Naprapatbehandling

Logo Behandlingscenter

Behandlingscenter - Hägersten-Liljeholmen, Stockholm

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar därmed både muskler och leder.

Här Behandlingscenter behandlar vi både akuta och kroniska besvär.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och för att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten utför även akupunktur.

Efter besöket

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktigt del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient får råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskelatur för att undvika att besväret återkommer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling? Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etc. Men tre till fem gånger är vanligt.

Vi erbjuder även naprapati till företag, vi kan då komma ut till företaget och genomföra behandlingen på plats.

Informationen uppdaterades 09 oktober 2014 av Vården.se

Bokbindarvägen 86, Hägersten - Visa på karta

Om Behandlingscenter

På Behandlingscenter erbjuder vi naprapati, massage, akupunktur, friskvårdskonsultationer samt tränings och hälsovägledning både för privatpersoner och företag.

Behandlingstider när det passar dig

Det finns möjlighet att få behandlingstider på kvällar och helger utöver vanliga öppettider och vi har även tider för akutbehandling hos naprapat om oturen är framme.

Varför ska man söka sig till Behandlingscenter?

Måste man ha ont? Nej. Man kan boka behandling utan att man har större besvär. Bara för att känna den härliga känslan av att må bra. Kommer du ihåg senast du vaknade och mådde riktigt bra på morgonen? Gör något åt det. Du behöver inte vara småstel och trött.

Boka tid i dag så du kan må bra och prestera ditt bästa.

Övriga behandlingar hos Behandlingscenter

• Akupunktur

Klassisk akupunktur Klassisk akupunktur är en flera tusen år gammal behandlingsform som härstammar ifrån Kina. Klassisk akupunktur utgår ... Läs mer

• Friskvårdskonsultation

Behandlingscenter erbjuder konsultationer med fokus på hälsa och livskvalitét. Vår utbildade Friskvårdskonsult Ulrica Brunner jobbar med... Läs mer

• Laserbehandling

En laser är en ljuskälla som avger ytterst rent ljus genom att det har en enda våglängd med långa sammanhängande vågor. Behandling med medic... Läs mer

• Massage

Massage är en behandlingsform som kan ge många bra resultat. Den kan vara avstressande och avslappnande, ”som balsam för själen” som en kund... Läs mer

Karta - Bokbindarvägen 86, Hägersten