Skaffa linser hos Synsam Hässleholm

Frykholmsgatan 6, Hässleholm - Visa på karta

Skaffa linser

Att skaffa linser hos Synsam

En av våra optiker börjar med noggrann undersökning för att se om du har ett synfel som behöver korrigeras. Dessutom kontrolleras ögonhälsan. Visar det sig att du har ett synfel kan optikern i nästa steg säkerställa den styrka du behöver på dina linser. Linserna anpassas självklart efter dina förutsättningar och behov. Är du osäker på hur du ska hantera linser och hur du sätter in och tar ut dem, ger optikern dig tips och råd på hur du sköter dem på bästa sätt.

Hitta de bästa linserna för dig hos Synsam Hässleholm på Frykholmsgatan 6!

Informationen uppdaterades 27 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Hässleholm

Välkommen till oss på Synsam Hässleholm!

På Frykholmsgatan 6 i Hässleholm hittar du vår välsorterade butik, där du kan hitta glasögon, linser och tillbehör från välkända märken. Du kan även boka olika sorters synundersökningar som genomförs av någon av våra legitimerade optiker. Vi finns här både för dig som ska skaffa glasögon för första gången och för dig som endast vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Hässleholm, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Skaffa nya glasögon hos Synsam Hässleholm

Vi på Synsam har ett stort urval av bågar från många olika märken, och våra rådgivare är där för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan även hyra dina glasögon hos oss, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Därtill hittar du solglasögon, linsvätska och tillbehör i vår butik.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Hässleholm!

Informationen uppdaterades 27 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Hässleholm

Synundersökning hos Synsam Hässleholm

Träffa en av våra legitimerade optiker på Synsam Hässleholm för en synundersökning. Våra optiker kontrollerar ditt öga Har du känt att...

Skaffa glasögon hos Synsam Hässleholm

Hos oss på Synsam Hässleholm kan du få hjälp med att skaffa glasögon som passar perfekt för just dig. Glasögon är en metod för att korrig...

Skaffa linser hos Synsam Hässleholm

Linser är ett bra alternativ för dig som inte kan eller vill ha glasögon. Hos Synsam Hässleholm kan vi hjälpa dig. Att skaffa linser hos ...

Karta - Frykholmsgatan 6, Hässleholm