Ögonhälsoundersökning hos Synsam Gävle City

Drottninggatan 9, Gävle - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 16:00

Ögonhälsoundersökning

Hela ögat undersöks noggrant

Olika sjukdomar i ögat kan upptäckas tidigt om man gör en ögonhälsoundersökning. Vi gör en utförlig och noggrann undersökning av hela ögat genom att mäta trycket i ögat, ögats synfält, samt genom att göra en ögonbottenfotografering.

Varför är det bra att göra en ögonhälsoundersökning?

Genom att gå på regelbundna ögonhälsoundersökningar kan man tidigt upptäcka besvär med ögonen. Vi rekommenderar detta till alla över 40 år. Optikern kan med den senaste tekniken se ifall du har någon av de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grå starr, grön starr, eller åldersförändringar i gula fläcken. Skulle det finnas tecken på någon av sjukdomarna, eller något annat som avviker, så skickar optikern remiss till en ögonläkare så att du får den hjälp du behöver.

Boka din ögonhälsoundersökning hos oss på Drottninggatan 9 i Gävle!

Informationen uppdaterades 28 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Gävle City

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Gävle City!

I Gävle hittar du vår välsorterade Synsambutik på Drottninggatan 9. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Gävle City hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss

Om du är orolig för din ögonhälsa, kan vi på Synsam Gävle City utföra en ordentlig ögonhälsoundersökning. Detta rekommenderar vi till alla som fyllt 40 år. Då tittar vi på hela ögat för att upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Våra glasögon

Hos oss på Synsam Gävle City finns ett stort urval av bågar från ett stort antal märken, och vi hjälper dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan också hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör hittar du det i vår butik.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Gävle City på Drottninggatan redan idag!

Informationen uppdaterades 28 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Gävle City

Synundersökning hos Synsam Gävle City

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Gävle City för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan vara bra att u...

Skaffa glasögon hos Synsam Gävle City

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Drottninggatan 9 i Gävle, så hjälper vi dig! Du k...

Skaffa linser hos Synsam Gävle City

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Synsam Gä...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Gävle City

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam Gävle City för att få en uppfattning om din ögonhälsa och upptäcka tidiga tecken på sjukdom. ...

Karta - Drottninggatan 9, Gävle