Öppet idag från 08:30

Tandvårdshuset Djäknegatan

Djäknegatan 23

Tandvårdshuset Djäknegatan

Vi är centralt belägna i en modern praktik i Malmö. På kliniken arbetar tandläkare, tandsköterska och tandhygienist.

Vi erbjuder bokningsbara akuttider dagligen.

Tandläkare Kerstin Flamholc
Tandhygienist Maj-Britt Skönnå

Vi bedriver allmäntandvård med inriktning på estetisk tandvård, implantat samt alla andra förekommande behandlingar inkl. tandblekning. Barn är välkomna och behandlas enligt avtal men Malmö kommun.

Tandvårdspatienter är självklart välkomna och vi gör vårt yttersta för att ditt besök ska kännas bra.

Vi arbetar inom tandvårdsförsäkringen och är en del av vårdbolaget Praktikertjänst.

Varmt välkommen!

Informationen uppdaterades 11:36 - 24 aug, 2018

Krona på enstaka tand, helkeramisk hos Tandvårdshuset Djäknegatan i Malmö

Priset gäller när man gör en enda krona.; I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel röra sig om karies, slitage eller av en specifik händelse.

Om tanden är så pass förstörd att det inte räcker med att göra en plastfyllning eller att klistra fast en ersättningsdel kan din tandläkare behöva göra en helt ny krona. Den förstörda kronan byts då ut mot en konstgjord.

Vad ingår i priset?

Krona med metall och porslin; helkeramisk krona. Priset gäller när man gör en enda krona. I priset ingår allt material och tandtekniskt arbete.

Undersökning av ny patient
hos Tandvårdshuset Djäknegatan i Malmö

Fullständig undersökning när du kommer som ny patient till oss.; Fyra röntgenbilder ingår.

Munhygienbehandling hos tandhygienist
hos Tandvårdshuset Djäknegatan i Malmö

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ...

Tandhygienisten tar bort tandsten, putsar och polerar.; Fluorbehandling vid behov.; Munhygieninstruktion och kontroll av tidigare behandling.; Ev. kan det behövas flera besök om det är rikligt med tandsten och djupa fickor i tandköttet.

Tandutdragning
hos Tandvårdshuset Djäknegatan i Malmö

En tand kan skadas eller infekteras så pass illa att den måste tas bort. Andra exempel på när man behöver dra ut en tand är om man har en vi...

Vanlig utdragning av en tand.; Alla moment ingår.;Om tanden behöver delas eller opereras ut blir behandlingen dyrare.

Tandlagning på kindtand, tre ytor
hos Tandvårdshuset Djäknegatan i Malmö

Om man får ett hål i en tand eller om en gammal lagning gått sönder så behöver tanden lagas. Hur går behandlingen till? Behandlingen ...

Lagning med plastfyllning, inklusive material.

Rotfyllning av framtand
hos Tandvårdshuset Djäknegatan i Malmö

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Upprensning och rotfyllning av en framtand med en rotkanal, inklusive alla moment och allt material.

Krona på enstaka tand, metall och porslin

Frågor och svar

Fråga ställd 13:48 - 23 aug, 2018

Undrar om ni tar emot tandsköterske studenter

Tandvårdshuset Djäknegatan svarar:

Vet ej , ring 040-611 77 30 Tdl. Kerstin Flamholc. Jag tdl.Lars Wijkström har slutat på kliniken.

Måndag - Torsdag : 08:30 - 17:30
Samt varannan fredag.