1/11
Öppet torsdag från 08:15

Audika Höllviken

Kungstorpsvägen 8A, Höllviken

Audika Höllviken

Välkommen till Audikas hörselklinik i Höllviken. Audikas legitimerade audionomer i Höllviken kan hjälpa dig med service av dina hörapparater. Du kan bland annat få hjälp med att justera inställningar, aktivera olika program och/eller koppla ihop dina hörapparater med en streamer eller annat hörselhjälpmedel. Vill du boka en tid för service? Kontakta oss så hjälper vi dig.

Om du är i behov av annan hjälp, så som hörseltest eller utprovning av hörapparat, är du välkommen till någon av våra andra hörselkliniker i Skåne. Vi erbjuder inte längre dessa tjänster på vår hörselklinik i Höllviken. Vi har valt att ändra om i vår verksamhet i Skåne. Inom vårt uppdrag för Region Skåne har vi valt att begränsa antalet kliniker till fyra stycken; Malmö Rundelsgatan, Helsingborg, Lund och Landskrona. Kliniken i Höllviken tar därför endast emot besök för service av hörapparater fram till och med 2021-06-30. Därefter stänger kliniken helt och du är då välkommen till vår närmaste klinik Malmö Rundelsgatan eller till någon av övriga audionommottagningar som är auktoriserade av Region Skåne. Dessa hittar du på 1177.

Har du frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta oss.

Aktuellt just nu

Informationen uppdaterades 14:17 - 7 jan, 2021

Hörseltest online hos Audika Höllviken

Audika erbjuder hörseltest online, för dig som är nyfiken på hur du hör. Testet går snabbt att göra och ger dig en indikation på om du bör boka tid för en mer utförlig undersökning hos en hörselklinik.

Det är enkelt att göra ett hörseltest online

Vårt online-test består av tre delar: självutvärderingsfrågor, tontest och lyssningstest. Du får svara på frågor om hur du upplever din hörsel och göra ett tontest, och avslutningsvis göra ett lyssningstest med mycket bakgrundsljud. Det tar bara några minuter att genomföra testet och du får resultaten med en gång.

Testet ersätter aldrig en komplett hörselundersökning

Vårt test passar framför allt dig som inte har testat hörseln tidigare, eftersom det endast ger en första indikation på hur du hör. Ett hörseltest som du gör online kan inte ersätta en komplett hörselundersökning, utan är till för att hjälpa dig avgöra om det är dags att boka tid hos en legitimerad audionom.

Välkommen att kontakta Audika Höllviken om du har frågor eller vill boka tid för en komplett hörselundersökning!

Batterier till hörapparater
hos Audika Höllviken

Idag drivs alla hörapparater av batterier. Hos oss kan du köpa batterier till de flesta hörapparater och du kan även köpa batterier i vår we...

Frågor och svar

Fråga ställd 16:14 - 8 okt, 2019

Har ni fortfarande ”drop in” mottagning på Torsdagar?

Audika Höllviken svarar:

Hej, ja på torsdagar mellan 08.45-15:45 är du välkommen om du behöver hjälp enklare serviceärenden. Med vänlig hälsning, Audika hörselklinik

Fråga ställd 10:23 - 3 sep, 2018

Vilka tider/dagar i veckan har ni öppen mottagning i Höllviken?

Audika Höllviken svarar:

Hej Bo, vår hörselklinik i Höllviken är öppen alla vardagar. Du kan hitta information öppettider på vår hemsida: https://www.audika.se/centers/Sk%C3%A5ne/audika-hoellviken

Fråga ställd 13:49 - 7 nov, 2017

Hej! Vad är kostnaden för första besöket hos er, samt kostnad för utprovning, apparat m m. Vore intressant att veta. Har hörapparat, som behöver förnyas. Med vänlig hälsning, Marianne Persson

Audika Höllviken svarar:

Hej Marianne, Tack för dina frågor. Vi arbetar på uppdrag av Region Skåne och alla våra kliniker är auktoriserade av regionen. En hörselundersökning kostar 200 kr (frikort gäller) och väljer du sedan att prova ut en hörapparat är kostnaden för utprovningsbesöket 1 000 kr. Väljer du att prova ut hörapparat ur Region Skånes sortiment betalar du 1 000 kr som är regionens avgift (utprovningsavgift). Du kan även välja hörapparat ur Audikas sortiment (det fria valet). Då får du en hörselcheck (rekvisition) på 1 800 kr per hörapparat av regionen. Om den hörapparat du väljer kostar mer, betalar du mellanskillnaden. Regionens avgift på 1 000 kr betalas även vid val av hörapparat ur Audikas sortiment. Du är varmt välkommen att kontakta oss på 0200 – 11 14 50 för att boka en tid för en hörselundersökning som ett första steg så att vi kan hjälpa dig. Med vänlig hälsning, Audika

5 / 5

26 apr, 2019 Lars skrev:

Kunnig hjälpsam trevlig personal.

26 apr, 2019 Sten skrev:

Ett mycket trevligt och proffsigt bemötande.

26 apr, 2019 Lennart skrev:

3 dec, 2018 Axel skrev:

Torsdag : 08:15 - 16:30
Lunchstängt 12.00-12.30
Avvikande öppettider kan förekomma, se exakt information om öppettider på Audikas hemsida.