Logo Naprapat Tommy Efraimsson

Naprapat Tommy Efraimsson - Gamla stan, Stockholm

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En nackspärr kan sitta i flera veckor.

Vad kan orsaka nackspärr?

En orsak kan vara om man har suttit med nacken i direkt vinddrag och blivit kall om den. Den kan också utlösas av en olämplig sovposition eller om man har gjort en allt förhastad rörelse med nacken. Ibland behöver nackspärr inte ha någon påtaglig orsak.

Om du har nackspärr och vill att den ska försvinna snarast möjligast kan jag hjälpa dig med det genom mina behandlingsmetoder.

Vad kan jag själv göra om jag har fått nackspärr?

• Se till att hålla din nacke varm. Förse gärna nacken med en halsduk eller en vetesäck som man kan värma i mikron. En varm dusch kan också göra nacken gott.

• Det är bra att röra på sig om man har fått nackspärr, dock med viss försiktighet.

• Receptfria värktabletter innehållande Paracetamol bidrar också till minskad smärta.

Finns det något jag kan göra för att förebygga nackspärr?

Regelbunden motion och stärkt nackmuskulatur kan minska risken för nackspärr. Att tänka på sin arbetsposition, både på jobbet och privat, är också viktigt. Om man ofta vaknar med stel nacke kan man behöva se över sin kudde.

Välkommen att kontakta mig!

Informationen uppdaterades 19 april 2017 av Vården.se

Österlånggatan 18, Stockholm - Visa på karta

4,9

Om Naprapat Tommy Efraimsson

Välkommen till Naprapat Tommy Efraimsson!

Med över 30 år som naprapat, med egen praktik, har jag erfarenheter som är värt mycket när du som patient är i behov av behandling.

Hos mig blir du sedd

Det är viktig att du blir nöjd med besöket. Jag ställer frågor – undersöker – behandlar och ger rådgivning, allt för att skapa en bra helhetssyn.

En vanlig behandling består av massage, mobilisering, manipulation (vid behov) och stretching.Mitt mål är att hjälpa dig med dina akuta besvär, samt att du får en förståelse varför problemen uppstått och hur du ska förebygga dessa.

Om du vill kan jag lägga upp ett personligt träningsprogram. Du får även många värdefulla tips som du själv kan använda i din vardag.

Akuttider

Besvär kan komma akut och då är det viktigt att du får hjälp snabbt. Därför finns det oftast lediga tider varje dag.

Bakgrund

Utbildning via Naprapathögskolan i Stockholm, och är ansvarsförsäkrad. Genom åren har jag arbetat mycket inom idrott, både elit och breddidrott:

• Sportchef Ungdom Reymersholm
  • Ledarinstruktör Stockholms Fotbollförbund
  • Fotboll, aktiv och senaste 20 åren som huvudtränare
  • Ishockey, som naprapat för Hammarby A-lag (80-talet)
  • Idrottslärare, ungdomsidrott
  • Gyminstruktör
  • Övrig breddidrott, aktiv och som naprapat

Detta har gett mig en bred kunskap om hur olika besvär och skador kan uppstå.

Övriga behandlingar hos Naprapat Tommy Efraimsson

• Naprapatbehandling

580 kr 40 minuters behandling

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar ... Läs mer

• Klassisk massage

580 kr

Klassisk svensk massage är en relativt kraftig massage där jag bearbetar huden och musklerna både ytligt och på djupet. Detta är den metod s... Läs mer

• Tennisarmbåge

580 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer

• Ryggskott

580 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

Karta - Österlånggatan 18, Stockholm

4,9

• 00:49 - 04 okt, 2018

• 19:34 - 05 sep, 2018 skrev:

Tommy ser till helheten! Rekommenderas!

• 15:04 - 06 maj, 2018

• 19:06 - 10 okt, 2017

• 08:42 - 27 feb, 2017

• 23:08 - 25 okt, 2016 skrev:

Har under senaste året drabbats av ryggproblem i ländryggen och gick till Tommy på rekommendation. Fick snabbt hjälp med de akuta besvären och en bra samtalspartner kring träning för förebyggande av besvär. Efter ett antal behandlingar är jag nu besvärsfri. Tommy är väldigt trevlig och man känner sig trygg i hans händer. De 30 åren av erfarenhet märks i varje handgrepp.

• 13:54 - 26 maj, 2016 skrev:

Jag har gått hos Tommy i många år för besvär med nacke och rygg. Får alltid bra behandling och trevligt mottagande, han lyssnar på om man har ont någon stans och fixar det. Jag kan varmt rekommendera honom om man har några problem.

• 20:08 - 07 jan, 2015 skrev:

För första gången på länge har jag ingen värk eller domning i min axel och arm! Underbart! Stort tack, Tommy!

• 10:00 - 02 dec, 2014 skrev:

Bästa naprapaten!

Tommy är mycket skicklig och erfaren naprapat. Han pratar och förklarar vad han gör. Man känner sig lugn och säker med Tommy och han är den första naprapaten som löst mitt ryggproblem! Jag är oerhört nöjd och skulle aldrig gå till någon annan!

• 15:12 - 26 mar, 2014 skrev:

Har gått hos Tommy sedan slutet på 90-talet.Gick tidigare hos sjukgymnast ibland men där hände ingenting. Hos Tommy ger det resultat. Får behandling en gång i kvartalet i förebyggande syfte, men har även varit där för akut ryggskott och då, efter 30 minuter, inträder miraklet. Liksom i bibeln reser man sig upp och tar sin säng och går!
    Hos Tommy är det raka rör och behandlingen är handfast, men inte smärtsam och den ger resultat. Gå dit och prova själva!

• 16:43 - 21 mar, 2014 skrev:

Jag har mångårig erfarenhet av Tommy. Han är oerhört duktig och kompetent och ödmjuk. Går regelbundet hos honom, varit en liten krokig gumma idag annars. Jag kan verkligen rekommendera Tommy.

• 09:00 - 05 mar, 2014 skrev:

Vi har en mångårig erfarenhet av Tommys gediget, kompetenta behandling. Maken kröp in på mottagningen ,vid ett svårt ryggskott, gick ut efter behandling.
    Tommy är gediget intresserad att hjälpa sina patienter snabbt, effektivt och med stor kunskap.
    Han har ett helhetsperspektiv på människan när han genomför sina behandlingar och ger råd för egenvård.

• 08:40 - 02 mar, 2014 skrev:

Tommy är genuint intresserad av att hjälpa sina patienter! Efter att tröstlöst sökt mig genom vården efter hjälp var du den första som sa"såhär kan du ju inte ha det". Du sa genast att du kunde hjälpa mig med vissa saker men var inte säker på att du kunde lösa alla mina besvär.

Tommy är ödmjuk, genuint intresserad och oerhört kunnig!

Idag är jag hel och frisk, och det tackar jag dig för :-)

Jag kan verkligen rekommendera Tommy. Han är en riktigt seriös naprapat som ger det där extra!

• 20:30 - 26 mar, 2013 skrev:

Riktigt kompetent och lyhörd naprapat som även tar hänsyn till oss som älskar att träna hårt och hjälper en att rätta till kroppen både på plats men också genom att förklara vad som är viktigt att tänka på i gymmet och i vardagen!

• 17:41 - 22 mar, 2013 skrev:

Mycket duktig och kompetent En av de få som jag har varit hos som har sett till så att mina problem försvinner snabbt!

• 17:59 - 21 mar, 2013 skrev:

Jag har fått hjälp av Tommy sedan 1982, då han hade praktiken på Grevgatan. Vid akuta behov har han snabbt gett behandling och löst problemen. Vid flera tillfällen har jag haft akut ryggskott som gjort att jag inte har kunnat stå rakt upp. Efter en eller två behandlingar har besvären minskat avsevärt och försvunnit inom kort tid. Utan hans hjälp hade det varit svårt att fortsätta att jobba då ryggskottet slagit till. Tommy har även behandlat mig löpande med förebyggande behandlingar och konstruktiva råd och träningstips, vilket gjort att mina ryggbesvär har minskat avsevärt. Hans behandlingar och träningstips har varit ovärderliga för mig och min rygg.

• 20:34 - 01 mar, 2013 skrev:

Ont i ljumsken.
    *Tommy Efraimsson hittade att felet satt i ryggen! Har sluppit värk sedan dess.
    Bra och engagerat mottagande. Proffsigt!

• 13:34 - 14 dec, 2012 skrev:

Förstklassigt - både aktu (typ ryggskott) och underhållsbehandling.