Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Västertorp i Hägersten

fr. 1 060 kr

Störtloppsvägen 12, - Visa på karta

Lista ditt barn

Tandhygienistbehandling

Vill du ha en ren och fräsch mun? Hos oss kan du få professionell tandrengöring, hjälp att ta bort tandsten och missfärgningar samt polering av dina tänder.

Tandsten

Tandsten är ett vanligt problem. När det väl har bildats tandsten kan du inte borsta bort den själv, utan tandhygienisten måste skrapa bort den med speciella verktyg.

Missfärgningar

Missfärgningar från kaffe, te eller rödvin, tas bort och du får också information om hur du ska hålla rent i munnen för att undvika tandlossning eller hål i tänderna. Vi kontrollerar att ditt tandkött är friskt och som avslutning poleras dina tänder.

Behandlingen brukar ge en ren och fräsch känsla i munnen och är en god investering i din munhälsa.

Informationen uppdaterades 30 mars 2020 av Vården.se

Om Folktandvården Västertorp

Tillfälligt enbart akut tandvård

Vi på Folktandvården Stockholm erbjuder för tillfälligt enbart akut tandvård. Detta för att hjälpa sjukvården och minska den stora materialbrist som covid-19 orsakar.

Har du en tid bokad hos oss kommer vi att kontakta dig för att avboka den och hitta en ny tid längre fram. Vi hoppas på din förståelse och beklagar de eventuella besvär som detta innebär för dig.

Telefonen är öppen

Välkommen att ringa till oss! Vi svarar på dina frågor, ger vägledning och hjälper vid behov att boka tid för akut tandvård på en klinik nära dig. Vi erbjuder ingen drop in.

Akuta besvär och förkylningssymptom?

Har du akuta besvär i munnen och förkylningssymptom får du inte besöka oss, då behöver du ringa först. Detta för att kunna ta hand om dig på bästa sätt och undvika smittspridning.

Folktandvården och covid-19

Här kan du läsa mer om hur covid-19 påverkar dig som ska besöka Folktandvården Stockholm.

Om Folktandvården Västertorp

Folktandvården Västertorp består av duktiga tandläkare, tandhygienister och tandsköterskor. Vi erbjuder tandvård till barn och vuxna i alla åldrar och kan hjälpa till med allt som rör tänder och munhälsa.

Förebyggande tandvård hos Folktandvården Västertorp

Vi erbjuder förebyggande tandvård samt information och kunskap om hur du på bästa sätt tar hand om dina tänder. Vi erbjuder även regelbundna undersökningar, lagningar, rotfyllningar, akut tandvård, estetisk tandvård och tandersättningar som broar och proteser.

Vi har ett nära samarbete med Folktandvårdens alla specialister.

Vi kan erbjuda nya kunder tid inom 2-4 veckor. Vuxna och barn med akuta problem tar vi oftast emot samma dag.

Hos oss kan du som vuxen få Frisktandvård, tandvård till fast pris.

Vid akuta besvär när kliniken är stängd, vänd dig till Folktandvården Akuten på Fleminggatan 48, telefonnummer 08-123 156 80.

Välkommen till Folktandvården Västertorp!

Informationen uppdaterades 30 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Folktandvården Västertorp

Sista minuten-bokning hos Folktandvården Västertorp i Hägersten

fr. 300 kr

Tider med kort varsel hos Folktandvården Västertorp Hos oss erbjuder vi sista minuten-tider för vuxna patienter hos tandläkare eller tand...

Akuttandvård hos Folktandvården Västertorp i Hägersten

fr. 1 000 kr

Vi hjälper dig som har tandvärk eller andra akuta problem med dina tänder att snabbt få en akuttid. Akutbesök kostar som vanlig tandvård och...

Frisktandvård hos Folktandvården Västertorp i Hägersten

fr. 30 kr per månad

Frisktandvård är tandvård till fast pris. Det är ett friska-tänder-abonnemang som ger dig friskare mun. Med Frisktandvård får du regelbunden...

Tandläkarundersökning hos Folktandvården Västertorp i Hägersten

fr. 865 kr

Vid undersökningen kontrollerar tandläkaren dina tänder och din mun för att se att du inte har hål i tänderna, tandköttsinflammation, tandlo...

Tandhygienistbehandling hos Folktandvården Västertorp i Hägersten

fr. 1 060 kr Behandling hos tandhygienist efter dina önskemål, till exempel borttagning av mindre mängd synlig tandsten, professionell tandrengöring, polering, skötselråd. Vid större behandlingsbehov erbjuder vi dig ett nytt besök.

Tandblekning hos Folktandvården Västertorp i Hägersten

1 500 kr per käke

Hos oss får du hjälp att bleka tänderna på ett säkert sätt. Genom att vi bedömer dina tänder och mun före blekningen försäkrar du dig om att...

Karta - Störtloppsvägen 12,