Tandreglering hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Kapellplatsen 3, Göteborg - Visa på karta

• Kvällsöppet vid överenskommelse.

Tandreglering

När tänder vuxit snett, sitter för tätt eller påverkar tandbettet negativt kan det vara aktuellt för tandreglering. Oftast är det barn och ungdomar som behandlas, men även vuxna. Med hjälp av en tandställning kan tandläkaren rätta till problemet.

Vi använder oss av Inman Aligner

Inman Aligner är den perfekta lösningen för att korrigera trångställning och sneda tänder i fronten. Den är snabb, mycket säker och effektiv jämfört med andra behandlingsalternativ.

Med den patenterade Inman Aligner flyttas dina tänder varsamt till en ideal position på några få veckor. De flesta fall kan slutföras inom 6-16 veckor och eftersom den är avtagbar kan du själv ta ut den när så önskas.

Före en behandling

Du får information om hur tandställningen ska skötas och kontrolleras, vad behandlingen innebär, hur lång tid den tar, justering av tandställning etc.

Vad innebär behandlingen?

Bett, munhålan och ansiktet undersöks. Tänderna röntgas, ibland även ansiktet. Både tänder och ansikte blir dock fotograferade. Om tandläkaren planerar att göra en gipsmodell av tänderna görs även ett avtryck.

När tandställningen väl är på plats kan tänder från en början ömma och det kan kännas ovanligt att ha den i munnen.

Efter behandling

När tandregleringen är klar och tandställningen tagits bort känns tänderna precis som vanligt igen.

Informationen uppdaterades 20 september 2017 av Vården.se

Om Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji

Varmt välkomna till ett professionellt tandvårdsteam som gärna och omsorgsfullt tar hand om dina tänder.

Vi utför all slags allmäntandvård men även implantatbehandling, svåra rotfyllningar och enklare tandreglering med Inman Aligner.

Ditt första besök

Vid första besöket gör vi en fullständig undersökning av dina tänder och munhåla. Utifrån denna undersökning kan vi sedan behandla och ge dig råd för att du ska få en så frisk mun som möjligt. Om du behöver komma tillbaka får du självklart behandlings- och kostnadsförslag.

Tandvårdsrädd?

Tandvårdsrädda patienter försöker vi ta hand om på bästa sätt och vi har stor respekt för din rädsla inför tandläkarbesöket. Tala gärna om det för oss innan så avsätter vi tillräckligt med tid.

Hos oss får du ett vackert och friskt leende!

Expertis på mottagningen

Svårare rotfyllningar med mikroskop utförs av tandläkare Fahimeh Farahmand som genomgår specialistutbildning inom endodonti (rotfyllningsläran).

Tandreglering

Är du intresserad av tandreglering så kan det vara möjligt med den nya tandregleringsmetoden Inman Aligner som tandläkare Mahnush Owji erbjuder.

Ring oss för mer information!

Informationen uppdaterades 20 september 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji

Tandläkarundersökning hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Rotfyllning hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Tandreglering hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Tandblekning hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Kronor och broar hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ...

Tandimplantat hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Fahimeh Farahmand

Fahimeh Farahmand

Leg. Tandläkare
Fahimeh Farahmand är examinerad från Odontologen i Göteborg 1997. Förutom allmän tandvård arbetar hon inom implantologi med både kirurgi och den övre konstruktionen.

Hennes speciella intresse är inom endodonti (rotfyllningsläran) där hon just nu genomgår specialistutbildning som ST-tandläkare på Karolinska instituet och tar emot remisser från kollegor.

Mahnush Owji

Mahnush Owji

Leg. Tandläkare
Tandläkarexamen 2001 vid Göteborgs universitet. Erbjuder estetisk tandvård, implantatprotetik, behandling av tandvårdsrädda samt allmän tandvård. Specialintresse tandreglering med Inman Aligner.

Eva

Eva

Tandsköterska

Karta - Kapellplatsen 3, Göteborg

14:19 - 29 nov, 2017 skrev:

Jag och min familj har varit patient hos Mahnush sedan länge. Har fått mycket bra vård och behandling, samt goda medinska råd.