Tandläkarundersökning

Tandverket - Göteborg

Innan en tandläkarundersökning

Under tandläkarundersökningen

Om problem behöver åtgärdas

Välkommen till oss på Tandverket!

Informationen uppdaterades 14 september 2015 av Vården.se

Polhemsplatsen 1, Göteborg - Visa på karta

Om Tandverket

Sedan 1994 bedriver vi Tandverket på Polhemsplatsen 1, centralt beläget i Göteborg. Här möts du av en avslappnad miljö där vi gör allt för att du ska känna dig trygg. Vi är noga med att presentera de olika behandlingsalternativ som finns att tillämpa, kostnader och när ingreppet beräknas vara klart. Förutom allmän tandvård är vi duktiga på implantat.

Tandverket arbetar med Qulan – ett ledningssystem för kvalitet, patientsäkerhet och miljö vilket ger dig en trygg tandvård som är uppbyggd utifrån de bästa förutsättningarna för hög kvalitet och en välutvecklad verksamhet.

Vi samarbetar även med bra svenska tandtekniska laboratorium när vi gör protetiska lösningar.

Nya patienter hos Tandverket

Om du är ny hos oss utför vi en noggrann undersökning med röntgen. Vi gör en bedömning om ditt tillstånd i munnen och kommer tillsammans med dig fram till vad som behöver åtgärdas, och vilka önskemål du har. Om du inte behöver någon tandvård just vid det tillfället kommer vi överens om vilken intervall du vill ha på undersökningar hos oss.

Akutpatienter

Då vi har tre heltidsarbetande tandläkare samt två tandhygienister har vi tid för att ta emot akutpatienter.

Välkommen till Tandverket du också!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandverket

• Tandhygienistbehandling

Tandhygienistens roll är viktig på kliniken, de har en gedigen högskoleutbildning i både kariessjukdomar och tandlossningssjukdomar. De lägg... Läs mer

• Bettskena

Om du vaknar upp med huvudvärk eller ömmande käkar kan det bero på att du biter ihop eller gnisslar med tänderna. Att gnissla betyder att... Läs mer

• Tandblekning

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga tänderna. Tandblekning är en vanlig behandling idag som kan utföras både hemma eller hos ... Läs mer

• Tandimplantat

Vad innebär tandimplantat? Tandimplantat använder man sig av för att ersätta en eller flera förlorade tänder. Implantatet består av titan... Läs mer

Karta - Polhemsplatsen 1, Göteborg

• 09:43 - 23 jan, 2018 skrev:

Googlade runt på internet efter tanläkare i göteborg efter att fått tandvärk,hittade detta samt även väldigt väldigt många!! andra okså men första intrycket jag fick vid tidsbokningen (personligt besök) var att det här är min tandläkarmottagning så nu har jag varit på behanling av den onda tanden och ska tillbaka för attt rotfylla den om två veckor (med glädje!).,väldigt detaljerad information hela vägen vid besök vad som tandläkaren (lars-magnus almgren) höll på med., så jag har inget att klaga på denna tandläkarmottagning., väldig nöjd med bemötandet av hela personalen hos tandverket i göteborg.., jari

• 15:59 - 14 nov, 2017

• 11:49 - 20 maj, 2016 skrev:

Barnen är mycket nöjda med besöket! Tack!

• 00:46 - 07 jul, 2015 skrev:

nu är det roligt att gå till tandläkaren.