Boka här

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Gävle

Nygatan 40, Gävle - Visa på karta

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk

Upplever du värk i muskler och leder och funderar på vad som kan ligga bakom? Hos Svensk Provtagning Gävle kan du genom vår hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk få en bra bild av din allmänna hälsa.

Vad ingår i hälsokontrollen?

Vid vår hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk går vi igenom 14 stycken analyter som är kopplade till sju olika områden som är viktiga för din hälsa.

• Blodstatus - kan ge en indikation på hur ditt immunförsvar fungerar och om du lider av blodbrist.
  • Inflammation - vi mäter dina värden för att se om det finns tecken på någon inflammation.
  • Njurfunktion - njurarna fyller många viktiga funktioner i kroppen och därför är det viktigt att de fungerar som de ska.
  • Leverfunktion - levern är ett av kroppens största organ och har som huvudsakliga uppgift att filtrera blodet som kommer från tarmen.
  • Enzymer - enzymer är ett särskilt sorts protein som bland annat fyller en viktig funktion för matsmältning och omvandling av socker till energi.
  • Sköldkörtel - rubbningar i sköldkörteln kan ge många och varierande symtom, och den kan både vara över- och underaktiv.
  • Reumatism - det finns olika typer av reumatiska sjukdomar och de påverkar i första hand leder, muskler och skelett, med symtom som smärta och svullnad.

Kommentar från legitimerad läkare

När du lämnat ditt prov hos Svensk Provtagning Gävle får du oftast dina provsvar inom 1-2 dagar, men ibland kan det ta lite längre tid. Du får också en kommentar från en legitimerad läkare, för att du ska få en tydligare bild av dina resultat och vilka åtgärder som eventuellt kan behövas för att förbättra dina värden.

Viktig information innan du lämnar dina prov på Nygatan

• Glöm inte giltig legitimation.
  • Sikta på att lämna provet innan klockan 10:00.
  • Träna inte före provtagningen.
  • Ta provet på fastande mage, det vill säga att du inte äter något 10-12 timmar innan provtagningen. Du kan däremot dricka vatten, svart kaffe, eller te utan tillsatser av socker eller mjölk.

Tänk på detta dagen innan:

• Ät inte fet mat.
  • Drick inte alkohol.
  • Ta inte järnmedicin.

Lämna inte prover om något av detta stämmer in på dig:

• Du tar medicin med NSAID-preparat.
  • Du har tagit Levaxin eller annan medicin för sköldkörteln några timmar precis innan provtagningen.
  • Du har eller har nyss haft en pågående infektion eller antibiotikabehandling.

Varmt välkommen att beställa en hälsokontroll för ledvärk och muskelvärk hos oss på Svensk Provtagning Gävle!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Om Svensk Provtagning Gävle

Välkommen till Svensk Provtagning Gävle!

Svensk Provtagning Gävle är en hälsotjänst som gör det enkelt att boka skräddarsydda hälsokontroller online. Med våra tester får du snabbt och tydligt en bild av din hälsa och dina värden, som kan hjälpa dig ta beslut för din kropp och livsstil.

Det är smidigt att beställa sin hälsokontroll online. Efter det behöver du bara lämna dina prover fysiskt på vårt provtagningsställe på Nygatan i Gävle. Provsvaren och din hälsodata hamnar sedan i en digital journal tillsammans med förklarande kommentarer från en legitimerad specialistläkare.

De här hälsokontrollerna kan du boka hos oss

Vi kan erbjuda många olika typer av hälsokontroller. Några av dessa är:

• Graviditetstest
  • Test för vitaminbrist
  • Hälsokontroll sköldkörtel
  • Prostatatest
  • Hälsokontroll kvinna
  • Hälsokontroll man
  • Hälsokontroll premium
  • Hälsokontroll kost

Du hittar all information om de olika hälsokontrollerna under fliken behandlingar!

Vilka fördelar finns med hälsokontroll hos Svensk Provtagning Gävle?

Du kan ha avvikande värden utan att vara medveten om det. Genom en hälsokontroll där du lämnar blodprov får du en indikation på hur dina värden ser ut och ifall du kan ligga i riskzonen för några sjukdomar, till exempel diabetes. Upptäcks sådana indikationer tidigt så kan du få behandling i ett tidigare skede och därmed motverka framtida hälsoproblem. Naturligtvis är den bästa kombinationen att du kombinerar resultaten från din hälsokontroll med bra kost och hälsosamma levnadsvanor. Då skapar du bra förutsättningar för ett långt och friskt liv!

Hur du gör en hälsokontroll hos oss på Svensk Provtagning Gävle

1. Först väljer du vilken hälsokontroll du vill boka online genom att logga in med Mobilt BankID eller BankID via din mobil eller dator.
  2. Beställer du på en vardag får du vanligtvis en remiss för provtagning samma dag och remissen är giltig i tre månader.
  3. Du besöker ett av våra provtagningsställen för lämna ditt blodprov. Vi samarbetar med flera aktörer över hela Sverige. Just Svensk Provtagning Gävle hittar du på Nygatan och vi samarbetar med Encia Gävle.
  4. Redan 1-2 dagar efter provtagningstillfället får du dina provsvar. Ibland kan det dröja något längre. Då får du både mejl och sms från oss.
  5. Dina provsvar och din hälsodata samlas i din digitala journal, tillsammans med utförliga kommentarer från en legitimerad läkare. för att få tillgång till din digitala journal måste du logga in med Mobilt BankID eller vanlig BankID. Det är bara du som kan se informationen.

Ta reda på hur din hälsa är redan idag med en hälsokontroll från Svensk Provtagning Gävle!

Informationen uppdaterades 02 juli 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Svensk Provtagning Gävle

Hälsokontroll premium hos Svensk Provtagning Gävle

För den mest omfattande analysen om hela din hälsa, kan du göra det vi kallar för Hälsokontroll Premium hos Svensk Provtagning Gävle. Vå...

Hälsokontroll kvinna hos Svensk Provtagning Gävle

Vi på Svensk Provtagning Gävle erbjuder en omfattande hälsokontroll för kvinnor. Hälsokontroll utformad specifikt för kvinnor Vi har t...

Hälsokontroll man hos Svensk Provtagning Gävle

Hos Svensk Provtagning Gävle kan du göra en hälsokontroll speciellt utformad för dig som är man. Hälsokontrollen för män Den här omfat...

Allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Gävle

Skaffa en bra överblick av din allmänna hälsa genom att göra just en allmän hälsokontroll hos Svensk Provtagning Gävle. Vad kan du se i e...

Graviditetstest hos Svensk Provtagning Gävle

Hos oss på Svensk Provtagning Gävle kan du göra ett omfattande graviditetstest, för att med stor säkerhet bekräfta om du är gravid. Vid test...

Test för vitaminbrist hos Svensk Provtagning Gävle

Har du funderat på om du lider av någon vitaminbrist? Hos oss på Svensk Provtagning Gävle kan vi hjälpa dig ta reda på det! Vad är vitami...

Hälsokontroll sköldkörtel hos Svensk Provtagning Gävle

Testa din sköldkörtel genom att göra en specifik hälsokontroll för den hos Svensk Provtagning Gävle. När sköldkörteln är ur balans kan den g...

Prostatatest hos Svensk Provtagning Gävle

Svensk Provtagning Gävle erbjuder prostatatest, för de män som vill testa sitt PSA-värde. Det kan hjälpa till att upptäcka tecken på prostat...

Hälsokontroll ledvärk och muskelvärk hos Svensk Provtagning Gävle

Hälsokontroll kost hos Svensk Provtagning Gävle

Vet du om du får i dig allt din kropp behöver via kosten? Misstänker du att du har brist av något ämne? Då kan vår hälsokontroll inriktad på...

Karta - Nygatan 40, Gävle