Naprapatbehandling

Naprapat Tommy Efraimsson - Gamla stan, Stockholm

En naprapatbehandling utförs för att du ska få hjälp med besvär som lett till ömma och eller stela leder och muskler. En naprapat behandlar därmed både muskler och leder.

Före besöket

Du behöver inte förbereda något inför ditt besök.

Under en naprapatbehandling

Innan en behandling utförs kommer du att genomgå en grundlig undersökning där naprapaten ställer frågor och försöker förstå vad du har för besvär och hur de uppstått.

Syftet med behandlingen är att jobba med rörlighet i muskler och leder och för att minska smärta. De vanligaste behandlingsmetoderna är mobilisering, manipulation, massage, töjning och naprapaten utför även akupunktur.

Efter besöket

Du mår oftast bättre direkt efter ditt besök, du känner dig mer rörlig och har mindre smärta. Ibland kan man dock bli lite trött och uppleva att man har ”träningsvärk”.

När man genomgått en serie naprapatbehandlingar och blivit kvitt sitt besvär så kvarstår en viktig del - att se till att besväret inte kommer tillbaka. Av det skälet kommer du som patient få råd och hjälp kring ergonomi och hur du kan träna upp din muskelatur för att undvika att besväret återkommer.

Visa kanske måste bromsas i sin ambition och iver, andra behöver få en lite spark i ändan för att lösa sina bekymmer.

Hur många gånger behöver man få en naprapatbehandling?

Detta är väldigt individuellt och beror på vilken typ av besvär man har och hur länge man haft besväret etc. Men tre till fem gånger är vanligt.

Informationen uppdaterades 02 januari 2017 av Vården.se
Boka här
Nästa lediga tid:

40 minuters behandling

070-714 54 88
Visa telefonnummer

Österlånggatan 18, Stockholm - visa på karta

Om Naprapat Tommy Efraimsson

Välkommen till Naprapat Tommy Efraimsson!

Med över 30 år som naprapat, med egen praktik, har jag erfarenheter som är värt mycket när du som patient är i behov av behandling.

Hos mig blir du sedd

Det är viktig att du blir nöjd med besöket. Jag ställer frågor – undersöker – behandlar och ger rådgivning, allt för att skapa en bra helhetssyn.

En vanlig behandling består av massage, mobilisering, manipulation (vid behov) och stretching.Mitt mål är att hjälpa dig med dina akuta besvär, samt att du får en förståelse varför problemen uppstått och hur du ska förebygga dessa.

Om du vill kan jag lägga upp ett personligt träningsprogram. Du får även många värdefulla tips som du själv kan använda i din vardag.

Akuttider

Besvär kan komma akut och då är det viktigt att du får hjälp snabbt. Därför finns det oftast lediga tider varje dag.

Bakgrund

Utbildning via Naprapathögskolan i Stockholm, och är ansvarsförsäkrad. Genom åren har jag arbetat mycket inom idrott, både elit och breddidrott:

• Fotboll, aktiv och senaste 20 åren som huvudtränare
  • Ishockey, som naprapat för Hammarby A-lag (80-talet)
  • Idrottslärare, ungdomsidrott
  • Gyminstruktör
  • Övrig breddidrott, aktiv och som naprapat

Detta har gett mig en bred kunskap om hur olika besvär och skador kan uppstå.

Övriga behandlingar hos Naprapat Tommy Efraimsson

• Klassisk massage

580 kr

Klassisk svensk massage är en relativt kraftig massage där jag bearbetar huden och musklerna både ytligt och på djupet. Detta är den metod s... Läs mer

• Nackspärr

580 kr

Nackspärr innebär plötslig smärta och stelhet i nackmuskulaturen. Ofta är smärtan mer påtaglig åt ena hållet när man vrider på huvudet. En n... Läs mer

• Tennisarmbåge

580 kr

En tennisarmbåge uppstår av en inflammation i muskelfästen på armbågens utsida. Ofta upplevs smärta i underarmens ovansida samt i armbågen, ... Läs mer

• Ryggskott

580 kr

Plötslig smärta och/eller stelhet i ländryggen brukar kallas för ryggskott. Vad som har hänt är ofta oklart men smärtan kan utlösas av påfre... Läs mer

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

4,9

• 23:08 - 25 okt, 2016 skrev:

Har under senaste året drabbats av ryggproblem i ländryggen och gick till Tommy på rekommendation. Fick snabbt hjälp med de akuta besvären och en bra samtalspartner kring träning för förebyggande av besvär. Efter ett antal behandlingar är jag nu besvärsfri. Tommy är väldigt trevlig och man känner sig trygg i hans händer. De 30 åren av erfarenhet märks i varje handgrepp.

• 13:54 - 26 maj, 2016 skrev:

Jag har gått hos Tommy i många år för besvär med nacke och rygg. Får alltid bra behandling och trevligt mottagande, han lyssnar på om man har ont någon stans och fixar det. Jag kan varmt rekommendera honom om man har några problem.

• 20:08 - 07 jan, 2015 skrev:

För första gången på länge har jag ingen värk eller domning i min axel och arm! Underbart! Stort tack, Tommy!

• 10:00 - 02 dec, 2014 skrev:

Bästa naprapaten!

Tommy är mycket skicklig och erfaren naprapat. Han pratar och förklarar vad han gör. Man känner sig lugn och säker med Tommy och han är den första naprapaten som löst mitt ryggproblem! Jag är oerhört nöjd och skulle aldrig gå till någon annan!

• 15:12 - 26 mar, 2014 skrev:

Har gått hos Tommy sedan slutet på 90-talet.Gick tidigare hos sjukgymnast ibland men där hände ingenting. Hos Tommy ger det resultat. Får behandling en gång i kvartalet i förebyggande syfte, men har även varit där för akut ryggskott och då, efter 30 minuter, inträder miraklet. Liksom i bibeln reser man sig upp och tar sin säng och går!
    Hos Tommy är det raka rör och behandlingen är handfast, men inte smärtsam och den ger resultat. Gå dit och prova själva!

• Dalens vårdcentral Tack för all hjälp jag fick idag när jag svimmade, noggrann undersökning av Eva Collin med en stab av underbara människor som hjälpte mig - Anna- Christina Liljekvist
    • Rosa Gynekologmottagning Det är rent och trevlig personal. - Lina
    • Tranebergs vårdcentral Jag är nöjd med allt.... vänlig och inlyssnande personal ! Jag är trygg där! Det räcker för mig! - Anna Dahlin
    • Zebrakliniken Mycket nöjd! - Urban Aspén
    • Capio Vårdcentral Ringen Underbar personal som verkligen lyssnar och visar engagemang. Snabba med tider dessutom. - Elisabeth