Vasagatan 38, Göteborg - Visa på karta

Vasa Fot och Hälsa - Göteborg

Varför massage?

Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. Massage kan även öka blodcirkulationen, frigöra endorfiner som har en smärtlindrande effekt, och hormonet oxytocin som kallas ”lugn-och-ro-hormon”. Rätt utförd massage har få biverkningar, många upplever dock en kortvarig men ökad stelhet dagen efter massagen.

Vad innebär klassisk massage?

Klassisk massage en relativt kraftig massage där massören bearbetar musklerna både ytligt och på djupet. Detta är den metod som oftast avses när man bara säger massage.

Massören använder sig av knådningar, tryck och strykningar. Ökar rörligheten, mjukar upp spända och stela muskler, ger avslappning och stärker immunförsvaret.

Efter en massagebehandling

Men när det lagt sig brukar rörligheten vara bättre än innan massagetillfället. Man kan bli trött och dåsig efter en massage. Många blir också kissnödiga och törstiga av massage, detta beror på att blodcirkulationen ökar.

Välkommen att boka en tid hos Vasa Fot och Hälsa!

Informationen uppdaterades 26 april 2018 av Vården.se

Om Vasa Fot och Hälsa

4,7

Välkommen till Vasa Fot och Hälsa!

Vasa Fot och Hälsa är en centralt belägen klinik med buss- och spårvagnshållplats strax utanför. Här erbjuds medicinsk fotvård, klassisk massage och tillverkning av ortopediska skoinlägg. Lokalerna är granskade och godkända av miljö och hälsa för din trygghet.

Friskvårdschecken och Friskvårdskupongen

Hos Vasa Fot och Hälsa går det även bra att betala med Friskvårdschecken eller Friskvårdskuponger, då vi är anslutna där.

Kontakta oss om du har några frågor!

Informationen uppdaterades 26 april 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Vasa Fot och Hälsa

Medicinsk fotvård hos Vasa Fot och Hälsa i Göteborg

Efter konsultation

Hur fötterna mår påverkar resten av kroppen. Åkommor som hälsprickor och förhårdnader kan ställa till bekymmer men är också lättbehandlade. ...

Klassisk massage hos Vasa Fot och Hälsa i Göteborg

Efter konsultation

Varför massage? Den primära effekten är att lösa upp spända muskler, rörelseförmågan ökar när musklerna är mjuka, smidiga och flexibla. M...

Ortopediska skoinlägg hos Vasa Fot och Hälsa i Göteborg

Hos Vasa Fot och Hälsa kan du få hjälp med ortopediska skoinlägg, speciellt utformade efter dina fötter. Så går det till Först gör vi...

Linda Eriksson

Linda Eriksson

Medicinsk Fotterapeut, Diplomerad Massageterapeut

Karta - Vasagatan 38, Göteborg

4,7

10:49 - 16 nov, 2015

00:47 - 28 okt, 2013 skrev:

Min fot ( som behandlas för en stor enveten fotvårta ) fungerar utan smärta nu, på köpet blir även den friska foten välskött.

17:33 - 06 mar, 2013 skrev:

Jag har en förmåga att lägga min stress i rygg och axlar, vilken gör att jag lätt blir trött och spänd.

Numera går jag på regelbundna behandlingar (1ggr/månad) för att "mota Olle i grind". Varje gång får en kraftfull men avslappnande massage samt goda råd, vilket gör att jag avslappnad kan gå därifrån för att möte nya utmaningar.

Jag kan varmt rekommendera Erik Dahlbergskliniken.

• Fråga ställd 17:52 16 jun 2016

Hej! Jag har väldigt ont i ländryggen.känns som ett ryggskott kommer närsomhelst...igen.
    Plus att jag har ont inne i axlarna varje gång efter träning, samt fått någon sträckning i framsidalåren efter en hinderbanelöpning.
    Tror ni att ni kan hjälpa mig med massage för detta?
    O vad skulle ett besök kosta?
    Mvh

Vasa Fot och Hälsa svarar:

Hej Linda
    Ja vi kan på kliniken undersöka vad det är som pågår och behandla dig för det. Det är svårt att säga exakt vad vi kan göra och hur vi kommer att behandla dig innan vi har sätt dig, men jag är säker på att manuell behandling kommer hjälpa din problem.
    Ett besök kostar 700kr, det tar ca 1h och då undersöker vi testar och behandlar ut efter vilka fynd vi får för bästa effekt. Ev. kommer du hem med övningar, tips eller stretch om det finns ett sådant behov.
    Hör av dig om du vill boka in en tid.
    Med vänliga hälsnignar
    Sandra