Tandblekning

Logo Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji

Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji - Göteborg

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Före behandling av hemmatandblekning

För att kunna bleka sina tänder hemma måste en tandläkare eller tandhygienist avgjuta dina tänder för att kunna tillverka en plastskena. I denna plastskena applicerar man sedan själv ett blekmedel innan man fäster skenan på tänderna. Den ska sitta på en till två timmar. Det är viktigt att före behandling noga borsta sina tänder samt göra rent mellan dem.

Under behandling

Undvik att äta, dricka eller röka.

Efter slutförd blekning

Använd en tandkräm med extra fluor till dina tänder för att bibehålla slutresultatet.

Finns risk för biverkningar?

Man kan möjligen uppleva ökad känslighet i sina tänder under en kort period efter genomförd behandling. Skulle ett ihållande besvär uppstå ska du kontakta din tandläkare eller tandhygienist.

Informationen uppdaterades 20 september 2017 av Vården.se

Kapellplatsen 3, Göteborg - Visa på karta

• Kvällsöppet vid överenskommelse.

Om Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji

Varmt välkomna till ett professionellt tandvårdsteam som gärna och omsorgsfullt tar hand om dina tänder.

Vi utför all slags allmäntandvård men även implantatbehandling, svåra rotfyllningar och enklare tandreglering med Inman Aligner.

Ditt första besök

Vid första besöket gör vi en fullständig undersökning av dina tänder och munhåla. Utifrån denna undersökning kan vi sedan behandla och ge dig råd för att du ska få en så frisk mun som möjligt. Om du behöver komma tillbaka får du självklart behandlings- och kostnadsförslag.

Tandvårdsrädd?

Tandvårdsrädda patienter försöker vi ta hand om på bästa sätt och vi har stor respekt för din rädsla inför tandläkarbesöket. Tala gärna om det för oss innan så avsätter vi tillräckligt med tid.

Hos oss får du ett vackert och friskt leende!

Expertis på mottagningen

Svårare rotfyllningar med mikroskop utförs av tandläkare Fahimeh Farahmand som genomgår specialistutbildning inom endodonti (rotfyllningsläran).

Tandreglering

Är du intresserad av tandreglering så kan det vara möjligt med den nya tandregleringsmetoden Inman Aligner som tandläkare Mahnush Owji erbjuder.

Ring oss för mer information!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Rotfyllning

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,... Läs mer

• Tandreglering

När tänder vuxit snett, sitter för tätt eller påverkar tandbettet negativt kan det vara aktuellt för tandreglering. Oftast är det barn och u... Läs mer

• Kronor och broar

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ... Läs mer

• Tandimplantat

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan... Läs mer

Karta - Kapellplatsen 3, Göteborg

• 14:19 - 29 nov, 2017 skrev:

Jag och min familj har varit patient hos Mahnush sedan länge. Har fått mycket bra vård och behandling, samt goda medinska råd.