Logo Syn Ögonklinik

Syn Ögonklinik - Göteborg

Problem med torra ögon?

Syn Ögonklinik har en specifik utredning på specialistnivå för att hitta orsaken till torra eller rinnande ögon och kunna utforma en effektiv behandling.

Torra ögon är väldigt vanligt, men många får aldrig effektiv behandling trots att det ofta blir värre med tiden. Det är komplext och tar tid att göra en utredning, men det är viktigt att få en diagnos.

Syn Ögonklinik är den enda ögonkliniken i vår region som systematiskt utreder grundorsaken till torra ögon.

Så går vår undersökning till

Våra patienter börjar alltid med en noggrann undersökning av ögonhälsan hos ögonläkaren. Du kommer också att få frågor av läkaren om din hälsa, mediciner du äter och hur din vardagsmiljö ser ut.

Många av våra patienter rekommenderas sedan att gå vidare med en specifik analys som fokuserar på det yttre ögats sjukdomar.

Analys av det yttre ögat

Analysen går på djupet för att ge information om orsaken till dina torra eller rinnande ögon. Bland annat undersöks detta i detalj:

• Ögonlocken
  • Bindhinnan
  • Hornhinnan
  • Tårsystemet

Du kommer också genomgå olika tester för att undersöka hur du blinkar samt för att se tårproduktionen och viktiga körtlars funktionsnivå.

Efter utredningen har ögonläkaren en bra bild av hälsotillståndet i det yttre ögat och kan ställa en diagnos för att designa rätt behandling.

Har du torra ögon? Gör vårt självtest online!

Gör ett enkelt onlinetest om du tror att du har torra ögon och få svar direkt. Gå till testet för torra ögon genom att klicka här.

Du är välkommen att boka en tid hos oss utan remiss och vi tar emot dig inom ett par veckor.

Informationen uppdaterades 25 september 2017 av Vården.se

Visa telefonnummer

Aschebergsgatan 41B, Göteborg - Visa på karta

4,4

Om Syn Ögonklinik

Välkommen till Syn Ögonklinik i Göteborg!

På Aschebergsgatan i centrala Göteborg hjälper vi våra patienter till friska ögon och en bra syn. Vi tar emot patienter med alla typer av syn- och ögonrelaterade problem och du behöver ingen remiss.

Vi erbjuder noggranna undersökningar hos en erfaren ögonläkare, korta väntetider och ett personligt mottagande.

Eftersom vi inte har landstingsavtal gäller inte frikort.

Undersökning av ögonläkare

Vid vår ögonläkarundersökning undersöker ögonläkaren hela ögat, från det yttre ögat till ögonbotten. Trycket mäts och synen kontrolleras. Efteråt får du information och möjlighet att ställa frågor.

Utredning och behandling av torra ögon

Torra eller rinnande ögon drabbar många, men det är svårt att få effektiv behandling. Vår utredning av det yttre ögat är på specialistnivå och unik i vår region, och den innebär att vi kan designa effektiv behandling.

Medicinsk optik

Bakomliggande sjukdomar och andra tillstånd kan vara orsaken till försämrad syn. Medicinsk optik innebär att du först undersöks av vår ögonläkare, sedan träffar du vår egen optiker om du behöver glasögon.

Analys av samsynsproblem

Samsynsproblem innebär att du inte har två friska ögon som arbetar effektivt tillsammans. Alltmer närarbete framför små skärmar ökar påfrestningarna på ögats muskler och problemen ökar. På Syn Ögonklinik screenar, analyserar, diagnostiserar och behandlar vi samsynsproblem.

Kontakta oss om du har några frågor eller vill boka en tid!

Övriga behandlingar hos Syn Ögonklinik

• Ögonundersökning hos ögonläkare

Du är välkommen till Syn Ögonkliniks erfarna ögonläkare för en noggrann undersökning av alla typer av ögonrelaterade besvär. Du behöver inte... Läs mer

• Synundersökning optiker

På Syn Ögonklinik kan du boka både optiker och ögonläkare under samma tak. Vi arbetar för att du ska få så bra syn som möjligt utifrån dina ... Läs mer

• Samsynsproblem

På Syn Ögonklinik utreder, diagnostiserar och behandlar vi samsynsproblem. Genom en noggrann analys tar vi reda på vad som orsakar dina besv... Läs mer

• Grå starr

Syn Ögonklinik kan diagnostisera grå starr Grå starr, katarakt, är en vanlig sjukdom som drabbar många äldre. På Syn Ögonklinik hjälper v... Läs mer

• Utredning av grön starr

På Syn Ögonklinik kan vi hjälpa dig med basal utredning av grön starr. Våra patienter kommer först på en grundläggande ögonundersökning ... Läs mer

Karta - Aschebergsgatan 41B, Göteborg

4,4

• 13:17 - 11 okt, 2017 skrev:

Jag har varit på Syn Ögonklinik med mina ögon och har fått ett mycket trevligt bemötande, samt väldigt god hjälp att lindra besvären!
    En mycket noggrann undersökning med moderna apparater av Dr. Dadbin gav en behandling (som utfördes med hjälp av min fru) med dagliga droppar och salva som hjälpte mig mycket.
    Jag tyckte själv att mina ögon blev klarare och med mindre besvär. Vid ett återbesök efter ca 3 veckors daglig behandling enligt ovan vidtog en ny liknande behandling med lite andra droppar och salva. Jag tycker att behandlingen ger ökad förbättring dag för dag.

• 12:15 - 10 okt, 2017 skrev:

Personligt, kände sig väl omhändertagen.