cityakuten_entré4

Hälsoundersökning och intyg

CityAkuten - Göteborg

Här får du hjälp med allt som skyddar och förbättrar din hälsa. För dig som behöver dokumentera ditt hälsotillstånd för exempelvis körkort, försäkringar eller studier utfärdar vi alla former av intyg.

Mottagningen är öppen både för företag och privatpersoner och vi erbjuder ett särskilt program för den som ska arbeta eller semestra längre tid utomlands.

Här på CityAkuten får du hjälp att:

• fånga upp och behandla hälsorisker så som högt blodtryck, höga blodfetter, bukfetma med mera.

• ändra livsstil vid behov (mat- och motionsråd).

• behovsinventera skydd och intyg inför utlandsvistelser.

• få vaccin beroende på resmål, restid och tidigare skydd.

• följa upp hälsotillstånd efter utlandsvistelse.

Helgfri måndag - fredag kl. 8.00-16.30

Telefontid

Helgfri mån – tors kl. 8.00-12.00 samt kl. 14.00-15.00, fre kl. 8.00-12.00

Välkommen att kontakta oss för mer information!

Informationen uppdaterades 18 november 2016 av Vården.se

031-10 10 10
Visa telefonnummer

Södra Vägen 27, Göteborg - visa på karta

Om CityAkuten

CityAkuten startade 1983 som en akutmottagning med specialistläkare. Vi var en av de första mottagningarna dit människor kom för att de hade valt det själva.

Nöjda patienter

Från att ha varit en liten mottagning har CityAkuten vuxit och blivit stor. Trots det har vi inte glömt bort det vi lärde oss redan från början – att all bra vård är personlig. Att vi har väldigt nöjda patienter visar sig inte minst i våra egna kundundersökningar.

Välkommen till oss på CityAkuten Göteborg!

Övriga behandlingar hos CityAkuten

• Vaccination och resemedicin

Vi erbjuder alla typer av vaccin, för alla åldrar och alla situationer. Vi hjälper dig även att följa upp och hålla reda på ditt skydd, dett... Läs mer

Vägbeskrivning

Läkarhuset Göteborg CityAkuten.

Uppskattad färdtid
Beräknad reslängd

• Dalens vårdcentral Tack för all hjälp jag fick idag när jag svimmade, noggrann undersökning av Eva Collin med en stab av underbara människor som hjälpte mig - Anna- Christina Liljekvist
    • Rosa Gynekologmottagning Det är rent och trevlig personal. - Lina
    • Tranebergs vårdcentral Jag är nöjd med allt.... vänlig och inlyssnande personal ! Jag är trygg där! Det räcker för mig! - Anna Dahlin
    • Zebrakliniken Mycket nöjd! - Urban Aspén
    • Capio Vårdcentral Ringen Underbar personal som verkligen lyssnar och visar engagemang. Snabba med tider dessutom. - Elisabeth