Tandreglering, specialist hos Folktandvården Ortodonti Handen

Handenterminalen 3, Haninge - Visa på karta

Tandreglering, specialist

Ortodonti (tandreglering) betyder raka tänder.

Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påverkas negativt. Tänderna kommer att ställas i en jämn tandbåge för att ge ett vackert leende med en optimal bitning.

Barn och vuxna som har någon form av felställning i tänder eller käkar kan genomgå en tandregleringsbehandling.

Steg 1 - konsultation

Det finns möjlighet att komma på konsultation hos en specialist för information om olika behandlingsmöjligheter. Där får du ett preliminärt terapi- och kostnadsförslag. För det definitiva terapiförslaget görs en inregistrering.

Steg 2 - inregistrering

Vid första besöket gör vi en noggrann klinisk undersökning (förälder bör delta vid första besöket gällande barn och ungdomar), röntgenbilder, fotografering och vid behov tas även avtryck av tänder och käkar.

Steg 3 - behandlingsplanering

Behandlingsplaneringen sker utifrån undersökning, röntgenbilder, modeller samt fotografering och presenteras sedan i terapiinformation där du får utförlig information kring behandling, tid, munhygien, risker samt olika moment i din behandling.

Steg 4 - fastsättning av tandställning

Efter noggrann genomgång av behandlingsplan och dess olika moment med patienten (för barn och ungdomar tillsammans med förälder) startas behandlingen.

Specialistbesök

Du besöker oss inledningsvis var 8-12 vecka och sedan kan besöksintervallerna variera mellan 4-6 veckor.

Välkommen att kontakta Folktandvården Tandreglering Handen om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 18 juni 2019 av Vården.se

Om Folktandvården Ortodonti Handen

4,9

Folktandvården Tandreglering Handen i Haninge erbjuder specialisttandvård, ortodonti, för barn, ungdomar och vuxna. Vi har lång erfarenhet och behandlar alla typer av bettfel med moderna behandlingsmetoder.

När behövs tandreglering?

Vill du ha rakare tänder, tycker att de är oregelbundna eller sticker ut, har svårt att bita av eller tugga? Då kan tandreglering vara aktuellt för dig.

Tandreglering betalad av landstinget

Om barn eller ungdomar är i behov av tandreglering kan de få den betalad av landstinget. Er vanliga tandläkare ser till att barnet vid behov får träffa en tandregleringsspecialist som bedömer om ditt barn bör ha tandreglering. I de fall ett behov fastställs får ni en lista på specialistkliniker inom tandreglering som ni kan välja emellan.

Skulle ditt barn inte få erbjudande om tandreglering på landstingets bekostnad är du självklart välkommen att kontakta oss och få hjälp med tandreglering som du själv bekostar. Samma sak gäller även för dig som är vuxen.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer!.

Informationen uppdaterades 18 juni 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Ortodonti Handen

Tandreglering, specialist hos Folktandvården Ortodonti Handen

Ortodonti (tandreglering) betyder raka tänder. Med olika former av tandställningar kan olika bettfel behandlas utan att dina tänder påver...

Osynlig tandställning - Incognito hos Folktandvården Ortodonti Handen

Hos oss på Folktandvården Tandreglering Handen erbjuder vi tandställningen Incognito, en sorts "osynlig" lingual tandreglering som sitter på...

Invisalign hos Folktandvården Ortodonti Handen

Vi på Folktandvården Ortodonti Handen erbjuder tandreglering med Invisalign. Det är en tandställning som sitter på insidan av tänderna och s...

Fatemeh Jabbari

10:14 - 22 jun, 2017

08:09 - 15 jun, 2017

09:07 - 14 jun, 2017

08:45 - 13 jun, 2017 skrev:

Vänligt bemötande. Dock svårt att komma fram på telefonen när man ska ringa om något.

08:22 - 12 jun, 2017 skrev:

Snabbt och smidigt, bra jobb.

13:55 - 09 jun, 2017 skrev:

Ni är bäst, Tack för allt!

15:19 - 08 jun, 2017 skrev:

Tack för bra hjälp!

08:49 - 08 jun, 2017

17:02 - 07 jun, 2017 skrev:

Jättetrevliga!!! Glada och positiva. Så nöjd

13:11 - 07 jun, 2017 skrev:

Mycket bra info lämnades vid varje besök. Supertrevlig personal

22:18 - 11 maj, 2017