Synundersökning hos Synsam Gävle City

Drottninggatan 9, Gävle - Visa på karta

• Söndag 11:00 - 16:00

Synundersökning

Optikern undersöker ögat

Det kan vara bra att undersöka dina ögon om du upplever problem med din syn. Detta för att se om det finns något eventuellt synfel. Är du i behov av synkorrigering, kan optikern hjälpa dig att skaffa glasögon och/eller linser.

Hur går undersökningen till?

Inledningsvis vill vår optiker på Synsam ta reda på hur du själv uppfattar din syn och ögonhälsa. Inför undersökningen kan det därför vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. I nästa steg genomför optikern olika mätningar för att avgöra ifall du har någon typ av synfel. Skulle det visa sig att du har ett synfel som kan korrigeras med glasögon eller linser hjälper vi självklart till med att hitta rätt styrka för dig. Är det en något mer avvikande upptäckt får du remiss till en ögonläkare.

Boka en synundersökning hos oss på Synsam Gävle City redan idag!

Informationen uppdaterades 28 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Gävle City

Varmt välkommen till optikerna på Synsam Gävle City!

I Gävle hittar du vår välsorterade Synsambutik på Drottninggatan 9. Våra legitimerade optiker finns här för att hjälpa dig med olika sorters synundersökningar, samt att hitta glasögon, linser eller andra tillbehör som du behöver. Ska du skaffa glasögon för första gången eller vill du bara uppdatera din stil? Vi på Synsam finns här för dig!

Ta hjälp av våra optiker

Hos Synsam Gävle City hittar du legitimerade optiker med lång erfarenhet, som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan gälla för olika situationer, till exempel:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du besväras av återkommande huvudvärk
  • Du upplever ofta problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss

Om du är orolig för din ögonhälsa, kan vi på Synsam Gävle City utföra en ordentlig ögonhälsoundersökning. Detta rekommenderar vi till alla som fyllt 40 år. Då tittar vi på hela ögat för att upptäcka tecken på de tre vanligaste ögonsjukdomarna: grön starr, grå starr och åldersförändringar i gula fläcken.

Våra glasögon

Hos oss på Synsam Gävle City finns ett stort urval av bågar från ett stort antal märken, och vi hjälper dig hitta rätt glasögon för just dig. Du kan också hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Behöver du solglasögon, linsvätska eller andra tillbehör hittar du det i vår butik.

Du kan känna dig trygg hos oss

Tveka inte att boka en tid hos Synsam Gävle City på Drottninggatan redan idag!

Informationen uppdaterades 28 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Gävle City

Synundersökning hos Synsam Gävle City

Besök någon av våra legitimerade optiker på Synsam Gävle City för en synundersökning. Optikern undersöker ögat Det kan vara bra att u...

Skaffa glasögon hos Synsam Gävle City

Ska du skaffa dina första glasögon, eller uppdatera de du har? Välkommen till Synsam på Drottninggatan 9 i Gävle, så hjälper vi dig! Du k...

Skaffa linser hos Synsam Gävle City

Linser är en av flera metoder för att korrigera synfel och kan fungera bra för dig som inte vill eller kan använda glasögon. Vi på Synsam Gä...

Ögonhälsoundersökning hos Synsam Gävle City

Gör en ögonhälsoundersökning hos oss på Synsam Gävle City för att få en uppfattning om din ögonhälsa och upptäcka tidiga tecken på sjukdom. ...

Karta - Drottninggatan 9, Gävle