Vaccination hos Min Doktor - Kliniken Nordstan i Göteborg

fr. 200 kr

Götgatan 12, Göteborg - Visa på karta

Vaccination

Vi på Min Doktor - Kliniken Nordstan hjälper till med vaccinationer för hela familjen. Du behöver inte boka tid utan kan komma på drop-in när det passar dig bäst.

Vad innebär det att vaccinera sig?

När du vaccinerar dig tillför man delar av ett smittämne till kroppen, vilket aktiverar kroppens immunförsvar. Om du senare blir smittad av sjukdomen är kroppen förberedd och kan förstöra smittämnet innan du blir sjuk.

Vaccinera dig hos Min Doktor

Hos Min Doktor - Kliniken Nordstan erbjuder vi vaccination för både barn och vuxna. Vi kan till exempel vaccinera mot:

• TBE
  • Hepatit A+B
  • Säsongsinfluensan
  • Pneumokocker
  • Stelkramp

Varmt välkommen till oss på Min Doktor - Kliniken Nordstan!

Informationen uppdaterades 13 augusti 2019 av Vården.se

Om Min Doktor - Kliniken Nordstan

Välkommen in till oss på Min Doktor - Kliniken Nordstan!

Min Doktor - Kliniken Nordstan ligger i hjärtat av Göteborg, på Götgatan 12. Vi delar lokaler med Apotek Hjärtat, så du kan enkelt hämta ut ditt recept med en gång efter ditt besök hos oss. Vi ligger på bekvämt avstånd till Göteborg C, dit du tar dig med både spårvagn och buss.

Det här kan Min Doktor Kliniken hjälpa dig med

Hos Min Doktor - Kliniken Nordstan får du träffa kunniga och erfarna sjuksköterskor, som kan bedöma dina besvär och ta hand om din hälsa. Vid behov finns även läkare och specialister tillgängliga på länk, och de kan ställa diagnos, skriva ut recept och besluta om behandling. Vi kan hjälpa dig med:

• Sjukvård - till exempel vid bihåleinflammation och halsfluss
  • Tester - till exempel mätning av blodtryck eller kolesterol
  • Vaccinationer - till exempel mot TBE, hepatit eller influensa

Vi tar emot både vuxna och barn från 2 års ålder.

Vi har drop-in på alla våra kliniker

Hos oss på Min Doktor Kliniken behöver du aldrig boka tid - vi har drop-in så du kan komma förbi när det passar dig. Ta en kölapp och vänta på din tur, så hjälper vi dig så snabbt vi kan! Vi har generösa öppettider och du kan komma till oss både på vardagar och helger.

Vill du få hjälp hemifrån?

Har du svårt att ta dig till en mottagning? Ladda ner vår app så kan du få prata med en läkare direkt i din telefon!

Varmt välkommen till Min Doktor - Kliniken Nordstan!

Informationen uppdaterades 13 augusti 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Min Doktor - Kliniken Nordstan

Drop-in hos Min Doktor - Kliniken Nordstan i Göteborg

På Min Doktor - Kliniken Nordstan behöver du aldrig boka tid, utan är välkommen på drop-in. Vi tar emot både vuxna och barn från 2 år. Mi...

Besök hos sjuksköterska hos Min Doktor - Kliniken Nordstan i Göteborg

Kostnadsfritt

Hos Min Doktor - Kliniken Nordstan får du träffa erfarna sjuksköterskor som har lång vana av att träffa olika patienter. De hjälper dig med ...

Vaccination hos Min Doktor - Kliniken Nordstan i Göteborg

fr. 200 kr

Receptförnyelse hos Min Doktor - Kliniken Nordstan i Göteborg

Kostnadsfritt

Behöver du förnya dina recept? Då är du välkommen till Min Doktor - Kliniken Nordstan! Regler kring att förnya recept Hos Min Doktor -...

Blodtrycksmätning hos Min Doktor - Kliniken Nordstan i Göteborg

60 kr

Funderar du på hur ditt blodtryck ser ut? Då kan vi på Min Doktor - Kliniken Nordstan enkelt hjälpa dig med en blodtrycksmätning. Därför ...

Karta - Götgatan 12, Göteborg

19:47 - 28 nov, 2016 skrev:

Supersmidigt!

• Fråga ställd 09:59 08 feb 2020

Hej, vad kostar det att vaccinera sig med en influensaspruta?

Min Doktor - Kliniken Nordstan svarar:

Hej, just nu kostar det 150kr att vaccinera sig mot influensan. Du kan läsa mer om våra priser här: https://www.mindoktor.se/vaccination/prislista/
    Med vänlig hälsning, Petronella på Min Doktor

• Fråga ställd 20:27 07 jan 2020

Hej! Tänkte komma flrbi i morhon och vaccinera mig mot influensan.
    Fråga
    Är det ok att vaccinera sig om man är lite snuvig och har lite ont i halsen?
    Och, jag hade ett ,mest sannolikt, krampanfall i början av december ( debut) hindrar det att jag kan vaccineras?
    Skulle gjort drtta i movember då jag har astma mm samt låg i dubbelsidig lunginflamation och fick sepcis i början av 2018.
    Mvh

Min Doktor - Kliniken Nordstan svarar:

Hej Carina, jag förslår att du kontaktar en sjuksköterska online här https://www.mindoktor.se/guides/175 så kan hon hjälpa dig med svar på detta.
    Med vänlig hälsning, Petronella Warg Min Doktor