Logo Beiring Tandklinik Kopparmärra

Beiring Tandklinik Kopparmärra - Göteborg

Har oturen varit framme och en tandvärk kommit akut eller har du haft ont en längre tid?

Vi försöker alltid att finnas tillgängliga för akuttider för att så snabbt som möjligt kunna åtgärda orsaken till ditt problem, då vi vet att detta kan skapa en enorm smärta och obehag för dig som patient.

Hur kan vi behandla dig på en akuttid?

På akuttider diagnosticerar vi och hittar orsaken till din tandvärk eller ditt problem. Finns tid så gör vi en permanent lösning, men ibland är man tvungen att komma på fler besök för att åtgärda skadan helt och hållet.

Det finns en mängd orsaker till varför man kan få ont i munhålan, tänderna eller ifrån sitt tandkött:

• Djup nervnära karies
  • Tandrotsinfektioner
  • Frakturerade tänder och fyllningar som blir vassa och skapar sår på kind eller tunga
  • Slemhinneförändringar
  • Virusinfektioner
  • Tandsten som kommit djupt under tandköttet och givit en kraftig inflammation vilken har akutiserat
  • Rotytor som är blottlagda vilket retat upp nerven i tanden så att den blivit överkänslig
  • Att man ramlat och slagit sig och fått skador på tänder eller käkben i samband med detta.

Välkommen att ringa oss så vi kan hjälpa dig så snart som möjligt med just ditt akuta problem.

Informationen uppdaterades 17 mars 2016 av Vården.se

Östra Hamngatan 52, Göteborg - Visa på karta

• Måndag - Tisdag 07:00 - 20:00

Om Beiring Tandklinik Kopparmärra

Vi på Beiring Tandklinik utför all form av tandvård. Våra två kliniker hittar du i Olskroken och i centrum vid Kopparmärra. Beiring Tandklinik arbetar för att skapa långsiktiga patientrelationer och för att bibehålla och återskapa friska munnar. Hos oss har vi skapat en lugn, stillsam och privat miljö för att du som patient ska får vara ostörd under din behandling.

Vi arbetar med stolthet och professionalism för fler leende Göteborgare. Be smiling!

Vår filosofi

På Beiring Tandklinik vi vill vara lyhörda och förstående för dig och dina behov då vi vill att du som patient känner att Du är i fokus. Vårt mål är att du ska ha en frisk mun livet ut. Som en modern tandvårdsklinik jobbar vi ständigt för att göra nya förbättringar.

Förebyggande tandvård

Stor vikt av vårt behandlande är fokuserat på att motverka problem med dina tänder och mun då vi helst av allt jobbar förebyggande. Om dina tänder är i behov av reparationer och lagningar så jobbar vi alltid i så stor utsträckning som det går efter principerna med minsta invasiva behandlingen. Med det menas att vi försöker borra så lite som möjligt i dina tänder.

Vi som arbetar på Beiring Tandklinik tycker att det är väldigt roligt att hela tiden samla in nya kunskaper i våra specialområden för att ständigt utvecklas i våra yrkesroller. Teknologi, material och kunskap är alltid uppdaterade för att du ska få den bästa vården för dina tänder.

Välkommen att boka tid hos Beiring Tandklinik!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Beiring Tandklinik Kopparmärra

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Tandblekning

Vi utför tandblekning med det amerikanska Zoomsystemet, som har en dokumenterat god effekt. Innan blekning måste du ha en nyligen gjord unde... Läs mer

• Tandimplantat

Tandimplantat är en väldokumenterad behandling för att ersätta förlorade tänder. Fördelarna är många när det gäller att ersätta en tand med ... Läs mer

• Tandreglering - Inman Aligner

Inman Aligner är en tandregleringsapparatur som hjälper oss att få raka tänder i över- och underkäksfronten. Behandlingen är framförallt för... Läs mer

• Bettskena

Bettskenor är en väldigt effektiv behandling för att skydda dina tänder och din emalj vid tandpressning eller tandgnissling, men fördelarna ... Läs mer

Karta - Östra Hamngatan 52, Göteborg