Logo Tandläkare Elisabeth Scherstén

Tandläkare Elisabeth Scherstén - Göteborg

Tandpressning och tandgnissling är en allt vanligare företeelse.

Detta kan leda till huvudvärk, samt ömma och värkande käk- och nackmuskler. Man kan få svårt att gapa, och tänderna kan slitas ned så småningom. I värsta fall får man värk i käklederna.

Bettskena

För att avhjälpa och förebygga ytterligare besvär gör vi en bettskena. Bettskenor finns i många utföranden. Den vanligast förekommande är gjord i hårdplast, sitter i överkäken, och används på natten.

Med hjälp av erfaren tandtekniker gör vi också individuellt anpassade snarkskenor med mycket bra resultat.

Informationen uppdaterades 23 november 2017 av Vården.se

Kungsportsavenyn 30 - Visa på karta

Om Tandläkare Elisabeth Scherstén

Vi bedriver tandvård i lugn miljö i vår gruppraktik i Tandläkarhuset på Kungsportsavenyn 30 i centrala Göteborg.

Vi inspirerar till en god munhälsa för bättre livskvalité.

Vad erbjuder vi?

Hos oss möter du engagemang, glädje och kunskap. Med bred kompetens erbjuder vi allt ifrån allmäntandvård för hela familjen, till mer avancerad protetisk behandling med implantat, samt estetisk tandvård med skalfasader och tandblekning.

Vi hjälper gärna dig som är tandvårdsrädd.

Vi lägger stor vikt vid kvalitetsarbete, och arbetar bara med väldokumenterade material och metoder. Vi har ett stort kontaktnät av specialister inom medicin och tandvård, som vi kan konsultera och remittera till.

Erfaren tandhygienist finns på praktiken och vi ger alltid kostnadsberäkningar och garantier.

Barn och ungdomar, 3-24 år, skrivna i Västra Götaland, har som patient hos oss kostnadsfri tandvård.

Sveriges Tandläkarförbund och Privattandläkarna

Vi är medlemmar i Privattandläkarna. Det ger en trygghet för dig som patient, då medlemskapet innebär ett avtal med Konsumentverket, samt egen förtroendenämnd. Som medlem i Sveriges Tandläkarförbund följer vi förbundets etiska riktlinjer och vidareutbildar oss kontinuerligt.

Välkommen till Tandläkare Elisabeth Scherstén!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Elisabeth Scherstén

• Tandläkarundersökning

Vi har ett lugnt och utförligt samtal om dina tänder, din hälsa och tidigare tandvård. Hur går en tandläkarundersökning till? Du får... Läs mer

• Akut tandvård

Har du drabbats av akuta besvär försöker vi hjälpa dig redan samma dag. Du betalar som vanligt för besöket, och får utifrån undersökninge... Läs mer

• Estetisk tandvård

En skalfasad kan sättas på tänder för att dölja sprickor, missfärgningar eller avslagna tänder. Skalfasader eller keramiska kronor kan oc... Läs mer

• Tandblekning

Är du intresserad av att bleka tänderna hemma, så kan vi hjälpa dej med individuellt anpassade gelskedar. Vi använder oss av ett beprövat... Läs mer

• Implantat

En snabb utveckling har skett inom detta område. Tandimplantat använder man sig av för att ersätta förlorade tänder. Nu kan patienter som... Läs mer

Karta - Kungsportsavenyn 30

• 11:46 - 05 dec, 2017 skrev:

Fantastiskt bemötande, informativt, och serviceinriktat med mycket omtanke!

• 09:54 - 07 dec, 2016 skrev:

Jag är patient sedan 20 år och skulle aldrig drömma om att byta tandläkare !

• 18:48 - 31 maj, 2016 skrev:

Elisabeth är en otroligt kompetent och bra tandläkare som jag varmt kan rekommendera.

• 10:29 - 24 apr, 2016 skrev:

Elisabeth bästa tandläkare,så kompetent,lugn,trygg,trevlig och alltid tillgänglig. Du och Kia är bästa tandvårdsteamet!

• 12:53 - 02 nov, 2015 skrev:

Elisabeth är troligen världens bästa tandläkare, får ett besök att kännas lika bekvämt som om man vore hos frisören.

• 15:28 - 19 maj, 2014 skrev:

Jag är inte ett stort fan av tandläkare men efter detta besök så kan jag verkligen säga att det var kul att ha varit på ett besök hos tandläkaren, rekommenderar verkligen elizabet helt underbar människa! :D

• 15:13 - 19 maj, 2014 skrev:

Mycket kompetenta, snälla och glada tjejer!
    Jag rekommenderar dom väldigt mycket :)