Akacia Medical

Ångermannagatan 183 A, Vällingby

Akacia Medical

Boka behandling

Välkommen till Akacia Medical!

Akacia Medical är en hårtransplantationsklinik som bildades år 2001 och har sedan dess hjälpt tusentals män och kvinnor att få tjockare hår. De första åren fanns kliniken endast i Turkiet men i oktober 2011 öppnade vi även upp i Sverige. Sedan juni 2014 finns vår toppmoderna klinik i Vällingby norr om Stockholm.

Lång erfarenhet av hårtransplantationer

Hos oss erbjuder vi konkurrenskraftiga priser på hårtransplantationer utan att tumma kvalitén. Vårt operationsteam har lång erfarenhet av hårtransplantationer och har tillsammans utfört mer än 9000 operationer.

Vi på Akacia Medical lämnar alltid garanti på våra hårtransplantationer!

Vi använder FUE-metoden (Follicular Unit Extraction) när vi transplanterar hårsäckar som är den senaste och mest avancerade tekniken för hårtransplantationer. Behandlingen har snabb läketid och lämnar inga ärr, blödningar eller domningar.

Hårtransplantationer i Sverige och Turkiet

Vi erbjuder även hårtransplantationer i Istanbul, Turkiet, men lämnar skriftlig garanti på transplantationen, något som andra kliniker i Turkiet inte gör. All betalning sker i Sverige och ger en stor trygghet för dig som patient.

Varmt välkommen att boka en kostnadsfri konsultation!

Här kan du läsa mer om:

Skäggstransplantation

Informationen uppdaterades 09:43 - 14 feb, 2020

Ögonbrynstransplantation hos Akacia Medical i Vällingby

Pris från: 25000 kr

Många kvinnor och män som väljer att göra en ögonbrynstransplantation saknar hår på ögonbrynen eller är missnöjda med formen. Genom en ögonbrynstransplantation med FUE-metoden är det möjligt att få fylligare ögonbryn med ett resultat som är äkta och permanent. Behandlingen har snabb läketid och lämnar inga ärr, blödningar eller domningar.

På Akacia Medical har vi lång erfarenhet av att transplantera hår och lämnar alltid garanti på våra behandlingar!

Orsaker till tunna ögonbryn

Förlust av ögonbryn kan bero på kraftig noppning under lång tid som lett till att hårets tillväxt har stoppats. Tunna ögonbryn kan också bero på genetiska faktorer, sjukdomar, svåra trauman eller olyckor som lett till att ögonbrynens hår fallit av.

Hur går en ögonbrynstransplantation till?

Vi gör först en detaljplanering av dina nya ögonbryn och därefter ritar vi ut de önskade brynkonturerna. Transplantationsområdet och givarområdet (vanligtvis bakhuvudet) rakas och lokalbedövas. Därefter plockar vi ut de planerade hårsäckarna med hjälp av små nålar. De små hål som uppstår när hårsäckarna plockas ut läker ihop inom en vecka utan att lämna ärr.

Sedan öppnar vi kanaler och lägger in hårsäckarna en i taget. För att uppnå naturliga ögonbryn så placeras hårstråna i samma växtriktning som de befintliga hårstråna. För att få fylligare ögonbryn kan man kombinera med PRP-behandling som återupplivar hårsäckar du redan har.

Ingreppet sker i lokalbedövning och tar ca 2-4 timmar.

Resultatet av ögonbrynstransplantation

Ca 2-5 veckor efter en hårtransplantation faller de transplanterade hårstråna bort, sedan tar det ca 2-3 månader innan hårsäckarna börjar producera hår igen. Slutresultatet brukas ses efter drygt ett år.

Kontakta oss på Akacia Medical för att boka en konsultation inför en ögonbrynstransplantation!

Hårtransplantation
hos Akacia Medical i Vällingby

Hos Akacia Medical erbjuder vi hårtransplantationer på män och kvinnor som drabbats av hårförlust. Vi använder FUE-metoden (Follicular Unit ...

Pris från: 42000 kr

Håravfall
hos Akacia Medical i Vällingby

Håravfall är något som kan komma gradvis eller börja helt plötsligt hos både män och kvinnor. Håravfall är naturligt men många upplever det ...

Pris från: 42000 kr

Hårborttagning
hos Akacia Medical i Vällingby

Hos Akacia Medical erbjuder vi permanent hårborttagning med laser. Vi använder Soprano ICE Platinum som jobbar med tre olika lasrar samtidig...

Pris från: 190 kr

PRP / Trombocytbehandling
hos Akacia Medical i Vällingby

En PRP-behandling är effektiv för personer som har håravfall samt för patienter som har genomfört en hårtransplantation. Behandlingen får ig...

Pris från: 3500 kr

Skäggtransplantation
hos Akacia Medical i Vällingby

På Akacia Medical erbjuder vi hårtransplantation med FUE-metoden till män som har tunn skäggväxt. Vi har lång erfarenhet av att transplan...

Pris från: 40000 kr

Frågor och svar

Fråga ställd 23:01 - 8 aug, 2017

Om håret tas från bakhuvudet, då växer ju håret och måste ansas hela tiden annars går man med långt hår på ögonbrynen? Finns det brynstrån från donatorer el är det något längre in i framtiden att diskutera? Mvh jessika

Akacia Medical svarar:

Hej Jessika, De hårsäckar som transplanteras på ögonbrynen kan växa sig långa från början så man behöver klippa ner dem. Efter ett tag så växer dem långsammare och får ögonbryns karaktär. Hoppas att vi svarat på dina frågor. Med vänlig hälsning, Firo Esmer +46 8 533 300 02 +46 70 424 92 45 firo@akaciamedical.com www.akaciamedical.com

5 / 5

6 jun, 2017 Magnus skrev: