Tandläkarundersökning

Logo Tandläkare Anders Ewert

Tandläkare Anders Ewert - Göteborg

Tillsammans med oss lägger vi upp en individuell behandlingsplan för Dig. Det vanliga, om man inte har några större problem, är att man gör en undersökning per år. De vanligaste problemen är karies och tandlossning och det är viktigt att upptäcka detta i tid, därför rekommenderas man att gå på regelbundna besök hos sin tandläkare.

Innan ett besök

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan en tandläkarundersökning förutom att det såklart är bra om Du har borstat tänderna lite extra noggrant.

Under tandläkarundersökningen

Vid undersökningen kontrollerar vi manuellt och med hjälp av röntgen om Du har hål, hur tandköttet ser ut och om det finns risk för tandlossning.

Om det visar sig att du har några problem som behöver åtgärdas, till exempel ett hål så kommer vi tillsammans fram till hur och när det skall åtgärdas.

Tandläkarundersökning

Undersökningen innefattar olika moment beroende på behov. Detta gör att priset kan variera mellan 500-1100 kr.

Informationen uppdaterades 20 maj 2016 av Vården.se

fr. 850 kr

Götgatan 14, Göteborg - Visa på karta

Om Tandläkare Anders Ewert

Välkommen till Tandläkare Anders Ewert!

Vi håller till mitt i centrala Göteborg, Götgatan 14, inne i Nordstan, där det är nära till både spårvagn och parkering.

Vi erbjuder all typ av tandvård, från blekning till implantat!

På kliniken är vi totalt tre tandläkare som är verksamma under ett gemensamt varumärke, Tandvården i Nordstan. Kliniken har funnits i 28 år och blir uppdaterad hela tiden med det senaste inom tandvården.

Ljusa, fräscha lokaler ihop med glad och trygg personal gör att du kommer att trivas hos oss. Du kan känna dig trygg!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Anders Ewert

• Bettskena

fr. 3 250 kr

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Rotfyllning

fr. 3 180 kr

När behövs en rotfyllning? En vanlig orsak till att en rotfyllning behövs är att pulpan (det som sitter inne i tanden) blivit infekterad och... Läs mer

• Tandblekning

2 800 kr Över- och underkäke

Här hos oss på Tandläkare Anders Ewert kan vi erbjuda en rad olika behandlingar inom estetisk tandvård. Oavsett vilken behandling du vill ha... Läs mer

• Tandimplantant

Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titanskruvar som fästs i tandbenet,... Läs mer

Karta - Götgatan 14, Göteborg

• 19:48 - 18 dec, 2017 skrev:

Efter att ha fått hjälp med tandutdragningar, rotfyllningar, kronor m.m. Under årens lopp blir mitt omdöme. Förbaskat skicklig och tillmötesgående tandläkare och sköterska 👍

• 16:56 - 29 nov, 2017

• 12:47 - 22 sep, 2017 skrev:

Världens bästa tandläkare, lugn, kompetent, vänlig, och det gör inte ont ens när han drar visdomständer :)

• 13:27 - 20 dec, 2016

• 20:52 - 13 apr, 2016 skrev:

Får alltid snabbt hjälp när det behövs.
    Känner mig väl omhändertagen och så är de alltid glada.

• 12:28 - 12 jun, 2015

• 23:21 - 25 jun, 2014 skrev:

Kan varmt rekommendera Anders! Kunnig, lätt att resonera med, alltid trevlig och har rimliga priser. Ann-Sofi är jättegullig! Sedan har de världens trevligaste telefonmeddelanden. Särskilt sången uppskattas. Även om det inte alltid är roligt att gå till tandläkaren så är det trevligt här och man känner en speciell omtanke.

• Fråga ställd 15:24 23 apr 2018

Hej
    Jag är patient på folktandvården i Torslanda. Om jag vill byta till er mottagning skickar Torslanda folktandvård alla uppgifter till er?

Tandläkare Anders Ewert svarar:

Hej Nina! Begär du att tanduppgifter m.m ska skickas till mig så gör dom det!
    Oftast är det inte nödvändigt. Ibland händer det att man måste kolla någon rotfylln el likanande,men som sagt ej ofta.
    Med vänlig hälsning
    Anders Ewert