Ögonhälsoundersökning hos Synsam Nordstan Östra Hamngatan i Göteborg

Östra Hamngatan 28, Göteborg - Visa på karta

• Lördag - Söndag 10:00 - 18:00

Ögonhälsoundersökning

Noggrann undersökning av hela ögat

När vi genomför en ögonhälsoundersökning gör vi en utförlig undersökning av dina ögon för att upptäcka tidiga tecken på sjukdom och att se eventuella åldersförändringar i ögat, till exempel i ögats gula fläck. I undersökningen ingår:

• Mätning av trycket i ögat
  • Mätning av ögats synfält
  • Ögonbottenfotografering

Varför ska man göra en ögonhälsoundersökning?

Om du är över 40 år rekommenderar vi att du går på regelbundna ögonhälsoundersökningar. Detta gör det lättare att upptäcka besvär med ögonen så tidigt som möjligt. Med den senaste tekniken kan optikern upptäcka någon av de tre vanligaste ögonsjukdomarna:

• Grå starr
  • Grön starr
  • Åldersförändringar i gula fläcken

Hittar vår optiker tecken på någon av dessa, skickar vi en remiss till en ögonläkare som tar ärendet vidare, så att du får den hjälp du behöver.

Varmt välkommen att boka din ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam Nordstan Östra Hamngatan i Göteborg!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Om Synsam Nordstan Östra Hamngatan

Välkommen till Synsam Nordstan Östra Hamngatan!

Du hittar vår välsorterade butik på Östra Hamngatan 28 i Göteborg. Här kan du få hjälp med olika sorters synundersökningar av legitimerade optiker. Vi erbjuder glasögon, linser och tillbehör från välkända märken, och kan hjälpa både dig som behöver skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Synundersökning hos legitimerade optiker

Vi på Synsam Nordstan Östra Hamngatan har lång erfarenhet och våra legitimerade optiker kan hjälpa dig med flera olika syntest. Det kan till exempel behövas när du:

• Vill skaffa linser
  • Vill skaffa glasögon
  • Ofta har problem med trötta ögon

Hos oss är både unga och gamla välkomna, och vi ser till att du får rätt hjälp utifrån dina behov.

Ögonhälsoundersökning hjälper dig att upptäcka sjukdomar i tid

Hos Synsam Nordstan Östra Hamngatan kan du få hjälp med en ögonhälsoundersökning. Detta är något som vi rekommenderar till alla som fyllt 40 år, och är ett bra sätt att upptäcka tecken på eventuella ögonsjukdomar. Under undersökningen går vi igenom hela ögat och tittar särskilt efter symtom på våra tre vanligaste ögonsjukdomar: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Synsam Nordstan Östra Hamngatan hittar rätt glasögon för dig

Behöver du glasögon? Hos oss på Synsam hittar du ett stort utbud glasögonbågar från välkända märken. Är du inte helt säker på vad du vill ha kan våra duktiga rådgivare hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör kan vi naturligtvis hjälpa dig med det också!

Vi hjälper dig med uppföljning

Vi på Synsam erbjuder dig stöd och uppföljning, även efter att du fått dina glasögon eller linser. Mycket kan hända under ett år, så skulle dina glasögon gå sönder under de första 365 dagarna reparerar vi eller byter ut dem åt dig, utan extra kostnad. Skulle du märka att din syn försämrats ytterligare inom det första året tar vi naturligtvis emot dig för en ny synundersökning, helt kostnadsfritt.

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Nordstan Östra Hamngatan redan idag!

Informationen uppdaterades 03 mars 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Nordstan Östra Hamngatan

Synundersökning hos Synsam Nordstan Östra Hamngatan i Göteborg

Boka en synundersökning hos en av våra legitimerade optiker på Synsam Nordstan Östra Hamngatan. Undersökning av ögat Om du upplever a...

Skaffa glasögon hos Synsam Nordstan Östra Hamngatan i Göteborg

Vi hjälper dig att skaffa nya glasögon. Välkommen till Synsam i Nordstan! Ditt synfel kan korrigeras med hjälp av glasögon Upplever du...

Skaffa linser hos Synsam Nordstan Östra Hamngatan i Göteborg

För dig som har synfel men inte vill eller kan ha glasögon kan linser vara ett bra alternativ. Vi på Synsam i Nordstan hjälper dig! Hur g...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Nordstan Östra Hamngatan i Göteborg

Vi på Synsam Nordstan Östra Hamngatan i Göteborg genomför ögonhälsoundersökningar för att undersöka din ögonhälsa. Noggrann undersökning ...

Karta - Östra Hamngatan 28, Göteborg