1/6
Öppet idag från 08:00

Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska

Carlandersparken 1, Göteborg

Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska

Välkommen till Öron-Näsa-Hals-Institutet vid Carlanderska!

ÖNH-Institutet är en specialistklinik som ligger i Carlanderska sjukhusets lokaler. Vi erbjuder specialistvård inom alla former av öron- näs- och halssjukdomar.

Vi erbjuder även hjälp med neurologiska sjukdomar och besvär såsom huvudvärk, yrsel och tinnitus.

Öron-, näsa- och halskirurgi på ÖNH-Insitutet

Vi utför alla former av öron-, näsa- och halskirurgi som exempelvis operationer av nästäppa, näspolyper, bihålor, halsmandlar, snarkoperationer, hörselförbättrande kirurgi och halskirurgi innefattande tumörkirurgi.

Mycket av den kirurgiska behandlingen görs i dagkirurgi vilket innebär att du kan gå hem samma dag som du opererats. Vid behov får du stanna kvar på Carlanderska sjukhusets vårdavdelning.

Vi riktar oss till privatpersoner

Vi inriktar oss främst på patienter med privata sjukvårdsförsäkringar och vi samarbetar med de flesta försäkringsbolag. Vi är inte anslutna till Försäkringskassan men du är välkommen att söka oss som privatpatient.

Informationen uppdaterades 13:25 - 10 sep, 2020

Öron-, näsa- och halssjukdomar hos Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska i Göteborg

Pris: 900 kr

Hos oss på ÖNH-Institutet kan vi hjälpa dig med olika öron- näs- och halssjukdomar. Hos oss arbetar specialistläkare, sjuksköterskor och audionom för att hjälpa dig med utredning och vård.

Öron-, näs- och halssjukdomar som ÖNH-Institutet kan behandla:

• Nästäppa
  • Bihålesjukdomar
  • Halsinfektioner
  • Snark- och sömnutredningar
  • Röst- och sväljningsrubbningar
  • Allergi och hörselproblem

Vid behov för kirurgi utförs det på Carlanderska sjukhusets operationsavdelning.

Hörapparater
hos Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska i Göteborg

Hos oss på ÖNH-Institutet kan våra audionomer hjälpa till med utprovning av hörapparater. Vi erbjuder ett brett urval av modeller och märken...

Hörseltest
hos Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska i Göteborg

På ÖNH-Institutet kan du boka tid hos en av våra audionomer för ett hörseltest, remiss behövs inte. Hur går hörseltestet till? Under b...

Pris: 600 kr

Neurologimottagning
hos Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska i Göteborg

På ÖNH-Institutets neurologimottagning jobbar överläkare Christer Ewaldsson som har lång erfarenhet av besvär och symtom från hjärna, ryggmä...

Pris: 2500 kr

Öron-, näsa- och halskirurgi
hos Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska i Göteborg

Om du är i behov av öron-, näsa- och halskirurgi utför våra specialister på ÖNH-Institutet det på Carlanderska sjukhusets operationsavdelnin...

Bihålebesvär
hos Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska i Göteborg

På ÖNH-Institutet kan vi behandla bihålebesvär, antingen medicinskt eller kirurgiskt på Carlanderska sjukhuset. Behandling av återkommand...

Återkommande halsinfektioner
hos Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska i Göteborg

Hos oss på ÖNH-Institutet kan vi hjälpa till att utreda och behandla återkommande halsinfektioner. Operation av halsmandlarna Vissa åt...

Återkommande öroninflammation
hos Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska i Göteborg

Vi på ÖNH-Institutet kan hjälpa till att utreda och behandla återkommande öroninflammationer, antingen medicinskt på mottagningen eller kiru...

Hörselskydd
hos Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska i Göteborg

Hos oss på ÖNH-Institutet kan våra audionomer hjälpa till med utprovning av formgjutna hörselskydd. Ett utmärkt val för dig som är musiker, ...

Frågor och svar

Fråga ställd 17:18 - 5 feb, 2020

Hej, jag behöver få bort en fiskben från halsen som fastnade. Kan jag få hjälp?

Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska svarar:

Hej. Man kan boka tid hos oss på tel 031-200080. Ett besök kostar 900 kr. Tyvärr har vi inga lediga tider förrän mån 10/2, om du kan vänta tills dess, annars får du söka annan vårdgivare. MVH Yvonne ssk

Fråga ställd 16:41 - 2 dec, 2019

Jag har haft ont i halsen i över tre månader ar inte fått ngn bra vård alls. Har fortfarande lika ont och vet inte vad jag ska göra. Undrar hur jag ska boka tid hos er och vilken vård isåfall jag behöver boka på webben? mvh

Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska svarar:

Hej. Du kan boka ett besök till en av våra ÖNH-specialister. Kostnaden är 900 kr och du bokar tid på tel 031-200080. MVH Yvonne ssk

Fråga ställd 13:58 - 7 jul, 2019

Hej, Har återkommande relativt svår halsfluss, ca 5-7 ggr per år (är i Spanien nu och har precis igår varit på sjukhus för detta för att få medicin). Skulle vilja boka någon form av konsultation med er om det finns möjlighet, är inte helt hundra på att ta bort mandlarna då jag hört att dom är en bra barriär för kroppen men samtidigt kan det inte vara bra att äta antibiotika/penicillin varje gång jag får problem heller så jag skulle vilja veta var ni tycker och om jag kan förebygga infektionerna på något sätt eller om det enda sättet är att ta bort dom.

Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska svarar:

Hej. Önskar du boka en tid till en av våra ÖNH-specialister görs det på tel 031-200090. Kostnaden är 900 kr, så får ni diskutera det hela. MVH Yvonne Jungbjer op-koordinator ÖNH-institutet

Fråga ställd 23:01 - 18 apr, 2019

Hej, jag undrar ungefär vad det kosar att få formgjutna hörselskydd. Jag är känslig för ljud och skulle vilja ha ett par som lämpar sig i allmäna ytor med buller och hög ljudvolym. Jag har privat sjukförsäkring. Tror ni att försäkringen skulle täcka i mitt fall? Mvh, Filippa

Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska svarar:

Hej, Formgjutna hörselskydd Bellman ER kostar 2600 kr för ett par. Jag kan tyvärr inte svara på om ditt försäkringsbolag står för den kostnaden, det är olika för olika försäkringsbolag. Du får kontakta dem och fråga vad som gäller. Vanligtvis gör de inte det men det har hänt att något bolag stått för en del av kostnaden, t ex 1500 kr. Med vänlig hälsning, Camilla Tornkvist, leg audionom.

Fråga ställd 12:52 - 1 feb, 2018

Svar till Leg. Audionom Maria Persson. Tack för svar ang mina Widex mind440. Tolkar ditt svar positivt. Jag befinner mig utomlands tom april månad. Kan inte kontakta dig via telefon pga min hörselskada. Bokar tid mha av min man hos dig när jag är på hemväg. Ser fram mot besöket. Med bästa hälsningar

Öron-Näsa-Hals-Institutet Carlanderska svarar:

Hej! Ni är så välkommen att boka tid till mig. (Vi är ett privat alternativ så har du fått dina hörapparater i det offentliga så kan vi inte åtgärda problematiken för dig, då måste man vända sig dit). Vlkommen Med vänlig hälsning Maria Persson

4.5 / 5

17 jul, 2020 Fredrik L. skrev:

Mycket dålig kommunikation. Omöjliga att komma i kontakt med efter besök. Uppfattningen är att det fungerar som ett litet källarföretag som gör lite som dom vill, inte en professionell verksamhet där man hanterar provresultat med den betydelse de kan ha för egen och andras hälsa.

3 nov, 2019 Monika H. skrev:

3 aug, 2018 Joakim skrev:

Superbra bemötande, lätt att få tid, lätt värt varenda krona att gå privat när man kan få så snabb och bra bedömningar av erfarna överläkare !

14 mar, 2018 Vilgot skrev:

Superbra service och mycket bra vård!

14 mar, 2018 Per skrev:

Extremt bra bemötande av en sympatiskt och kunnig personal. Magnus är en fantastiskt läkare, lugn och saklig. Jag är väldigt nöjd med allt kring operation och brocell som helhet.

Hörselkliniken:

ÖNH-Institutet: