Akacia Medical

Ångermannagatan 183 A, Vällingby

Akacia Medical

Boka behandling

Välkommen till Akacia Medical!

Akacia Medical är en hårtransplantationsklinik som bildades år 2001 och har sedan dess hjälpt tusentals män och kvinnor att få tjockare hår. De första åren fanns kliniken endast i Turkiet men i oktober 2011 öppnade vi även upp i Sverige. Sedan juni 2014 finns vår toppmoderna klinik i Vällingby norr om Stockholm.

Lång erfarenhet av hårtransplantationer

Hos oss erbjuder vi konkurrenskraftiga priser på hårtransplantationer utan att tumma kvalitén. Vårt operationsteam har lång erfarenhet av hårtransplantationer och har tillsammans utfört mer än 9000 operationer.

Vi på Akacia Medical lämnar alltid garanti på våra hårtransplantationer!

Hårtransplantationer i Sverige och Turkiet

Vi erbjuder även hårtransplantationer i Istanbul, Turkiet, men lämnar skriftlig garanti på transplantationen, något som andra kliniker i Turkiet inte gör. All betalning sker i Sverige och ger en stor trygghet för dig som patient.

Varmt välkommen att boka en kostnadsfri konsultation!

Här kan du läsa mer om:

Skäggstransplantation

Informationen uppdaterades 09:43 - 14 feb, 2020

Hårtransplantation hos Akacia Medical i Vällingby

Pris från: 42000 kr

Hos Akacia Medical erbjuder vi hårtransplantationer på män och kvinnor som drabbats av hårförlust. Vi använder FUE-metoden (Follicular Unit Extraction) när vi transplanterar hårsäckar som är den senaste och mest avancerade tekniken för hårtransplantationer. Behandlingen har snabb läketid och lämnar inga ärr, blödningar eller domningar.

Vi har lång erfarenhet av att transplantera hår och lämnar alltid garanti på våra behandlingar!

Hur går hårtransplantationen till?

Vi börjar med att ta ett blodprov och sedan rakar samt lokalbedövar vi givarområdet, dvs. området därifrån hårsäckarna ska tas, som vanligtvis är bakhuvudet. Därefter plockar vi ut de planerade hårsäckarna med hjälp av små nålar. De små hål som uppstår när hårsäckarna plockas ut läker ihop inom en vecka utan att lämna ärr.

Sedan markerar och bedövar vi området där hårsäckarna ska transplanteras, därefter öppnar vi kanaler och lägger in hårsäckarna en i taget. Efter det utför vi en PRP-behandling och bandagerar huvudet samt går igenom din eftervårdsplan.

Ingreppet kan ta mellan 6-10 timmar och tiden varierar beroende på antaetl hårsäckar.

Body Hair Transplantation

Om donatorområdet i nacken inte har tillräckligt med hår för transplantation kan kroppshår användas. Då tas hår från bröstet eller andra hårbetäckta delar av kroppen. Kroppshårets karaktär är inte detsamma som huvudhårets så denna metod är inte att föredra, men det är ett alternativ.

Hur lång tid tar det innan resultatet syns?

Efter ca 3-4 månader brukar du kunna se skillnad och fullt resultat syns efter ca 9-12 månader. Vi på Akacia Medical gör en utvärdering efter 12 månader och tittar då på hur slutresultatet blev.

Hårtransplantationen inleds med en konsultation

Vi erbjuder gratis konsultationer där vi går igenom dina önskemål och eventuella frågor. Läkaren gör sedan en bedömning om det går att uppnå resultatet du önskar, därefter får du en offert och ett förslag på operationsdatum.

Vad kostar en hårtransplantation?

Kostnaden för en hårtransplantation beror på hur många hårsäckar som ska transplanteras. Vi erbjuder hårtransplantationer antingen på vår hårklinik i Stockholm eller i Istanbul, Turkiet, och du bestämmer själv var du vill genomföra ingreppet. Vår garanti omfattar hårtransplantationer på alla våra kliniker.

Kontakta oss på Akacia Medical för att boka en kostnadsfri konsultation eller om du har några frågor om hårtransplantation!

Håravfall
hos Akacia Medical i Vällingby

Håravfall är något som kan komma gradvis eller börja helt plötsligt hos både män och kvinnor. Håravfall är naturligt men många upplever det ...

Pris från: 42000 kr

Hårborttagning
hos Akacia Medical i Vällingby

Hos Akacia Medical erbjuder vi permanent hårborttagning med laser. Vi använder Soprano ICE Platinum som jobbar med tre olika lasrar samtidig...

Pris från: 190 kr

PRP / Trombocytbehandling
hos Akacia Medical i Vällingby

En PRP-behandling är effektiv för personer som har håravfall samt för patienter som har genomfört en hårtransplantation. Behandlingen får ig...

Pris från: 3500 kr

Ögonbrynstransplantation
hos Akacia Medical i Vällingby

Många kvinnor och män som väljer att göra en ögonbrynstransplantation saknar hår på ögonbrynen eller är missnöjda med formen. Genom en ögonb...

Pris från: 25000 kr

Skäggtransplantation
hos Akacia Medical i Vällingby

På Akacia Medical erbjuder vi hårtransplantation med FUE-metoden till män som har tunn skäggväxt. Vi har lång erfarenhet av att transplan...

Pris från: 40000 kr

Frågor och svar

Fråga ställd 23:01 - 8 aug, 2017

Om håret tas från bakhuvudet, då växer ju håret och måste ansas hela tiden annars går man med långt hår på ögonbrynen? Finns det brynstrån från donatorer el är det något längre in i framtiden att diskutera? Mvh jessika

Akacia Medical svarar:

Hej Jessika, De hårsäckar som transplanteras på ögonbrynen kan växa sig långa från början så man behöver klippa ner dem. Efter ett tag så växer dem långsammare och får ögonbryns karaktär. Hoppas att vi svarat på dina frågor. Med vänlig hälsning, Firo Esmer +46 8 533 300 02 +46 70 424 92 45 firo@akaciamedical.com www.akaciamedical.com

5 / 5

6 jun, 2017 Magnus skrev: