• 031-7191210

Synundersökning hos Synsam Johanneberg i Göteborg

Fridkullagatan 6, Göteborg - Visa på karta

• Tisdag - Fredag 08:30 - 18:00

Synundersökning

Besväras du av trötta ögon och återkommande huvudvärk, eller upplever du problem med synen? Då är du välkommen att boka tid för en synundersökning hos optikerna på Synsam Johanneberg!

Varför ska jag undersöka min syn?

Att inte se ordentligt kan ge många symtom och vara mycket störande. Därför är det viktigt att du genomgår en synundersökning om du upplever problem, så att du kan få den hjälp du behöver. Har du behov av någon typ av synkorrigering kan vi på Synsam naturligtvis hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går en synundersökning till

Undersökningen inleds med att vi ställer frågor kring hur du själv upplever din syn och ögonhälsa, och om det finns någon ärftlighet för vissa synfel eller ögonsjukdomar som du vet om. Därefter gör vi flera olika mätningar för att konstatera om du har något synfel, och om det behövs hjälper vi dig att hitta rätt styrka på glasögon och/eller linser. Om vi vid undersökningen skulle hitta något annat som är avvikande skickar våra optiker en remiss till ögonläkare, för mer djupgående undersökning av din ögonhälsa.

Boka din synundersökning hos Synsam Johanneberg redan idag!

Informationen uppdaterades 26 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Johanneberg

Välkommen till Synsam Johanneberg!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik på Fridkullagatan 6 i Göteborg. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Undersök din syn hos någon av våra optiker

Du hittar legitimerade optiker hos oss på Synsam Johanneberg, som kan utföra ett flertal olika syntest för att hjälpa dig. Det kan vara aktuellt:

• Om du har svårt att se på olika avstånd
  • Ifall du besväras av återkommande huvudvärk
  • Ifall du ofta upplever problem med trötta ögon
  • Om du vill skaffa linser
  • Om du vill skaffa glasögon
  • Ifall du ska ta körkort

Vi ser till att du får rätt hjälp utifrån just dina problem - både unga och gamla är välkomna!

Ögonhälsoundersökning - upptäck ögonsjukdomar i tid

Hos Synsam Johanneberg kan vi hjälpa dig som vill göra en ögonhälsoundersökning. Det är ett bra sätt att upptäcka tecken på eventuella sjukdomar på ett tidigt stadie, och vi rekommenderar alla som fyllt 40 år att regelbundet undersöka sin ögonhälsa. Vid undersökningen tittar vi efter avvikelser som kan tyda på någon av de vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken. Hittar vi några tecken på sjukdom remitterar vi dig till ögonläkare.

Skaffa glasögon hos Synsam Johanneberg

Vi på Synsam erbjuder ett stort utbud av glasögonbågar från olika märken. Känner du dig osäker på vad som passar just dig finns våra rådgivare alltid på plats för att hjälpa dig. Om du inte vill köpa dina glasögon erbjuder vi också möjligheten att hyra dem, genom abonnemanget Synsam Lifestyle. Vi har naturligtvis också solglasögon, linsvätska och massor med andra tillbehör i vår butik.

Olycksgaranti för att du ska känna dig trygg

Synsam finns kvar som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om dina glasögon går sönder inom de första 365 dagarna så täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. Det betyder att vi reparerar eller byter ut dina glasögon åt dig. Skulle du få försämrad syn inom det första året får du självklart boka en ny synundersökning hos oss - utan extra kostnad.

Boka in dig hos oss på Synsam Johanneberg - välkommen!

Informationen uppdaterades 26 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Johanneberg

Synundersökning hos Synsam Johanneberg i Göteborg

Skaffa glasögon hos Synsam Johanneberg i Göteborg

Misstänker du att du skulle behöva glasögon? Hos Synsam Johanneberg i Göteborg hjälper vi dig genom hela processen! Vi hittar rätt glasög...

Skaffa linser hos Synsam Johanneberg i Göteborg

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Synsam Jo...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Johanneberg i Göteborg

Att göra en ögonhälsoundersökning är ett bra sätt att upptäcka tidiga tecken på sjukdom och få en uppfattning om din ögonhälsa. Vi på Synsam...

Karta - Fridkullagatan 6, Göteborg

09:22 - 11 maj, 2020 skrev: