Lilla Marconigatan 31, Frölunda Torg - Visa på karta

• Drop in till läkare:
  • Drop-in till sjuksköterska och provtagning:

Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter - Frölunda Torg - Frölunda Torg

När du har fått en skada, sjukdom eller har problem som skapar obalans i livet kan du får hjälp av en arbetsterapeut. De hjälper dig med att hitta träning, anpassning och strategier för att du ska kunna få ett fungerande vardagsliv igen.

Våra arbetsterapeuter erbjuder:

• Kartläggning av dina förutsättningar för arbete vid sjukskrivning
  • Ergonomisk rådgivning
  • Rådgivning och bedömning inför anpassning av din bostad
  • Utprovning av tekniska hjälpmedel och ortoser
  • Strategier för att hantera stress och smärta
  • Stöd i att hitta vanor och rutiner som ger balans i vardagen

Varmt välkommen till Västerledens Rehabcenter!

Informationen uppdaterades 27 juni 2018 av Vården.se

Om Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter - Frölunda Torg

4,9

Västerleden är en flexibel och dynamisk vårdcentral med BVC och rehabcenter. Du hittar oss bekvämt placerade på Frölunda Torg med egen ingång från Lilla Marconigatan 31.

Det här erbjuder Västerleden

Hos oss hittar du vårdcentral, BVC och rehabcenter, allt under samma tak. Vi kan därför hjälpa dig att ta ett helhetsgrepp om din hälsa. Utöver en vårdcentrals vanliga utbud, erbjuder vi flera hälsofrämjande aktiviteter och kurser som ökar ditt välmående och hjälper dig till en bättre hälsa.

Vi har drop-in till läkare.

Vi är ett familjeföretag

Västerleden är ett familjeföretag med det långsiktiga målet att förbättra folkhälsan. Vår verksamhet är offentligt finansierad och drivs i privat regi. Vi ingår inte i någon stor koncern och drivs inte av riskkapital.

Våra löften till dig

• Alltid vänligt och personligt bemötande, oavsett vem du är.
  • Alltid hög medicinsk kompetens - vi sätter din hälsa först.
  • Inga hyrläkare. Vi tror att det bästa är att du får en fast läkarkontakt.

Lista dig hos oss

Att lista sig kostar inget och innebär att du väljer en vårdcentral där du får din huvudsakliga vård. Om du listar dig hos oss blir ditt läkarbesök dessutom billigare!

Behöver du akut vård?

Vid behov av akut vård utanför våra öppettider går du till Alléjouren, Södra Allégatan 6 (Axesshuset). Öppettider vardagar kl 17.00 - 22.00, helg och röda dagar kl 10.00 - 16.00.

Varmt välkommen till Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter!

Informationen uppdaterades 27 juni 2018 av Vården.se

Behandlingar hos Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter - Frölunda Torg

Drop-in mottagning till allmänläkare hos Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Västerleden erbjuder drop-in till läkare. Hit kan du komma om du får symtom som inte kan vänta till ett bokat läkarbesök. Du ska alltid åka ...

Vaccination hos Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Här på Västerleden kan vi hjälpa dig med vaccinationer. Vi erbjuder de flesta typer av vaccination, till exempel inför en resa, vaccination ...

BVC hos Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Hos vår barnavårdscentral kan du få hjälp med hälsoundersökningar och vaccinationer för barn mellan 0-6 år. Vi ger dig information om allt ...

Sjukgymnastik/fysioterapi hos Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Hos Västerleden kan du få hjälp av en fysioterapeut (sjukgymnast). Fysioterapeuter är experter på kroppens muskler, nerver, leder och senor ...

Arbetsterapi hos Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Samtalsterapi hos Västerleden Vårdcentral BVC och Rehabcenter - Frölunda Torg i Västra Frölunda

Psykiatriska diagnoser är idag en av de vanligaste bakomliggande orsakerna till sjukskrivning och frånvaro från arbetsmarknaden. Hos Västerl...

Karta - Lilla Marconigatan 31, Frölunda Torg

4,9

13:29 - 13 jun, 2018 skrev:

Ni är fantastiska.. Tack för att ni finns

09:42 - 17 apr, 2018 skrev:

Igentligen vill jag slippa Er men när man väl behöver hjälp är ni fantastiska !

06:54 - 21 feb, 2018 skrev:

Vilken positiv upplevelse!
Tack doktor Anne för att du gett mig tillbaka tron på vårt sjukvårdssystem.
Du hörde mig, agerade. Såååå skönt.
Ulla

3,8

10:45 - 25 sep, 2017 skrev:

Tack🌹

14:24 - 12 maj, 2017

15:47 - 14 feb, 2016 skrev:

Har enbart positiva upplevelser från mina besök på Västerleden. Härlig personal, kunniga läkare och sköterskor. En välkomnande miljö

10:54 - 16 mar, 2015 skrev:

Västerledens Vårdcentral. Utan er etablering år 2002, hade Göteborgsområdet inte klarat all den fina vård, alla åldrar. Ni är toppenbra! Allt från det rent medicinska, till hela spektrummet från de allra minsta småttingar till oss frågvisa pensionärer. Stort tack för att ni finns.Ingen nämnd, men heller ingen av er glömd. Lycka till!

09:09 - 27 jan, 2014 skrev:

En toppen bra vårdcentral! Jag har alltid fått superbra bemötande, kompetenta läkare som lyssnar på mig, visar respekt och den klassiska läkar hierarkin med översittar fasoner som finns på så många andra mottagningar, existerar inte på Västerledens Vårdcentral.
Underbara ljuvliga Olga L som jag haft sen starten är guld värd! Jag får alltid så gott bemötande hos er! Tusen tack! <3

14:38 - 08 jan, 2014 skrev:

man får fin hjälp o droppinakuten 8-11 är toppen. Min far på 81 år är patient hos Sussanna L och vi blir alltid väl bemötta o det är trevlig atmosfär TACK