Bettskena hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

bettskena-bettkliniken2

Södra Allégatan 1 - Visa på karta

Bettskena

Bettskenan är formad som en hästsko och tillverkas i plast efter avgjutning av dina tänder. Den placeras på överkäken och används regelbundet under sömnen för att minska slitage på tänderna. Den fungerar också stötdämpande.

Hur länge man behöver använda bettskena skiljer sig från person till person. Efter några månader brukar problemen dock bli bättre och man kan använda bettskenan mer sällan.

Informationen uppdaterades 11 oktober 2017 av Vården.se

Om Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström

Välkommen till Bettkliniken – en specialistklinik för käkvärk och käkledsbesvär.

Har du ont i käkleden eller käkmusklerna?

Har du svårt att gapa eller tugga? Brukar käken fastna? Eller lider du av spänningshuvudvärk eller käkrelaterad tinnitus? Biter du ihop hårt och pressar tänderna? Eller gnisslar tänder när du sover? Då skall du vända dig till oss!

Bettkliniken har som specialistklinik en bred kompetens på det här området och erbjuder en rad olika behandlingar, bettskena, akupunktur med mera. Vi ligger på Järntorget i Göteborg och är den enda kliniken i sitt slag i hela Västsverige.

Ring oss och boka tid för en konsultation!

Vi lägger alltid upp individuella behandlingsplaner och lämnar tydliga kostnadsbesked.

Välkommen!
Dan Ström, Leg. tandläkare, docent, specialist i bettfysiologi

PS. Bettkliniken har också en lång erfarenhet inom allmän tandvård. Vi utför alla slags behandlingar.

Informationen uppdaterades 11 oktober 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström

Tandläkarundersökning hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

Bettskena hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

För att avhjälpa problem med gnissling och pressande av tänder använder man en bettskena. Bettskenan är formad som en hästsko och tillve...

Tandpressning och gnissla tänder hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

Med tandpressning menas att man pressar ihop tänder och käkar under långa eller korta intervaller. Det är lika vanligt att man pressar i...

Käkledsbesvär hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

Käkledsbesvär är ett samlingsnamn för smärta i käkledsområdet och gapningssvårigheter. Käkledsbesvär kan behandlas på en rad olika sätt, med...

Bettfysiologisk smärtutredning hos Bettkliniken - Specialisttandläkare Dan Ström i GÖTEBORG

Första delen av en smärtutredning är en noggrann beskrivning av de aktuella besvären. Du får berätta när, var och hur det värker. Nedsatt...

Dan Ström

Docent och legitimerad tandläkare

Tandläkare Dan Ström är docent. Han har vid sidan av sin privattandläkarverksamhet också bedrivit en omfattande forskning inom bettfysiologi och blev ontologie doktor vid Göteborgs universitet 1991 på en avhandling om smärta i käklederna. Han har också en mycket gedigen praktisk erfarenhet på området. Dan är en av Socialstyrelsen godkänd specialist i bettfysiologi.

Karta - Södra Allégatan 1

00:30 - 22 mar, 2018 skrev:

Fantastisk service och bra mycket snabbare än folktandvården. Hade akut ont i en tand och fick hjälp med en gång! Mycket bra!

01:19 - 24 okt, 2017 skrev:

Mycket trevligt mottagande! Lyhörd tandläkare. Fick stor hjälp och förståelse över mina spända och värkande käkleder. Rekommenderas varmt!

23:20 - 10 sep, 2014 skrev:

Dan är kunnig, snabb och ger ett väldigt tryggt intryck när man besöker hans klinik för behandling.