Polhemsplatsen 1, Göteborg - Visa på karta

Tandverket - Göteborg

Tandhygienistens roll är viktig på kliniken, de har en gedigen högskoleutbildning i både kariessjukdomar och tandlossningssjukdomar. De lägger mycket tid på förebyggande tandvård.

Innan ett besök hos tandhygienist

Du behöver inte förbereda dig på något speciellt sätt innan ett besök hos tandhygienist men att ha nyborstade tänder är bra.

Vad gör tandhygienisten under en behandling?

Om du kommer till oss för att träffa våra tandhygienister kommer de bland annat att ta bort tandsten, beläggningar och överskott av fyllning. Även putsning och polering av dina tänder kan utföras. I undersökningen tas även röntgenbilder, och om slemhinnor och bettförhållanden avviker från det normala rapporteras det till tandläkare eller läkare. Våra tandhygienister behandlar också känsliga tandhalsar och tar vid behov saliv- och bakterieprover.

Efter ett besök

Tandhygienisten kommer också att ge dig tips på hur du själv tar hand om dina tänder på bästa sätt för att du skall ha en god tandhälsa.

För vidare information, välkommen att kontakta oss!

Informationen uppdaterades 14 september 2015 av Vården.se

Om Tandverket

Sedan 1994 bedriver vi Tandverket på Polhemsplatsen 1, centralt beläget i Göteborg. Här möts du av en avslappnad miljö där vi gör allt för att du ska känna dig trygg. Vi är noga med att presentera de olika behandlingsalternativ som finns att tillämpa, kostnader och när ingreppet beräknas vara klart. Förutom allmän tandvård är vi duktiga på implantat.

Tandverket arbetar med Qulan – ett ledningssystem för kvalitet, patientsäkerhet och miljö vilket ger dig en trygg tandvård som är uppbyggd utifrån de bästa förutsättningarna för hög kvalitet och en välutvecklad verksamhet.

Vi samarbetar även med bra svenska tandtekniska laboratorium när vi gör protetiska lösningar.

Nya patienter hos Tandverket

Om du är ny hos oss utför vi en noggrann undersökning med röntgen. Vi gör en bedömning om ditt tillstånd i munnen och kommer tillsammans med dig fram till vad som behöver åtgärdas, och vilka önskemål du har. Om du inte behöver någon tandvård just vid det tillfället kommer vi överens om vilken intervall du vill ha på undersökningar hos oss.

Akutpatienter

Då vi har tre heltidsarbetande tandläkare samt två tandhygienister har vi tid för att ta emot akutpatienter.

Välkommen till Tandverket du också!

Informationen uppdaterades 14 september 2015 av Vården.se

Behandlingar hos Tandverket

Tandläkarundersökning hos Tandverket i Göteborg

Tandhygienistbehandling hos Tandverket i Göteborg

Bettskena hos Tandverket i Göteborg

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att...

Tandblekning hos Tandverket i Göteborg

Tandimplantat hos Tandverket i Göteborg

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan...

Ewa-Britt Andersson

Johan Berg

Lars-Magnus Almgren

Karta - Polhemsplatsen 1, Göteborg

09:43 - 23 jan, 2018 skrev:

Googlade runt på internet efter tanläkare i göteborg efter att fått tandvärk,hittade detta samt även väldigt väldigt många!! andra okså men första intrycket jag fick vid tidsbokningen (personligt besök) var att det här är min tandläkarmottagning så nu har jag varit på behanling av den onda tanden och ska tillbaka för attt rotfylla den om två veckor (med glädje!).,väldigt detaljerad information hela vägen vid besök vad som tandläkaren (lars-magnus almgren) höll på med., så jag har inget att klaga på denna tandläkarmottagning., väldig nöjd med bemötandet av hela personalen hos tandverket i göteborg.., jari

15:59 - 14 nov, 2017

11:49 - 20 maj, 2016 skrev:

Barnen är mycket nöjda med besöket! Tack!

00:46 - 07 jul, 2015 skrev:

nu är det roligt att gå till tandläkaren.

• Fråga ställd 08:22 24 apr 2014

Jag har varit till tandhygienisten för ca en månad sedan och efter det fick jag värk/ilningar i vissa tänder/tandkött. Tror själv det beror på att jag har blottade tandhalsar och det tillfälligt blir värre när tandsten tagits bort. Kan jag åtgärda dessa ilningar själv på något sätt eftersom det ibland är ganska besvärande.

Tandverket svarar:

Hej Birgitta!

Du skulle kunna testa tandkrämen: "colgate senstive" mot ilningar. Du kan då ta lite på fingret och "gnugga" på lite på tandhalsarna.
    Det är en väldigt bra tandkräm har vi upplevt för de som har besvär med isningar!

Mvh tandverket, Elin