tekniken – vi erbjuder bland annat internetuppkopplade, laddningsbara och återkopplingsfria hörapparater. Dagens hörapparater är digitala, diskreta och utrustade med avancerad teknik. De allra senaste modellerna gör det möjligt att inte bara förstärka ljud, utan också att skapa bättre förutsättningar för hjärnan att tolka och förstå ljuden vi hör. Irriterande bakgrundsljud dämpas och eventuell återkoppling förhindras innan den ens uppstår. Läs mer om våra hörapparater på vår hemsida.

Vi hjälper dig att välja hörapparat

Våra legitimerade audionomer hjälper dig med val av hörapparat baserat på din hörselnedsättning och dina individuella behov. Du kan välja att prova ut hörapparat ur Audikas privata sortiment eller ur Region Skånes upphandlade sortiment. Det slutgiltiga beslutet om vilken hörapparat du önskar är alltid ditt. Oavsett vilken hörapparat du väljer får du lov att ta med hörapparaten hem och prova den i 30 dagar för att se om den passar dig. Därefter utvärderar du och din legitimerade audionom hur du hör med hörapparaten, och justerar inställningarna vid behov.

Vad kostar det att prova ut hörapparat hos Audika Helsingborg?

Audika Helsingborg är auktoriserad av Region Skåne. Det betyder att vi följer regionens regler, riktlinjer och subventioneringar av hörselhjälpmedel. Om du väljer att prova ut hörapparat i Helsingborg och är berättigad hörapparat enligt Region Skånes regler och riktlinjer har du som patient hos Audika två alternativ:

1. Du kan välja att prova ut hörapparat från regionens upphandlade sortiment. Då betalar du 1000 kr, som är Regionens utprovningsavgift.
  2. Du kan välja att prova ut hörapparat som inte ingår i regionens upphandlade sortiment utan i Audikas privata sortiment (Friare val). Då får du en rekvisition på 1800 kr per hörapparat av regionen. Om den hörapparat som du väljer kostar mer, betalar du själv mellanskillnaden. En utprovningsavgift på 1000 kr betalas även vid detta val, men återbetalas vid en eventuell retur av Audika.

Välkommen att kontakta oss på Audika Helsingborg om du har du frågor eller funderingar!

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Om Audika Helsingborg

4,6

Välkommen till Audika och vår hörselklinik på Södra Kyrkogatan i Helsingborg. Vad kan vi hjälpa dig med?

Vi på Audika tycker att alla detaljer i livet är värda att höra

För oss finns det inga kompromisser – vi vill att du ska nå din fulla hörselpotential. Vi arbetar efter att varje person är unik och har enskilda behov. Våra legitimerade audionomer är experter på hörsel och hjälper dig att höra bättre.

Hos Audika Helsingborg kan vi hjälpa dig med din hörsel

Hos oss på Audika kan du få hjälp med att testa din hörsel, prova ut hörapparat, prova ut arbetshjälpmedel och/eller prova ut individanpassade hörselskydd. Vi säljer också hörselprodukter som passar olika behov. Du kan handla på någon av våra kliniker eller online hos vår hörselbutik.se.

Upplever du nedsatt hörsel?

Om du har problem med nedsatt hörsel är första steget mot en bättre hörsel alltid ett hörseltest. Ett hörseltest hos Audika Helsingborg kostar 200 kr och frikort gäller. Testet är kostnadsfritt från 85 år och uppåt. Du behöver ingen remiss för att boka en tid. Vill du veta mer om hörseltest? Läs mer på vår hemsida.

Audika Helsingborg är auktoriserad av Region Skåne

Vår hörselklinik på Södra Kyrkogatan i Helsingborg är auktoriserad av Region Skåne inom primär hörselrehabilitering. Det innebär att vi följer regionens regler, riktlinjer och eventuella subventioneringar av hörselhjälpmedel. Du är välkommen till oss på Audika om du är 18 år eller äldre och har en lätt eller måttlig hörselnedsättning. Vi hjälper dig med hela din hörselrehabilitering! Läs mer om oss på vår hemsida.

Aktuellt just nu

Välkommen att följa Audika på sociala medier!
Facebook YouTube

Informationen uppdaterades 01 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Audika Helsingborg

Hörseltest hos Audika Helsingborg

Tycker du att du hör dåligt och misstänker eller vet att du har en hörselnedsättning? Då är du välkommen till oss på Audika Helsingborg för ...

Hörapparater hos Audika Helsingborg

Batterier till hörapparater hos Audika Helsingborg

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos Audika Helsingborg kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa bat...

Hörseltest online hos Audika Helsingborg

Har du funderat på om du borde testa din hörsel, men inte kommit till skott? Då kan du göra Audikas hörseltest online, för att få en första ...

Karta - Södra Kyrkogatan 3, Helsingborg

4,6

19:24 - 18 dec, 2018 skrev:

Har ju inte varit nånstans tidigare, men det intrycket och kunskapen som finns var verkligen positivt.

21:41 - 21 sep, 2018 skrev:

Jag ha varit hos fyra olika audionomer, Audika är den första som skaffade hjälpmeden till mig så att jag kan höra TV och Radio efter närmare 10 År !

12:09 - 18 jan, 2017 skrev:

Mycket bra och vänligt bemötande av kunnig personal.

08:13 - 14 maj, 2016

4,2