AudioNova Göteborg

Drottninggatan 30, Göteborg

AudioNova Göteborg

Välkommen till AudioNova Göteborg – Din Hörselspecialist!

AudioNova Göteborg ligger på Drottninggatan 30, bara ett kvarter från Domkyrkan i Göteborg. Till oss kan du ta spårvagn och buss till hållplats Brunnsparken, därefter är det bara en kort promenad.

AudioNova är en av Sveriges största hörselkedjor och finns på flera platser i landet. Audionommottagningen i Göteborg är en av många hörselkliniker som tillhör AudioNova.

Vad vi på AudioNova Göteborg kan hjälpa dig med

På AudioNova Göteborg hjälper våra erfarna audionomer dig med hörseltest och utprovning av hörapparater och hörselskydd. Du kan också få hjälp med service och justering av hörapparater, samt arbetsplatsanpassningar. Vi på AudioNova Göteborg vet att alla individer har unika förutsättningar, behov och önskemål, och därför gör vi alltid vårt yttersta för att hitta den bästa lösningen för just dig.

Du behöver ingen remiss för att komma till oss på AudioNova Göteborg!

Hörseltest online på audionova.se

Hur står det till med din hörsel? På AudioNovas hemsida kan du göra ett hörseltest online. Under testet får du lyssna på några ljud och sedan besvara ett antal frågor. Testet tar bara några minuter och du får ditt resultat med en gång.

Få hjälp med din hörsel hos AudioNova Göteborg!

Informationen uppdaterades 16:38 - 6 maj, 2020

Batterier till hörapparater hos AudioNova Göteborg

Behöver du batterier till dina hörapparater?

Vanliga batterier i dina hörapparater måste bytas ca en gång i veckan och uppladdningsbara hörapparater behöver laddas med jämna mellanrum. Exakt hur ofta du behöver byta batterier beror på batteriets storlek, hörapparatens effekt och hur länge du använder apparaten.

Du hör två ljudsignaler när det är dags att byta batteri och ljudet upprepas tills batteriet tar slut. När det sker hörs fyra ljudsignaler som indikerar att hörapparaten har slutat att fungera och du behöver då byta batteriet.

AudioNova Göteborg erbjuder batterier till din hörapparat!

Alla hörapparater är batteridrivna med hjälp av specialbatterier, och det behövs ett batteri per hörapparat. Vi på AudioNova Göteborg erbjuder batterier av hög kvalité som passar de flesta hörapparater. Om du är osäker på vilken storlek du behöver till din hörapparat kan vi hjälpa dig.

Varmt välkommen till AudioNova Göteborg för att få hjälp med batterier till hörapparater!

Hörseltest
hos AudioNova Göteborg

Har du problem med hörseln? Nedsatt hörsel kan ge försämrad livskvalité och skapa social isolering. Många situationer i vardagen kan uppl...

Hörapparater
hos AudioNova Göteborg

Hör du dåligt? På AudioNova Göteborg erbjuder vi ett brett sortiment av hörhjälpmedel med den senaste tekniken. Första steget till utprov...

Arbetshjälpmedel
hos AudioNova Göteborg

Behöver du komplettera din hörapparat med hjälpmedel? Att inte kunna höra bra på jobbet skapar ofta känslan av utanförskap och kan hindra...

Hörselskydd
hos AudioNova Göteborg

Skydda din hörsel! Örat är ett känsligt organ och vi kan inte medvetet stänga av hörseln utan uppfattar alltid toner, ljud och buller. Fö...

Hörseltest online
hos AudioNova Göteborg

På vår hemsida www.audionova.se kan du göra ett hörseltest online. Hörseltestet kan hjälpa dig att få en första uppfattning om din hörförmåg...

Frågor och svar

Fråga ställd 10:28 - 8 jan, 2020

Vad rekommenderar ni för mobil till en senior som hör och ser dåligt. Har en hörapparat på båda öronen (98år). Är Dorotea 1362 ett bra alternativ?

AudioNova Göteborg svarar:

Hej Maria, Vi rekommenderar märket Doro, modell Dorotea 1362 vet vi tyvärr inget om. Hälsningar Camilla Front Office AudioNova Göteborg

Fråga ställd 11:13 - 14 nov, 2019

Hej, Jag har fått tinnitus och har stora problem med sömnen. Jobbar ni även med maskeringsljud och ljusterapi för tinnitus?

AudioNova Göteborg svarar:

Hej, vi arbetar främst med hörapparater och hörselskydd. Det finns hörapparater som kan användas för att maskera tinnitus.

Fråga ställd 10:56 - 12 sep, 2019

Hej! Jag undrar om er kllinik har landstingsavtal?

AudioNova Göteborg svarar:

Hej! Nej det har vi inte vi är enbart en privat hörsel klinik.

Fråga ställd 11:50 - 6 aug, 2019

Vad kostar ett besök hos er?

AudioNova Göteborg svarar:

Hej Marie, Vilket typ av besök önskar du boka? Med vänlig hälsning Camilla Front Office AudioNova Göteborg

Du hittar aktuella öppettider på vår webbplats: www.audionova.se