Tandlagning på kindtand, tre ytor

Mälarkliniken - Gamla stan, Stockholm

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas.

Hur går behandlingen till?

Behandlingen inleds alltid med en undersökning. De flesta brukar vilja ha bedövning men det är något som man bestämmer själv. Vi tar sedan bort den skadade delen av tanden genom att borra innan hålet lagas med en plastfyllning.

Om du har fått bedövning så sitter den ofta i ett par timmar efter behandlingen men du kan använda tanden som vanligt även om det är bra att vara lite försiktig.

I priset ingår alla moment i behandlingen inklusive material.

Informationen uppdaterades 27 oktober 2016 av Vården.se

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

08-10 63 37
Visa telefonnummer

Triewaldsgränd 3, 1 tr - visa på karta

Om Mälarkliniken

Mälarkliniken ligger centralt beläget i Gamla Stan i Stockholm och erbjuder all typ av tandvård för vuxna och barn.

God munhälsa är grunden

Vi på Mälarkliniken anser att god munhälsa är grunden till vackra tänder. Hos oss är du som patient i fokus och vi tar oss tid och lyssnar på dina önskemål för att kunna föreslå en optimal lösning för just dina besvär.

Vi ser långsiktigt på behandlingen av dina tänder och har därför regelbunden kontakt med våra patienter även efter avslutat behandling.

Behandling i avslappnad miljö

Vi använder oss även av den senaste och mest skonsamma tekniken för att erbjuda dig en behandling i en avslappnande miljö.

Varmt välkommen till Mälarkliniken!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Mälarkliniken

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Ortho Center Stockholm Fick en knäprotes inopererad 170828. Imponerad av omhändertagandet från första besöket från reception, vårdavdelning och operationsavdelning... - Marianné Larsson
    • Rosa Gynekologmottagning Tusen tack! Kalla dit mig igen om ca ett år! - Inger Sandqvist
    • Sant Elias Klinik Mycket bra! Tack! - Amina Samuelsson
    • Rehabkliniken Ni är ett grymt team, proffsiga, trevliga och kunniga. Det är verkligen roligt och gör stor nytta att hamna här! - Per Spångberg
    • Vårdcentralen Kil Mellan kl 8-10 ej tillgängligt. Ringt ofta. Blev ombett att återkomma. Kom aldrig fram. Hur bär man sig åt att få kontakt? - Sonja Nordenskjöld