Synundersökning hos Synsam Haninge i Handen

Anunds Gränd 3, Haninge Centrum, Handen - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 17:00

Synundersökning

Våra optiker kontrollerar ditt öga

Har du känt att din syn inte är så bra som den borde vara? Besök en av våra optiker för en undersökning, så du får reda på ifall du har ett synfel. Vi hjälper i så fall dig vidare med synkorrigering, vilket kan göras med hjälp av glasögon och/eller linser.

Mer om undersökningen

Innan ditt besök kan det vara bra att kolla upp om du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Det underlättar för vår optiker när de ska undersöka dina ögon. Undersökningen inleds med att ta reda på hur du själv uppfattar din syn och ögonhälsa. Sedan gör optiken flera olika mätningar för att undersöka om du har någon typ av synfel. Vid ett synfel kan optiken hjälpa till att korrigera det genom att ordinera glasögon och/eller linser med rätt styrka. Om något mer avvikande upptäcks under undersökningen skickar optikern en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till Synsam i Haninge Centrum för att boka en synundersökning!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Om Synsam Haninge

1,8

Välkommen till Synsam Haninge!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik på Anunds Gränd 3 i Haninge Centrum. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos oss

Våra optiker på Synsam Haninge är legitimerade och erfarna, så du kan känna dig trygg hos oss när du vill undersöka din syn. Det kan vara aktuellt om du upplever någon/några av dessa situationer, där du:

• Ofta har trötta ögon
  • Vill skaffa glasögon och/eller linser

För oss är det viktigt att vi hjälper dig utifrån dina förutsättningar och behov. Alla är välkomna, unga som gamla!

Skaffa glasögon hos Synsam Haninge

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Haninge - välkommen!

Informationen uppdaterades 04 juni 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Haninge

Synundersökning hos Synsam Haninge i Handen

Träffa en av våra legitimerade optiker på Synsam i Haninge för en synundersökning. Våra optiker kontrollerar ditt öga Har du känt att ...

Skaffa glasögon hos Synsam Haninge i Handen

Dags att skaffa glasögon? Varmt välkommen till Synsam i Haninge! Glasögon kan rätta till ditt synfel Har du under en tid känt av probl...

Skaffa linser hos Synsam Haninge i Handen

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Synsam i Haninge hjälpa dig! Hur skaf...

Karta - Anunds Gränd 3, Haninge Centrum, Handen

12:40 - 16 sep, 2020 skrev:

Hej jag har varit kund hos er under flera år men just nu på grund av Corona vill jag inte boka tid för synundersökning även om det är dags och samtidig min läsglasögon har gått söder ,idag har vari på er lokal i Haninge Centrum att beställa en ny på samma nivå men de sa att jag kan inte göra det och måste boka tid för ny Synundersökningar det bytider att ni ska bestämma för mig jag är helt besviken på er tjänst.