Logo Chiro Rehab Center

Chiro Rehab Center - Göteborg

En viktig del av den kiropraktiska behandlingen är att lära patienten att själv ta hand om sin kropp.

Det kan bland annat handla om hemövningar. För patienter med en längre tids rygg- eller nacksmärtor har nyare forskning visat att specialträning med övervakning av utbildad personal är speciellt värdefull. Därför samarbetar vi med flera träningsställen som kan komplettera den manuella behandlingen.

Hur bokar jag en tid för rehabilitering hos Chiro Rehab Center?

Det finns tre sätt att boka en tid hos oss.

1. Antingen klickar du på "BOKA HÄR", till höger här på sidan.
  2. Boka tid via vår Facebook-sida, du hittar den via denna länk: http://www.facebook.com/pages/Chiro-Rehab-Center/436436219724432?ref=hl
  3. Ring till oss, du ser våra telefonnummer till höger här på sida.
Informationen uppdaterades 10 september 2014 av Vården.se

Parkgatan 65, Göteborg - Visa på karta

Om Chiro Rehab Center

Här på Chiro Rehab Center sätter vi dig i fokus och strävar alltid efter att erbjuda den bästa möjliga vården. En genomgående och noggrann undersökning ligger alltid till grund för en effektiv behandling av kroppens leder och muskler.

Vad kan en kiropraktor hjälpa dig med?

Som kiropraktorer kan vi hjälpa dig med en rad olika besvär. Några exempel på besvär som vi behandlar är:

• Spänningshuvudvärk med engagemang från nacken.

• Smärta över armbåge och muskelömhet i underarm med eventuell nedsatt styrka i hand, kallas även musarm/tennisarmbåge.

• Lokal punktsmärta mellan skulderbladen och obehagskänsla vid djup inandning.

• Knäsmärta innan, under eller efter aktivitet.

• Underbensproblematik så som smärta, stelhet och domningar i vadmuskulatur. Smärta på framsidan av smalben (benhinnor). Uppkommer ofta vid aktivitet.

• Smärta i häl, hålfot eller tår. Kan göra ont vid fotisättning, ökad belastning men även vid vila.

Långsiktigt rehabilitering

De flesta patienter hittar till oss när man har ont någonstans, inte sällan är det mer eller mindre akuta åtgärder som krävs. Vi ser då till att hitta problemet vart efter vi behandlar.

Efter ett par behandlingstillfällen brukar besvären försvinna. Men då kommer vi till den viktigaste delen - att arbeta för att inte besvären skall återkomma.

Vi tycker att detta är en viktig fas, en fas som du som patient behöver hjälp i. Det handla om alltifrån ergonomi till att skapa träningsprogram. Att hjälpa dig med detta är för oss en självklarhet, att vi delar våra lokaler med gymmet Sportlife innebär att vi på ett smidigt sätt kan lära ut övningar.

Vi vill ju helst inte att du ska komma till oss igen!

Välkommen till oss på Chiro Rehab Center!

Vi erbjuder dig helhetslösningar samt lägger vi upp en personlig behandlingsplan med målsättningen att främja din hälsa. Vi vänder oss till både privatpersoner och företagshälsovård.

Övriga behandlingar hos Chiro Rehab Center

• Dry needling

550 kr Student/pensionär 400 kr/besök, Sportlife medlemmar har 10% rabatt vid uppvisande av medlemskap.

Dry needling är en behandlingsform där nålar används för att effektivt komma djupt in i muskulaturen och behandla de områden som inte går at... Läs mer

• Kiropraktorbehandling

550 kr Student/pensionär 400 kr/besök. Sportlife medlemmar har 10% rabatt vid uppvisande av medlemskap.

Kiropraktorns behandling består först och främst av manuell behandling av kroppens leder och muskler. Manuell behandling kan generellt defin... Läs mer

Karta - Parkgatan 65, Göteborg