• 0970-777 90

Skaffa linser hos Synsam Gällivare

Storgatan 15, Gällivare - Visa på karta

Skaffa linser

Hur skaffar man linser?

Vid ett besök hos någon av våra legitimerade optiker gör vi en grundlig undersökning för att kolla ögonhälsan och bedöma om du har ett synfel som behöver korrigeras. Om du har ett synfel är det optikerns uppgift att säkerställa den styrka du behöver på dina linser. När vi anpassar dem har vi dina ögon och behov i åtanke. Vi på Synsam ger dig råd i hur du ska hantera linserna, och hur du bäst tar hand om dem.

Hitta dina linser hos oss på Synsam Gällivare. Välkommen!

Informationen uppdaterades 27 februari 2020 av Vården.se

Om Synsam Gällivare

Välkommen till oss på Synsam Gällivare!

Vi finns på Storgatan 15 i Gällivare och kan hjälpa dig som behöver glasögon, linser eller tillbehör. Hos oss får du träffa legitimerade optiker som kan utföra olika typer av synundersökningar och hitta rätt lösning för just dig. Vi har ett stort sortiment från välkända märken och kan både hjälpa dig som ska skaffa glasögon för första gången och dig som bara vill uppdatera din stil.

Du kan undersöka din syn hos Synsam

Vi har legitimerade optiker med lång erfarenhet hos oss på Synsam Gällivare som kan hjälpa dig med olika typer av synundersökningar. Ofta är det bra att kolla upp synen om du har svårt att se på olika avstånd, upplever återkommande huvudvärk eller har problem med trötta ögon. Hit kommer du om du vill skaffa glasögon och/eller linser, eller om du ska ta körkort. Alla är välkomna - unga som gamla. Vi ser till att hjälpa dig utifrån just dina behov och förutsättningar.

Glasögon hos Synsam Gällivare

Hos Synsam kan du köpa bågar från ett stort antal märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt glasögon för just dig. Vi erbjuder också möjligheten att hyra dina glasögon, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Utöver det hittar du solglasögon, linsvätska och massor med tillbehör i vår butik.

Synsam följer upp under det första året

Det kan hända mycket på ett år! Vi finns då som ett stöd för dig, även efter att vi undersökt dig och du fått dina glasögon eller linser. Om de skulle de gå sönder inom de första 365 dagarna täcks du av vår kostnadsfria olycksgaranti. I så fall reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Skulle du upptäcka att du får ytterligare försämrad syn inom det första året får du självklart komma tillbaka till oss för en ny synundersökning, utan någon extra kostnad.

Boka en tid hos oss på Synsam Gällivare!

Informationen uppdaterades 27 februari 2020 av Vården.se

Behandlingar hos Synsam Gällivare

Synundersökning hos Synsam Gällivare

Skaffa glasögon hos Synsam Gällivare

Tror du att du kanske behöver glasögon? Då är du varmt välkommen till Synsam Gällivare! Glasögon hjälper till att korrigera synfel Om ...

Skaffa linser hos Synsam Gällivare

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Synsam i Gällivare hjälpa dig! Hur sk...

Karta - Storgatan 15, Gällivare