Öppet, idag till 16:30

Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström

Södra Allégatan 1

Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström

Boka behandling

Välkommen till Bettkliniken – en specialistklinik för käkvärk och käkledsbesvär.

Har du ont i käkleden eller käkmusklerna?

Har du svårt att gapa eller tugga? Brukar käken fastna? Eller lider du av spänningshuvudvärk eller käkrelaterad tinnitus? Biter du ihop hårt och pressar tänderna? Eller gnisslar tänder när du sover? Då skall du vända dig till oss!

Bettkliniken har som specialistklinik en bred kompetens på det här området och erbjuder en rad olika behandlingar, bettskena, akupunktur med mera. Vi ligger på Järntorget i Göteborg och är den enda kliniken i sitt slag i hela Västsverige.

Ring oss och boka tid för en konsultation!

Vi lägger alltid upp individuella behandlingsplaner och lämnar tydliga kostnadsbesked.

Välkommen!
Dan Ström, Leg. tandläkare, docent, specialist i bettfysiologi

PS. Bettkliniken har också en lång erfarenhet inom allmän tandvård. Vi utför alla slags behandlingar.

Informationen uppdaterades 16:10 - 18 mar, 2021

Tandläkarundersökning hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen till tandläkare Dan Ström!

Bettskena
hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

För att avhjälpa problem med gnissling och pressande av tänder använder man en bettskena. Bettskenan är formad som en hästsko och tillve...

Tandpressning och gnissla tänder
hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

Med tandpressning menas att man pressar ihop tänder och käkar under långa eller korta intervaller. Det är lika vanligt att man pressar i...

Käkledsbesvär
hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

Käkledsbesvär är ett samlingsnamn för smärta i käkledsområdet och gapningssvårigheter. Käkledsbesvär kan behandlas på en rad olika sätt, med...

Bettfysiologisk smärtutredning
hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

Första delen av en smärtutredning är en noggrann beskrivning av de aktuella besvären. Du får berätta när, var och hur det värker. Nedsatt...

Frågor och svar

Fråga ställd 17:19 - 24 okt, 2016

Kan en bettskena hjälpa mot tinnitus? Har en, men den är så obekväm att jag sällan avvänder den. Kent Andersson

Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström svarar:

Hej Kent Absolut kan det hjälpa beroende på vad du har för diagnos. Du får gärna kontakta oss för tid så tittar vi näste på det. Vänligen Nadja

5 / 5

22 mar, 2018 Andreas skrev:

Fantastisk service och bra mycket snabbare än folktandvården. Hade akut ont i en tand och fick hjälp med en gång! Mycket bra!

24 okt, 2017 Lisa skrev:

Mycket trevligt mottagande! Lyhörd tandläkare. Fick stor hjälp och förståelse över mina spända och värkande käkleder. Rekommenderas varmt!

10 sep, 2014 Patrik skrev:

Dan är kunnig, snabb och ger ett väldigt tryggt intryck när man besöker hans klinik för behandling.