Kiropraktorbehandling

Logo Kiropraktor Pär Svensson

Kiropraktor Pär Svensson - Göteborg

En behandling hos kiropraktor Pär Svensson i Göteborg syftar till att optimera funktionen i muskler, leder och nerver. Genom att göra detta får kroppen en väldigt god möjlighet att dels hantera funktionsstörningar men även smärta som vid ryggskott och nackspärr. Detta kan sedan användas både i förebyggande och rehabiliterande behandling, det vill säga både före och efter eventuella problem har uppstått.

Vid första behandling på min klinik här i Göteborg görs en ordentlig undersökning för att utröna om orsaken till din problematik. Vi gör en neurologisk undersökning samt går igenom ett antal ortopediska och kiropraktiska tester för att dra slutsater om orsaken till besvären.

I samband med huvudvärk kompletteras undersökningen även med blodtryck och ibland även en större neurologisk undersökning beroende på de bedömningar som görs initialt.

Efter avslutad kiropraktorbehandling

När man genomgått en kiropraktorbehandling så kvarstår en viktig del - hur man ska se till undvika att besvären kommer tillbaka.

Träningsövningar ligger som en stor del i själva behandlingen och jag rekommenderar varje patient om olika övningar och rörelser som de antingen skall göra eller undvika. Detta för att ytterligare förstärka effekten av behandling i både leder, muskler och nerver.

Informationen uppdaterades 30 mars 2015 av Vården.se

550 kr

Helger 800 kr, Studenter 450 kr.

Vasaplatsen 7A, Göteborg - Visa på karta

Om Kiropraktor Pär Svensson

Vi behandlar akuta och kroniska led- och muskelbesvär, så som nackspärr och ryggskott, samt idrottsskador med kiropraktiska tekniker och rehabilitering. Behandlingen som sker på mottagningen i Vasastan, mitt i centrala Göteborg, tar första gången 45 minuter och det görs en neurologisk, ortopedisk och kiropraktisk undersökning, allt för att anpassa behandlingen till just ditt behov.

Patienter i alla åldrar är välkomna med besvär såsom ischias, ryggskott, nackspärr och huvudvärk. Mottagningen finns vid Vasaplatsen 7A i Göteborg.

En behandling hos mig som kiropraktor syftar till att optimera funktionen i muskler, leder och nerver. Genom att göra detta får kroppen en väldigt god möjlighet att dels hantera funktionsstörningar men även smärta som vid ryggskott och nackspärr. Detta kan sedan användas både i förebyggande och rehabiliterande behandling, det vill säga både före och efter eventuella problem har uppstått.

Om kiropraktor Pär Svensson

Utbildning: Skandinaviska Kiropraktorhögskolan, legitimerad 2006

Vidareutbilning: Psykosomatiska sjukdomar (2008)

Fristående universitetskurser: Arbetsskador och arbetsmiljö (2000), Stressfysiologi (2009)

Jag har studerat vid Skandinaviska Kiropraktorhögskolan i Solna. En femårig utbildning som ger en gedigen kunskap om hur våra kropp är konstruerad och hur den fungerar. Något som är grunden till att man ska kunna lära sig och förstå olika sjukdomar och besvär i kroppen. Utbildningen består av två delar där den första delen är teoretisk.

Den andra delen, vilken påbörjas redan under första året, är den praktiska delen. Här börjar man som student att lära sig de undersökningar och olika behandlingstekniker som används i en kiropraktiskbehandling.

Övriga behandlingar hos Kiropraktor Pär Svensson

• Triggerpunktsbehandling

550 kr Helger 800 kr, studenter 400 kr

En triggerpunkter är en ömmande och värkande punkt i en muskel. Enligt gällande teori så beror smärta i triggerpunkten på syrebrist lokalt i... Läs mer

Karta - Vasaplatsen 7A, Göteborg