Vasagatan 38, Göteborg - Visa på karta

Vasa Fot och Hälsa - Göteborg

Hur fötterna mår påverkar resten av kroppen. Åkommor som hälsprickor och förhårdnader kan ställa till bekymmer men är också lättbehandlade. Fotvård förebygger snedbelastning av rygg och smärtor i andra kroppsdelar. Inlägg kan få ömma fötter, höfter och ryggar att må mycket bättre.

Vilka typer av fotvårdsbehandlingar erbjuder vi på Vasa Fot och Hälsa?

• Diabetesfötter
  • Behandling av vårtor med verrutop
  • Nageltrång
  • Reumatiker
  • Liktorn
  • Inlägg
  • Svamp
  • Nagelsvamp
  • Med mera

En medicinsk fotvård passar även dig som vill göra en behandling som underhåll och avslappning, likväl som hjälp med ovanstående problem.

Välkommen till Vasa Fot och Hälsa!

Informationen uppdaterades 26 april 2018 av Vården.se

Om Vasa Fot och Hälsa

4,7

Välkommen till Vasa Fot och Hälsa!

Vasa Fot och Hälsa är en centralt belägen klinik med buss- och spårvagnshållplats strax utanför. Här erbjuds medicinsk fotvård, klassisk massage och tillverkning av ortopediska skoinlägg. Lokalerna är granskade och godkända av miljö och hälsa för din trygghet.

Friskvårdschecken och Friskvårdskupongen

Hos Vasa Fot och Hälsa går det även bra att betala med Friskvårdschecken eller Friskvårdskuponger, då vi är anslutna där.

Kontakta oss om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 26 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Vasa Fot och Hälsa

Medicinsk fotvård hos Vasa Fot och Hälsa i Göteborg

Klassisk massage hos Vasa Fot och Hälsa i Göteborg

Efter konsultation

Varför massage? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. M...

Ortopediska skoinlägg hos Vasa Fot och Hälsa i Göteborg

Hos Vasa Fot och Hälsa kan du få hjälp med ortopediska skoinlägg, speciellt utformade efter dina fötter. Så går det till Först gör vi...

Linda Eriksson

Linda Eriksson

Medicinsk Fotterapeut, Diplomerad Massageterapeut

Karta - Vasagatan 38, Göteborg

4,7

10:49 - 16 nov, 2015

00:47 - 28 okt, 2013 skrev:

Min fot ( som behandlas för en stor enveten fotvårta ) fungerar utan smärta nu, på köpet blir även den friska foten välskött.

17:33 - 06 mar, 2013 skrev:

Jag har en förmåga att lägga min stress i rygg och axlar, vilken gör att jag lätt blir trött och spänd.

Numera går jag på regelbundna behandlingar (1ggr/månad) för att "mota Olle i grind". Varje gång får en kraftfull men avslappnande massage samt goda råd, vilket gör att jag avslappnad kan gå därifrån för att möte nya utmaningar.

Jag kan varmt rekommendera Erik Dahlbergskliniken.

• Fråga ställd 22:02 02 okt 2018

Hej!
    Jag har nagelsvamp på min vänstra stortå och drabbas av fotsvamp på min vänstra fot varje år trots att jag behandlat fotsvampen 2 gånger.
    Kan jag få hjälp att behandla fotsvampen och nagelsvampen hos er samt förebygga upplomst av ny svampinfektion?
    Är det då bra att gå regelbundet hos er för att behålla friska fötter/tår efter den aktiva behandlingen?

Vasa Fot och Hälsa svarar:

Hej, ja visst kan du få hjälp på kliniken för att dels behandla och även förebygga svampangrepp, regelbundna besök kan då vara till hjälp, eventuellt tätare behandlingar i början och sedan med längre intervall, men det beror på hur behovet ser ut, Med vänlig hälsning, Linda

• Fråga ställd 11:21 20 apr 2018

Min vänstra stortånagel ser ut att börja lossna. Den har inte växt framåt på ett år. Däremot bakåt där det nu tagit stopp och nageln lossnat från roten? Fått fel diagnos av en fotterapeut som sa att det var gammal skada som inte kunde göras något åt. Men det började med nageltrång! En läkare trodde det var nagelsvamp. Hjälp! Ska nageln bort?

Vasa Fot och Hälsa svarar:

Hej, det är svårt att veta orsak och behandling utan att se nageln, både tryckskada och svampangrepp kan ha liknande symptom. Vid misstanke om svamp bör en odling göras på vårdcentral för att helt veta. Vill du boka tid är du välkommen att höra av dig igen, mvh Linda Eriksson

• Fråga ställd 21:21 25 sep 2017

Hej! Har ett liktorn som sitter under foten. Jag hade haft det i flera år. Behandlade det på många olika fotvård ställen, men den hjälpte inte. Sen opererade bort det på en klinik men det funkade inte heller. Kan ni hjälpa med det?
    Mvh!

Vasa Fot och Hälsa svarar:

Hej Amar, det bästa vore att boka en tid för att titta på det, vänligen ring kliniken eller boka via Bokadirekt, Med vänlig hälsning, Linda Eriksson

• Fråga ställd 23:38 25 apr 2017

Hej min 10 åriga dotter har ca 7-9 fotvårtor som vi har försökt behandla bort med Apotekets vårtmedel tex vårtfri, men har ej hjälpt något nämnvärt .
    Vad kostar det att få bort dem?

Betalar så små barn?
    Mvh robert

Vasa Fot och Hälsa svarar:

Hej, kostnaden för en delbehandling är 350:-/gång, då skrapar jag bort översta hudlagret på vårtan och applicerar medlet verrutop i tre omgångar, hur många behandlingar som krävs är svårt att säga, det är olika från person till person. Barn betalar samma pris som vuxna, Med vänlig hälsning, Linda Eriksson

• Fråga ställd 20:37 09 mar 2017

Hej, min dotter har massa vårtor på sina händer som hon tycker är ett problem i vardagen. Vi undrar hur mycket det skulle kosta att ta bort runt 20 vårtor? Vissa vårtor är mindre och vissa är större. Tacksam för svar!

Vasa Fot och Hälsa svarar:

Hej, tyvärr behandlar vi inte vårtor på händer utan endast fotvårtor. Huden är såpass tunn där så medlet vi använder riskerar att skada vävnaden, därför är vårtfri som ni själv behandlar med hemma att rekommendera. Med vänlig hälsning, Linda Eriksson