Tennisarmbåge

Naprapat Tommy Efraimsson - Gamla stan, Stockholm

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, detta beror lite på armens och handens position. Det finns flera olika tekniker som naprapaten kan använda för att behandla tennisarmbågen lokalt. Det är viktigt att titta på helheten som till exempel funktionen i skuldra och nacke.

Vad kan orsaka en tennisarmbåge?

Orsaken till tennisarmbåge kan vara överansträngning i musklerna på grund av ensidiga och upprepade rörelser i handleden samt även andra funktionella orsaker.

Vilka symtom brukar förekomma?

Vanliga symtom är smärta längst underarmens ovansida eller armbåge samt ömhet på utsidan av armbågen. Stelhet och minskad kraft i armen. Vissa personer känner sig begränsade gällande arbetssysslor på grund av smärtan. Man kan få svårt att lyfta tunga och otympliga föremål.

Hos mig kan du få din tennisarmbåge behandlad då besvären annars kan bli långvariga och besvärliga.

Vad kan jag själv göra om jag har fått en tennisarmbåge?

• Om du har ett arbete som innebär mycket tid framför datorn kan det vara bra att införskaffa ett ergonomisk anpassat tangentbord. Du bör också undvika ensidiga och smärtsamma rörelser.

• Använd ett handledsstöd.

Välkommen att kontakta mig för vidare information!

Informationen uppdaterades 19 april 2017 av Vården.se
Boka här
Nästa lediga tid:

070-714 54 88
Visa telefonnummer

Österlånggatan 18, Stockholm - visa på karta

Om Naprapat Tommy Efraimsson

Välkommen till Naprapat Tommy Efraimsson!

Med över 30 år som naprapat, med egen praktik, har jag erfarenheter som är värt mycket när du som patient är i behov av behandling.

Hos mig blir du sedd

Det är viktig att du blir nöjd med besöket. Jag ställer frågor – undersöker – behandlar och ger rådgivning, allt för att skapa en bra helhetssyn.

En vanlig behandling består av massage, mobilisering, manipulation (vid behov) och stretching.Mitt mål är att hjälpa dig med dina akuta besvär, samt att du får en förståelse varför problemen uppstått och hur du ska förebygga dessa.

Om du vill kan jag lägga upp ett personligt träningsprogram. Du får även många värdefulla tips som du själv kan använda i din vardag.

Akuttider

Besvär kan komma akut och då är det viktigt att du får hjälp snabbt. Därför finns det oftast lediga tider varje dag.

Bakgrund

Utbildning via Naprapathögskolan i Stockholm, och är ansvarsförsäkrad. Genom åren har jag arbetat mycket inom idrott, både elit och breddidrott:

• Sportchef Ungdom Reymersholm
  • Ledarinstruktör Stockholms Fotbollförbund
  • Fotboll, aktiv och senaste 20 åren som huvudtränare
  • Ishockey, som naprapat för Hammarby A-lag (80-talet)
  • Idrottslärare, ungdomsidrott
  • Gyminstruktör
  • Övrig breddidrott, aktiv och som naprapat

Detta har gett mig en bred kunskap om hur olika besvär och skador kan uppstå.

Övriga behandlingar hos Naprapat Tommy Efraimsson

• Naprapatbehandling

580 kr 40 minuters behandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Klassisk massage

580 kr

Klassisk svensk massage är en relativt kraftig massage där jag bearbetar huden och musklerna både ytligt och på djupet. Detta är den metod s... Läs mer

• Nackspärr

580 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Ryggskott

580 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

4,9

• 08:42 - 27 feb, 2017

• 23:08 - 25 okt, 2016 skrev:

Har under senaste året drabbats av ryggproblem i ländryggen och gick till Tommy på rekommendation. Fick snabbt hjälp med de akuta besvären och en bra samtalspartner kring träning för förebyggande av besvär. Efter ett antal behandlingar är jag nu besvärsfri. Tommy är väldigt trevlig och man känner sig trygg i hans händer. De 30 åren av erfarenhet märks i varje handgrepp.

• 13:54 - 26 maj, 2016 skrev:

Jag har gått hos Tommy i många år för besvär med nacke och rygg. Får alltid bra behandling och trevligt mottagande, han lyssnar på om man har ont någon stans och fixar det. Jag kan varmt rekommendera honom om man har några problem.

• 20:08 - 07 jan, 2015 skrev:

För första gången på länge har jag ingen värk eller domning i min axel och arm! Underbart! Stort tack, Tommy!

• 10:00 - 02 dec, 2014 skrev:

Bästa naprapaten!

Tommy är mycket skicklig och erfaren naprapat. Han pratar och förklarar vad han gör. Man känner sig lugn och säker med Tommy och han är den första naprapaten som löst mitt ryggproblem! Jag är oerhört nöjd och skulle aldrig gå till någon annan!

• Nynäshamns VårdCentral Mycket trevliga och seriösa när man väl är hos läkare/innanför receptionen. Har dock haft mycket problem med kontakt både via telefon och i ... - Karl Gunnar Roos
    • Nikos Tsiaklides Läkarmottagning Trevligt bemötande och har tid vid mina besök. - Kim Tiilikainen
    • Åkermyntans Vårdcentral Jag rekommenderar Dr Apostolos Mintoglou, han är väldigt medicin competence, duktig att ge återkoppling samt följa upp patienten hela vårdpr... - Daniella Shafti
    • Hjärtintensivvårdsavdelning Gävle Tack avd 105 för en fantastisk vård av mig, allt från Läkare till städpersonal. Arne på 23.2. - Arne Berg
    • Specialistläkarna Sergel City Tack för ett proffsigt bemötande. Blev till stor hjälp hos Ulf Zetterström. Trevlig midsommar. - Christina Haaga