Skaffa glasögon hos Synsam Gävle City

Drottninggatan 9, Gävle - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 16:00

Skaffa glasögon

Du kan korrigera ditt synfel med glasögon

Upplever du problem med din syn? Misstänker du att du behöver glasögon? Då kan ett bra första steg vara att träffa en av våra optiker. Genom att träffa en optiker kan du få svar på dina frågor om ögonhälsa och genomgå olika tester. Om glasögon visar sig vara aktuellt i ditt fall, hjälper optikern till med justeringarna för att hitta rätt styrka på dina glasögon.

Flera alternativ för dina glasögon

Vi på Synsam erbjuder bågar från ett stort antal märken, och kan hjälpa dig att hitta rätt par för just dig. När du köper glasögon hos oss täcks du dessutom av vår olycksgaranti, vilket innebär att vi reparerar eller ersätter dina glasögon åt dig om de skadas inom de första 365 dagarna. Vi har även ett abonnemang som heter Synsam Lifestyle, där du kan hyra dina glasögon, istället för att köpa dem. I abonnemanget ingår tre olika typer glasögon som du betalar en fast månadskostnad för.

Hitta rätt glasögon hos oss på Synsam Gävle City!

Informationen uppdaterades 28 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Gävle City

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Gävle City!

I Gävle hittar du vår välsorterade Synsambutik på Drottninggatan 9. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Gävle City hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss

Om du är orolig för din ögonhälsa, kan vi på Synsam Gävle City utföra en ordentlig ögonhälsoundersökning. Detta rekommenderar vi till alla som fyllt 40 år. Då tittar vi på hela ögat för att upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Våra glasögon

Hos oss på Synsam Gävle City finns ett stort urval av bågar från ett stort antal märken, och vi hjälper dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan också hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör hittar du det i vår butik.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Gävle City på Drottninggatan redan idag!

Informationen uppdaterades 28 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Gävle City

Synundersökning hos Synsam Gävle City

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Gävle City för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan vara bra att u...

Skaffa glasögon hos Synsam Gävle City

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Drottninggatan 9 i Gävle, så hjälper vi dig! Du k...

Skaffa linser hos Synsam Gävle City

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Synsam Gä...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Gävle City

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam Gävle City för att få en uppfattning om din ögonhälsa och upptäcka tidiga tecken på sjukdom. ...

Karta - Drottninggatan 9, Gävle