Logo Beiring Tandklinik Olskroken

Beiring Tandklinik Olskroken - Göteborg

Tandimplantat är en väldokumenterad behandling för att ersätta förlorade tänder. Fördelarna är många när det gäller att ersätta en tand med implantat.

Det är mycket hög lyckandefrekvens och man kan undvika att borra på de närliggande tänderna, vilket man annars behöver då man preparerar tänderna inför en brokonstruktion.

Straumann Implant System

Vi arbetar i huvudsak med Straumann Implant system när vi utför kirurgin och protetiken. Straumann är ett ytterst väldokumenterat implantatsystem med många studier och mycket forskning bakom sina implantat.

Vi utför både den protetiska och kirurgiska rehabiliteringen på implantatsidan och vi har även protetiska verktyg för att kunna jobba med Astra, Nobel Biocare och 3i.

Detta är framför allt om man har fått en implantatkonstruktion på någon av dessa implantatsystem, som har gått sönder och man behöver få den reparerad eller om man behöver göra en ny. Mer om Straumann finns att läsa här.

Viktigt att tänk på när man fått implantat

Det är viktigt att veta att ett implantat fungerar som en ny tandrot. Man kan inte få karies på implantaten eller kronan, men det är lika viktigt att man håller rent runt ett implantat med tandborste och tandtråd, så att man inte får skador på fästet till den nya "roten".

Vilka förutsättningar man har för att få implantat kontrolleras vid undersökningen, då vi kontrollerar hur benvolymen ser ut samt kartlägger nervstrukturer inför behandlingen.

Vi har en diskussion angående förväntningar och resultat och ibland kan det vara rekommenderat att göra en tandbro, om det till exempel finns risk för nervskador eller om tänderna bredvid tandluckan har äldre volymiösa fyllningar som är skadade sedan innan.

Välkommen att boka tid hos oss för en undersökning och konsultation för hur vi kan återskapa din bettfunktion och ditt leende.

Informationen uppdaterades 08 mars 2016 av Vården.se

Redbergsvägen 13 A, 416 65, Göteborg - Visa på karta

• Lunchstängt 12:00 - 13:00

Om Beiring Tandklinik Olskroken

Beiring Tandklinik utför all form av tandvård. Våra två kliniker hittar du i Olskroken och i centrum vid Kopparmärra. Beiring Tandklinik vill skapa långsiktiga patientrelationer för att bibehålla och återskapa friska munnar. Lokalerna är i en lugn, stillsam och privat miljö där du som patient får vara ostörd under din behandling.

Vi arbetar med stolthet och professionalism för fler leende Göteborgare. Be smiling!

Vår filosofi

Hos oss på Beiring Tandklinik vill vi att Du som patient känner att du är i fokus, vi vill vara lyhörda och förstående för dig och dina behov. Vi är en modern tandvårdsklinik som ständigt jobbar för att göra nya förbättringar.

Förebyggande tandvård

Vi jobbar helst av allt förebyggande och stor vikt av vårt behandlande skall fokusera på att motverka problem med dina tänder och i munnen. Om det är behov av reparationer och lagningar så jobbar vi alltid i så stor utsträckning som det går efter principerna med minsta invasiva behandlingen, vilket innebär att vi försöker borra så lite som möjligt på dina tänder.

Material, kunskap och teknologi är alltid uppdaterade och detta gör vi för att du ska få det bästa för dina tänder, samtidigt som vi tycker att det är väldigt roligt att ständigt utvecklas i våra yrken.

Välkommen att boka tid hos Beiring Tandklinik!

Läs om våra medarbetare

Övriga behandlingar hos Beiring Tandklinik Olskroken

• Tandläkarundersökning

En tandläkarundersökning är den rutinundersökning som man genomgår regelbundet. Hur ofta man bör gå på tandläkarundersökning vid vuxen ålder... Läs mer

• Tandhygienist

Tandhygienisten jobbar framför allt preventivt, med andra ord arbetar de med förebyggande munhälsa. Innan ett besök hos tandhygienist ... Läs mer

• Akuttandvård

Har oturen varit framme och en tandvärk kommit akut eller har du haft ont en längre tid? Vi försöker alltid att finnas tillgängliga för a... Läs mer

• Tandblekning

Vi utför tandblekning med det amerikanska Zoomsystemet, som har en dokumenterat god effekt. Innan blekning måste du ha en nyligen gjord unde... Läs mer

• Tandreglering - Inman Aligner

Inman Aligner är en tandregleringsapparatur som hjälper oss att få raka tänder i över- och underkäksfronten. Behandlingen är framförallt för... Läs mer

• Bettskena

Bettskenor är en väldigt effektiv behandling för att skydda dina tänder och din emalj vid tandpressning eller tandgnissling, men fördelarna ... Läs mer

Karta - Redbergsvägen 13 A, 416 65, Göteborg