Kiropraktorbehandling

Logo Chiro Rehab Center

Chiro Rehab Center - Göteborg

Kiropraktorns behandling består först och främst av manuell behandling av kroppens leder och muskler. Manuell behandling kan generellt definieras som alla de procedurer där behandlaren använder sina händer i syfte att påverka vävnad mekaniskt, speciellt vävnad i och kring leder.

Procedurerna omfattar bland annat manipulation, mobilisering, artikulering, traktion och mjukdelsbehandling.

Kiropraktorn väljer den mest lämpiga behandlingen utifrån patientens problem. Nedsatt rörlighet av ledkomplex, som kan relateras till patientens symptom och för övrigt är mekaniskt betingat, är en primär indikation för användning av manuell behandling.

Behandlingens syfte är att normalisera ledens och musklernas funktionsförmåga samt att lindra eller ta bort smärta. Behandlingen hos kiropraktorn är för det mesta smärtfri och, i motsättning till vad många tror, alldeles odramatisk.

Vad innebär det när kiropraktorn arbetar med hjälp av manipulation?

Vid manipulation drar kiropraktorn med specifika handgrepp ut leden lite längre än vad patienten själv kan göra på egen hand. Då ökas det vakuum som finns i de flesta av kroppens leder och det uppstår små bubblor av olika sorters gas i ledvätskan, och i samband med handgreppet hörs oftast av ett ”knak”. Manipulationen skapar en ökad rörlighet av leden.

Hur bokar jag en tid för kiropraktorbehandling hos Chiro Rehab Center?

Det finns tre sätt att boka en tid hos oss.

1. Antingen klickar du på "BOKA HÄR", till höger här på sidan.
  2. Boka tid via vår Facebook-sida, du hittar den via denna länk: http://www.facebook.com/pages/Chiro-Rehab-Center/436436219724432?ref=hl
  3. Ring till oss, du ser våra telefonnummer till höger här på sida.
Informationen uppdaterades 10 september 2014 av Vården.se

550 kr

Student/pensionär 400 kr/besök. Sportlife medlemmar har 10% rabatt vid uppvisande av medlemskap.

Parkgatan 65, Göteborg - Visa på karta

Om Chiro Rehab Center

Här på Chiro Rehab Center sätter vi dig i fokus och strävar alltid efter att erbjuda den bästa möjliga vården. En genomgående och noggrann undersökning ligger alltid till grund för en effektiv behandling av kroppens leder och muskler.

Vad kan en kiropraktor hjälpa dig med?

Som kiropraktorer kan vi hjälpa dig med en rad olika besvär. Några exempel på besvär som vi behandlar är:

• Spänningshuvudvärk med engagemang från nacken.

• Smärta över armbåge och muskelömhet i underarm med eventuell nedsatt styrka i hand, kallas även musarm/tennisarmbåge.

• Lokal punktsmärta mellan skulderbladen och obehagskänsla vid djup inandning.

• Knäsmärta innan, under eller efter aktivitet.

• Underbensproblematik så som smärta, stelhet och domningar i vadmuskulatur. Smärta på framsidan av smalben (benhinnor). Uppkommer ofta vid aktivitet.

• Smärta i häl, hålfot eller tår. Kan göra ont vid fotisättning, ökad belastning men även vid vila.

Långsiktigt rehabilitering

De flesta patienter hittar till oss när man har ont någonstans, inte sällan är det mer eller mindre akuta åtgärder som krävs. Vi ser då till att hitta problemet vart efter vi behandlar.

Efter ett par behandlingstillfällen brukar besvären försvinna. Men då kommer vi till den viktigaste delen - att arbeta för att inte besvären skall återkomma.

Vi tycker att detta är en viktig fas, en fas som du som patient behöver hjälp i. Det handla om alltifrån ergonomi till att skapa träningsprogram. Att hjälpa dig med detta är för oss en självklarhet, att vi delar våra lokaler med gymmet Sportlife innebär att vi på ett smidigt sätt kan lära ut övningar.

Vi vill ju helst inte att du ska komma till oss igen!

Välkommen till oss på Chiro Rehab Center!

Vi erbjuder dig helhetslösningar samt lägger vi upp en personlig behandlingsplan med målsättningen att främja din hälsa. Vi vänder oss till både privatpersoner och företagshälsovård.

Övriga behandlingar hos Chiro Rehab Center

• Dry needling

550 kr Student/pensionär 400 kr/besök, Sportlife medlemmar har 10% rabatt vid uppvisande av medlemskap.

Dry needling är en behandlingsform där nålar används för att effektivt komma djupt in i muskulaturen och behandla de områden som inte går at... Läs mer

• Rehabilitering

En viktig del av den kiropraktiska behandlingen är att lära patienten att själv ta hand om sin kropp. Det kan bland annat handla om hemöv... Läs mer

Karta - Parkgatan 65, Göteborg