• 031-300 7001

800 kr

30 min

Stampgatan 15, vån 6, Göteborg - Visa på karta

Preventivmedelsrådgivning

Vi erbjuder preventivmedelsrådgivning och förskrivning utifrån dina önskemål och förutsättningar. Vi hjälper dig med val av rätt preventivmedel om du är osäker.

Vi kan även hjälpa dig att sätta in spiral.

Vi kan idag inte erbjuda uttag av p-stav.

Informationen uppdaterades 03 oktober 2019 av Vården.se

Om Barnmorskehuset

Barnmorskehuset - Den privata barnmorskemottagningen i Göteborg

I en lugn och avslappnad miljö erbjuder vi privat mödrahälsovård/MVC, graviditetsrelaterade/obstetriska ultraljud, NIPT/fosterdiagnostik och preventivmedelsrådgivning.

Vi erbjuder även svensk klassisk massagebehandling för både dig som är gravid och som är nyförlöst.

Vår mottagning ligger centralt i Göteborg och vi välkomnar alla våra patienter med ett varmt och personligt mottagande.

Vi erbjuder en hög tillgänglighet via mejl, telefon och sms.

Vi är en privat MVC vilket gör att vi inte innefattas under fritt vårdval inom Västra Götalandsregionen. Det innebär att Barnmorskehusets tjänster inte är kostnadsfria.

Varmt välkommen till Barnmorskehuset. Vi har tid för dig!

Informationen uppdaterades 03 oktober 2019 av Vården.se

Behandlingar hos Barnmorskehuset

Mödrahälsovård / barnmorska hos Barnmorskehuset i Göteborg

21 000 kr Avgift vid inskrivning 8000 kr. Avgift andra trimestern 6500 kr och betalas i graviditetsvecka 20. Avgift tredje trimestern 6500 kr och betalas i graviditetsvecka 30. Totalkostnad för hela graviditetspaketet är 21000 kr.

På Barnmorskehuset i erbjuder vi mödrahälsovård utöver det vanliga under din graviditet. Vi erbjuder ett helhetskoncept med mödrahälsovår...

Ultraljud hos Barnmorskehuset i Göteborg

fr. 800 kr Tidiga ultraljud (v.8+0 till v.12+2) 800 kr, Tidigt ultraljud (v.12+3 till v.17+6) 900 kr, Rutinultraljud 1100 kr, Tillväxtultraljud 1200 kr. Tillväxtultraljud med 3D som tillval 1600 kr.

Vi har en ultraljudmottagning som erbjuder ultraljud under hela din graviditet. Undersökningarna utförs i 2D och 3D/4D och vi är uppdaterade...

NIPT hos Barnmorskehuset i Göteborg

5 495 kr I konsultationen ingår ultraljud, provtagning och analys.

NIPT är ett enkelt, säkert och mycket tillförlitligt prenataltest för trisomi 21, 18 och 13 (de tre vanligast förekommande). Som extra tillv...

Förlossningsförberedande kurs hos Barnmorskehuset i Göteborg

fr. 3 995 kr par.

Barnmorskehusets i Väst erbjuder en kurs i förlossningsförberedelse. Det är en teoretisk kurs full med hjälpsamma verktyg inför förlossninge...

Gravidmassage/massage hos Barnmorskehuset i Göteborg

995 kr 30 min

Barnmorskehuset erbjuder svensk klassisk massagebehandling hos leg barnmorskor som är diplomerade massörer. Vi har en unik kunskap om den gr...

Preventivmedelsrådgivning hos Barnmorskehuset i Göteborg

Staffan Asker

Admin/faktura/marknadsföring

Karta - Stampgatan 15, vån 6, Göteborg

13:24 - 20 jun, 2018 skrev:

Har tre barn men har tyvärr varit gravid dubbelt så många gånger - kan säga att jag har testat ALLA privata och kommunala MVC och barnmorskemottagningar i Göteborg och även Stockholm. Och Barnmorskehuset är den absolut bästa av dem. Genuin omtanke, högklassig vård och professionell personal - vad mer kan man önska sig. Har haft svårt ångest pga tidigare svåra graviditeter men har blivit omhändertagen av BH på det bästa möjliga sättet.

13:45 - 19 apr, 2018 skrev:

Gjorde både tidigt ultraljud samt tillväxtultraljud. Underbart och tryggt bemötande och mysiga miljöer. Stor eloge till personalen.

14:45 - 22 jan, 2018

21:17 - 14 aug, 2017 skrev:

Det går inte att beskriva hur underbar denna kliniken och personalen är. Jag skrev in mig på en statlig mottagning först men jag sökte snabbt efter en privat klinik då jag var så missnöjd. Hittade Barnmorskehuset och kände direkt att detta är den kliniken man ska vara på. Jag har aldrig känt mig så trygg, det är verkligen kompetent, erfaren och pålitlig personal, det går inte att hitta bättre!

16:19 - 20 mar, 2017 skrev:

Jag var på gravidmassage i vecka 35 och det var fantastiskt! Sängen man ligger på är så skön så även om man har ont lite här och där (vilket jag hade) så var det väldigt avslappnande. Kan varmt rekommenderas!!!

09:06 - 11 feb, 2017 skrev:

Jag var på ett köpt Tillväxtultraljud i v 34
Och jag kan varmt rekommendera det!
Barnmorskan Karin som gjorde ultraljudet var otroligt varm och lätt att prata med. Hon gick igenom bebisen väldigt noggrant och förklarade varje liten del av vad hon såg så det kändes verkligen som hon uppfattade denna stunden lika värdefull som jag.
Lokalen var väldigt mysig och stilfullt inred!

21:16 - 18 nov, 2015 skrev:

Anneli är en fantastisk mvc att komma till både som blivande mamma och pappa! Vi känner att vi blivit sedda och lyssnade till på ett helt annat sätt än hos den kommunala mvc som annars finns tillgänglig.

18:51 - 18 nov, 2015

12:55 - 18 nov, 2015 skrev:

Anneli är en fantastisk barnmorska som fick mig att känna lugn och förväntan. Hon var tillgänglig när jag behövde och lyssnade på alla tankar som kan komma i sin graviditet.

12:23 - 18 nov, 2015 skrev:

Anneli är en fantastisk barnmorska! Lugn, trygg och kunnig. Har fått mig att känna mig sedd och bekräftad genom båda mina graviditeter.

11:59 - 18 nov, 2015 skrev:

Helt värt att investera i. Rekommenderar starkt.

11:44 - 18 nov, 2015 skrev:

Underbart med ett personligt bemötande och en barnmorska som bryr sig om vår lilla familj dygnet runt, under hela graviditeten och även efteråt!

10:14 - 18 nov, 2015 skrev:

Med fingertoppskänsla och värme har Anneli på Barnmorskehuset i väst följt oss genom två graviditeter. Våra frågor och problem togs på allvar och vi som blivande föräldrar blev sedda och trygga. När det strulade med nr 2 fanns Anneli där och hjälpte oss i kontakten med övriga vårdgivare. Jag kan varmt rekommendera Barnmorskehuset i Väst för alla gravida par!

09:57 - 18 nov, 2015 skrev:

Hos Barnmorskehuset fick jag ett otroligt bra bemötande. Jag är tacksam att jag gick hos dom under min andra graviditet då den var svårare och jag fick mycket mer och bättre hjälp än jag upplevde att jag fick hos mvc. Framför allt var min barnmorska här, Annelie, alltid tillgänglig, lyssnade, peppade och stöttade hela vägen in i förlossningsrummet.
Jag kan vart rekommendera barnmorskehuset, de ger den vård och omtanke alla gravida kvinnor bör få.

09:55 - 18 nov, 2015

• Fråga ställd 11:19 21 apr 2019

Hejsan, vi letar efter en trygg och bra mottagning för att sätta in hormonspiral till min sambo. Privat vård verkar helt klart bättre. Men vad blir den totala kostnaden för
    Första besök till och med insättning?

Barnmorskehuset svarar:

Hej!
    Tack för förfrågan.
    Vi har tyvärr inga möjligheter att erbjuda er någon tid för tillfället pga hög belastning på vår mottagning.
    Allt gott!