Logo Tandläkare Martha Wedenmark

Tandläkare Martha Wedenmark - Göteborg

Ökad ålder och viss typ av livsmedel kan missfärga dina tänder och tandblekning är idag en vanlig behandling som kan utföras både hemma eller hos tandläkaren. Metoden går ut på att använda en blekande gel ibland i kombination med ljusbehandling eller laser.

Tandblekning med Opalescence

Hos Tandläkare Martha Wedenmark använder vi Opalescence produkter för tandblekning. De bleker tänderna på ett säkert och effektivt sätt samtidigt som de förebygger karies och förbättrar tandemaljen.

Innan du bleker dina tänder måste hål, tandsten och missfärgningar åtgärdas innan behandlingen påbörjas.

Hur lång tid tar tandblekningen på tandvårdsmottagningen?

Behandlingen tar ca en timme och för att få ett riktigt bra resultat kan behandlingen behöva upprepas en till två gånger vid olika tillfällen.

Tandblekning med Plasmalampa från Brilliant Smile

På kliniken använder vi oss av en ny typ av tandblekning - perfekt för dig som vill se ett snabbt resultat. Det är en blekning med plasmaljus som påminner om blekning med laser.

Hela behandlingen utförs vid ett och samma tillfälle och tar ca två timmar. Den nya klinikblekningen tar lite längre tid men är skonsammare mot dina tänder.

Välkommen att få ett vitare leende hos oss!

Informationen uppdaterades 09 januari 2018 av Vården.se

Berzeliigatan 14, Göteborg - Visa på karta

• Vi har lunchstängt kl 12.30-13.30 alla dagar utom fredagar.

Om Tandläkare Martha Wedenmark

Vi utför all typ av tandvård från vanliga kontroller till större behandlingar som implantatoperationer och smile makeovers. Estetisk tandreglering och kosmetisk tandvård.

Hos oss får du tid snabbt och ett personligt bemötande!

Ring Lena i receptionen och boka en konsultationstid.
Vi finns i Göteborg - Vänligen kontakta oss:
Telefon 031-30 44 62 eller boka direkt på via vår hemsida.

Just nu erbjudande för våra nya patienter!

Låt mig hjälpa dig med ditt nya leende! Tandläkare Martha Wedenmark är medlem av SACD (Swedish Academy of Cosmetic Dentistry). All tandvård vi utför höjer din livskvalité. Vi vårdar leenden!

Välkommen!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Tandläkare Martha Wedenmark

* Inkl. Högkostnadsskydd

Karta - Berzeliigatan 14, Göteborg

• 15:31 - 05 jul, 2018 skrev:

Jag har i min profession fått möjligheten att besöka och även granska denna klinik ur ett kvalitetsperspektiv. De håller förstklassig standard.