1/3
Öppet i morgon från 10:00

Synsam Gislaved

Södra Storgatan 2, Gislaved

Synsam Gislaved

Välkommen till Synsam Gislaved!

Du hittar vår välsorterade butik på Södra Storgatan 2 i Gislaved. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Gislaved, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Våra glasögon

Hos oss på Synsam Gislaved finns ett stort urval av bågar från ett stort antal märken, och vi hjälper dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan också hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör hittar du det i vår butik.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Gislaved!

Informationen uppdaterades 16:02 - 6 okt, 2020

Skaffa linser hos Synsam Gislaved

Pris från: 549 kr

Vi på Synsam i Gislaved kan hjälpa dig som vill skaffa linser. Det kan vara ett bra alternativ om du har synfel men inte kan eller vill ha glasögon.

Synsam hjälper dig att skaffa linser

När du kommer till oss börjar vi alltid med att göra en noggrann undersökning, för att kontrollera din ögonhälsa och kunna konstatera om du har ett synfel som behöver korrigeras. Utifrån undersökningen kan optikern sedan hjälpa dig med att hitta rätt styrka på linserna. Linserna anpassas efter dina behov och vi ger dig råd och vägledning kring hur du sätter i och tar ur dem, hur du hanterar dem och hur du ska sköta om dem på bästa sätt.

Välkommen att boka tid hos Synsam Gislaved för hjälp med att skaffa linser!

Synundersökning
hos Synsam Gislaved

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam i Gislaved. Undersökning av ögat Om du upplever att du har prob...

Pris från: 199 kr

Skaffa glasögon
hos Synsam Gislaved

Hos Synsam Gislaved kan vi hjälpa dig genom hela processen att skaffa glasögon: från en första undersökning till val av bågar. Vi hjälper...

Pris från: 199 kr

Lördag : 10:00 - 14:00