• 031-160045

Skaffa linser hos Synsam Femmanhuset i Göteborg

Femmanhuset övre plan, Postgatan 26-32, Göteborg - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Skaffa linser

Ibland kan eller vill man inte ha glasögon vid ett synfel. Då är linser ett bra val. Du kan hitta dina linser hos oss på Synsam Femmanhuset i Göteborg.

Så gör du för att skaffa linser

Först gör en av våra legitimerade optiker en grundlig undersökning av dina ögon för att analysera ögonhälsan. Om optikern upptäcker att du har ett synfel, kan du bli erbjuden linser för att korrigera synen. Då säkerställer vi just den styrka du behöver på dem. Vi utgår från dina ögon och behov när vi anpassar dem åt dig. Självklart får du råd och tips om hur du hanterar linserna, hur du sätter in och tar ut dem, och hur du sköter dem på bästa sätt.

Skaffa linser genom att boka ett besök hos oss på Synsam Femmanhuset!

Informationen uppdaterades 25 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Femmanhuset

Välkommen till oss på Synsam Femmanhuset!

Vi finns på övre plan i Femmanhuset i Göteborg och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Vi erbjuder syntest hos legitimerade optiker

Hos Synsam Femmanhuset får du träffa legitimerade optiker som kan hjälpa dig med olika synundersökningar, om du till exempel:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Vi välkomnar både gamla och unga till vår butik, och hjälper dig utifrån dina unika behov och önskemål.

Synsam Femmanhuset hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Uppföljning det första året

Mycket kan hända på ett år och hos Synsam finns vi som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti, och vi reparerar eller byter ut dem åt dig. Om du märker att du fått ytterligare försämrad syn inom det första året är du naturligtvis också välkommen tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Varmt välkommen att boka en tid hos Synsam Femmanhuset på Postgatan i Göteborg!

Informationen uppdaterades 25 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Femmanhuset

Synundersökning hos Synsam Femmanhuset i Göteborg

Har du svårt att se på olika avstånd eller upplever du problem med trötta ögon? Välkommen att boka en tid för synundersökning hos Synsam Fem...

Skaffa glasögon hos Synsam Femmanhuset i Göteborg

Dags att skaffa glasögon? Varmt välkommen till Synsam Femmanhuset! Glasögon kan rätta till ditt synfel Har du under en tid känt av pro...

Skaffa linser hos Synsam Femmanhuset i Göteborg

Karta - Femmanhuset övre plan, Postgatan 26-32, Göteborg