Rotfyllning

Kapellplatsen 3, Göteborg - Visa på karta

• Kvällsöppet vid överenskommelse.

Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji - Göteborg

När behövs en rotfyllning?

En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad, det vill säga att man fått karies. Om pulpan blir infekterad kan inte kroppens försvar skydda mot bakterier.

Rotfyllningen innebär då att man gör rent tanden och rotfyller den så att bakterierna försvinner och inte längre kan attackera.

Vilket material används vid rotbehandling?

Det vanligaste materialet kallas guttaperka och är ett gummiliknande material som klistras fast i rotkanalen och sluter den.

Bedövning

Du får oftast lokalbedövning innan rotfyllning. Om pulpan i den drabbade tanden är död behövs i regel ingen bedövning då risken för att känna smärta är mycket liten.

Efter en rotfyllning

Du kan känna visst obehag efter behandlingen men det brukar försvinna efter någon dag.

För mer information om rotfyllning, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 20 september 2017 av Vården.se

Om Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji

Varmt välkomna till ett professionellt tandvårdsteam som gärna och omsorgsfullt tar hand om dina tänder.

Vi utför all slags allmäntandvård men även implantatbehandling, svåra rotfyllningar och enklare tandreglering med Inman Aligner.

Ditt första besök

Vid första besöket gör vi en fullständig undersökning av dina tänder och munhåla. Utifrån denna undersökning kan vi sedan behandla och ge dig råd för att du ska få en så frisk mun som möjligt. Om du behöver komma tillbaka får du självklart behandlings- och kostnadsförslag.

Tandvårdsrädd?

Tandvårdsrädda patienter försöker vi ta hand om på bästa sätt och vi har stor respekt för din rädsla inför tandläkarbesöket. Tala gärna om det för oss innan så avsätter vi tillräckligt med tid.

Hos oss får du ett vackert och friskt leende!

Expertis på mottagningen

Svårare rotfyllningar med mikroskop utförs av tandläkare Fahimeh Farahmand som genomgår specialistutbildning inom endodonti (rotfyllningsläran).

Tandreglering

Är du intresserad av tandreglering så kan det vara möjligt med den nya tandregleringsmetoden Inman Aligner som tandläkare Mahnush Owji erbjuder.

Ring oss för mer information!

Informationen uppdaterades 20 september 2017 av Vården.se

Behandlingar hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji

Tandläkarundersökning hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Rotfyllning hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad,...

Tandreglering hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

När tänder vuxit snett, sitter för tätt eller påverkar tandbettet negativt kan det vara aktuellt för tandreglering. Oftast är det barn och u...

Tandblekning hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Kronor och broar hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Kronor Tandkronan är den synliga delen av tanden som täcker tandroten. Dina kronor kan av olika anledningar skadas. Det kan till exempel ...

Tandimplantat hos Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji i Göteborg

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Fahimeh Farahmand

Fahimeh Farahmand

Leg. Tandläkare
Fahimeh Farahmand är examinerad från Odontologen i Göteborg 1997. Förutom allmän tandvård arbetar hon inom implantologi med både kirurgi och den övre konstruktionen.

Hennes speciella intresse är inom endodonti (rotfyllningsläran) där hon just nu genomgår specialistutbildning som ST-tandläkare på Karolinska instituet och tar emot remisser från kollegor.

Mahnush Owji

Mahnush Owji

Leg. Tandläkare
Tandläkarexamen 2001 vid Göteborgs universitet. Erbjuder estetisk tandvård, implantatprotetik, behandling av tandvårdsrädda samt allmän tandvård. Specialintresse tandreglering med Inman Aligner.

Eva

Eva

Tandsköterska

Karta - Kapellplatsen 3, Göteborg

14:19 - 29 nov, 2017 skrev:

Jag och min familj har varit patient hos Mahnush sedan länge. Har fått mycket bra vård och behandling, samt goda medinska råd.

• Fråga ställd 10:02 20 nov 2013

Pris för en rotfyllning

Tandläkarna Fahimeh Farahmand & Mahnush Owji svarar:

Hej! Priset på rotfyllning är beroendet på vilken tand vi skall rotbehandla och vilken nivå på karensbelopp är du i. Är du intresserad av exakt kf måste du säga vilken tand det handlar om och hur mycket tandvård har du betalat hittills under ett år. Du kan ringa till Eva och lämna uppgifter och få svar.031-202696. MVH/ Fahimeh