Logo Beiring Tandklinik Kopparmärra

Beiring Tandklinik Kopparmärra - Göteborg

Tandimplantat är en väldokumenterad behandling för att ersätta förlorade tänder. Fördelarna är många när det gäller att ersätta en tand med implantat.

Det är mycket hög lyckandefrekvens och man kan undvika att borra på de närliggande tänderna, vilket man annars behöver då man preparerar tänderna inför en brokonstruktion.

Straumann Implant System

Vi arbetar i huvudsak med Straumann Implant system när vi utför kirurgin och protetiken. Straumann är ett ytterst väldokumenterat implantatsystem med många studier och mycket forskning bakom sina implantat.

Vi utför både den protetiska och kirurgiska rehabiliteringen på implantatsidan och vi har även protetiska verktyg för att kunna jobba med Astra, Nobel Biocare och 3i.

Detta är framför allt om man har fått en implantatkonstruktion på någon av dessa implantatsystem, som har gått sönder och man behöver få den reparerad eller om man behöver göra en ny. Mer om Straumann finns att läsa här.

Viktigt att tänk på när man fått implantat

Det är viktigt att veta att ett implantat fungerar som en ny tandrot. Man kan inte få karies på implantaten eller kronan, men det är lika viktigt att man håller rent runt ett implantat med tandborste och tandtråd, så att man inte får skador på fästet till den nya "roten".

Vilka förutsättningar man har för att få implantat kontrolleras vid undersökningen, då vi kontrollerar hur benvolymen ser ut samt kartlägger nervstrukturer inför behandlingen.

Vi har en diskussion angående förväntningar och resultat och ibland kan det vara rekommenderat att göra en tandbro, om det till exempel finns risk för nervskador eller om tänderna bredvid tandluckan har äldre volymiösa fyllningar som är skadade sedan innan.

Välkommen att boka tid hos oss för en undersökning och konsultation för hur vi kan återskapa din bettfunktion och ditt leende.

Informationen uppdaterades 17 mars 2016 av Vården.se

Östra Hamngatan 52, Göteborg - Visa på karta

• Måndag - Tisdag 07:00 - 20:00

Om Beiring Tandklinik Kopparmärra

Vi på Beiring Tandklinik utför all form av tandvård. Våra två kliniker hittar du i Olskroken och i centrum vid Kopparmärra. Beiring Tandklinik arbetar för att skapa långsiktiga patientrelationer och för att bibehålla och återskapa friska munnar. Hos oss har vi skapat en lugn, stillsam och privat miljö för att du som patient ska får vara ostörd under din behandling.

Vi arbetar med stolthet och professionalism för fler leende Göteborgare. Be smiling!

Vår filosofi

På Beiring Tandklinik vi vill vara lyhörda och förstående för dig och dina behov då vi vill att du som patient känner att Du är i fokus. Vårt mål är att du ska ha en frisk mun livet ut. Som en modern tandvårdsklinik jobbar vi ständigt för att göra nya förbättringar.

Förebyggande tandvård

Stor vikt av vårt behandlande är fokuserat på att motverka problem med dina tänder och mun då vi helst av allt jobbar förebyggande. Om dina tänder är i behov av reparationer och lagningar så jobbar vi alltid i så stor utsträckning som det går efter principerna med minsta invasiva behandlingen. Med det menas att vi försöker borra så lite som möjligt i dina tänder.

Vi som arbetar på Beiring Tandklinik tycker att det är väldigt roligt att hela tiden samla in nya kunskaper i våra specialområden för att ständigt utvecklas i våra yrkesroller. Teknologi, material och kunskap är alltid uppdaterade för att du ska få den bästa vården för dina tänder.

Välkommen att boka tid hos Beiring Tandklinik!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Beiring Tandklinik Kopparmärra

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Akuttandvård

Har oturen varit framme och en tandvärk kommit akut eller har du haft ont en längre tid? Vi försöker alltid att finnas tillgängliga för a... Läs mer

• Tandblekning

Vi utför tandblekning med det amerikanska Zoomsystemet, som har en dokumenterat god effekt. Innan blekning måste du ha en nyligen gjord unde... Läs mer

• Tandreglering - Inman Aligner

Inman Aligner är en tandregleringsapparatur som hjälper oss att få raka tänder i över- och underkäksfronten. Behandlingen är framförallt för... Läs mer

• Bettskena

Bettskenor är en väldigt effektiv behandling för att skydda dina tänder och din emalj vid tandpressning eller tandgnissling, men fördelarna ... Läs mer

Karta - Östra Hamngatan 52, Göteborg