Tandreglering - Inman Aligner

Logo Beiring Tandklinik Olskroken

Beiring Tandklinik Olskroken - Göteborg

Inman Aligner är en tandregleringsapparatur som hjälper oss att få raka tänder i över- och underkäksfronten. Behandlingen är framförallt för tänder som har hamnat i en trångställd position och där man upplever att "tänderna inte riktigt får plats" i tandbågen.

Behandlingen som blivit väldigt populär, då den är enkel, snabb och avtagbar vilket gör att man inte behöver ha den i sin mun dygnet runt, reglarar framförallt områdena mellan hörntänderna.

Inman Aligner användes 16-20h/dag. Beroende på sin enkelhet har behandlingen blivit mycket populär. En normal behandling tar ca 12 veckor, vilket gäller ca 80 % av våra fall, men kan ta upp till 6 månader vid mer komplicerade situationer. Ca 80% av alla felställningar som vi upplever som ej estetiskt tillfredsställande är oftast möjlig att lösa med Inman Aligner.

Det viktigaste vid en trångställining är att skapa plats för att "knuffa" in tänderna i tandbågen igen. Denna plats skapas med att man försiktigt slipar lite mellan tänderna (stripsar) och det finns alltid en begränsning för hur mycket man kan stripsa på en tand utan att skada den.

Detta kartläggs på en undersökning av dina tänder om du är lämplig för Inman Aligner eller om det är rekommenderat att genomgå konventionell tandreglering och då hjälper vi till med att remittera dig till en specialist i detta.

Välkommen att boka tid till oss för att se om du är en av de som kan få rakare tänder med hjälp av Inman.

Informationen uppdaterades 08 mars 2016 av Vården.se

Redbergsvägen 13 A, 416 65, Göteborg - Visa på karta

• Lunchstängt 12:00 - 13:00

Om Beiring Tandklinik Olskroken

Beiring Tandklinik utför all form av tandvård. Våra två kliniker hittar du i Olskroken och i centrum vid Kopparmärra. Beiring Tandklinik vill skapa långsiktiga patientrelationer för att bibehålla och återskapa friska munnar. Lokalerna är i en lugn, stillsam och privat miljö där du som patient får vara ostörd under din behandling.

Vi arbetar med stolthet och professionalism för fler leende Göteborgare. Be smiling!

Vår filosofi

Hos oss på Beiring Tandklinik vill vi att Du som patient känner att du är i fokus, vi vill vara lyhörda och förstående för dig och dina behov. Vi är en modern tandvårdsklinik som ständigt jobbar för att göra nya förbättringar.

Förebyggande tandvård

Vi jobbar helst av allt förebyggande och stor vikt av vårt behandlande skall fokusera på att motverka problem med dina tänder och i munnen. Om det är behov av reparationer och lagningar så jobbar vi alltid i så stor utsträckning som det går efter principerna med minsta invasiva behandlingen, vilket innebär att vi försöker borra så lite som möjligt på dina tänder.

Material, kunskap och teknologi är alltid uppdaterade och detta gör vi för att du ska få det bästa för dina tänder, samtidigt som vi tycker att det är väldigt roligt att ständigt utvecklas i våra yrken.

Välkommen att boka tid hos Beiring Tandklinik!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Beiring Tandklinik Olskroken

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Akuttandvård

Har oturen varit framme och en tandvärk kommit akut eller har du haft ont en längre tid? Vi försöker alltid att finnas tillgängliga för a... Läs mer

• Tandblekning

Vi utför tandblekning med det amerikanska Zoomsystemet, som har en dokumenterat god effekt. Innan blekning måste du ha en nyligen gjord unde... Läs mer

• Tandimplantat

Tandimplantat är en väldokumenterad behandling för att ersätta förlorade tänder. Fördelarna är många när det gäller att ersätta en tand med ... Läs mer

• Bettskena

Bettskenor är en väldigt effektiv behandling för att skydda dina tänder och din emalj vid tandpressning eller tandgnissling, men fördelarna ... Läs mer

Karta - Redbergsvägen 13 A, 416 65, Göteborg

• Fråga ställd 08:24 07 apr 2016

Hej
    jag har stora mellanrum mellan framtänder undrar om inman aligner funkar bra för mig ?
    Tack

Beiring Tandklinik Olskroken svarar:

Hej Nadia,

Och tack för din fråga! Tyvärr så är inte Inman Aligner i sin konstruktion att den kan sluta mellanrum, men det finns andra smidiga lösningar och där kan vår specialist i tandreglering hjälpa till. Du är välkommen att boka en tid hos honom 031-138304 för att få hjälp med ditt problem. Med vänlig hälsning, Beiring tandklinik