1/3
Öppet i morgon från 09:00

Synsam Finspång

Bergslagsvägen 17, Centrumgallerian, Finspång

Synsam Finspång

Välkommen till Synsam Finspång!

Behöver du hjälp med att skaffa glasögon eller linser? Då är du välkommen till vår välsorterade butik i Centrumgallerian i Finspång. Här kan våra legitimerade optiker hjälpa dig med olika sorters synundersökningar. Du hittar glasögon, linser och tillbehör från välkända märken hos oss, och självklart hjälper vi både dig som behöver skaffa glasögon för första gången eller dig som bara vill uppdatera din stil.

Få din syn undersökt av våra optiker

Hos oss på Synsam Finspång finns erfarna, legitimerade optiker som kan hjälpa dig med ett flertal olika syntest. Det kan till exempel vara aktuellt om:

• Du har svårt att se på olika avstånd
  • Du upplever återkommande huvudvärk
  • Du har problem med trötta ögon
  • Du vill skaffa linser
  • Du vill skaffa glasögon
  • Du ska ta körkort

Alla är välkomna hos oss - både unga och gamla. Vi hjälper dig utifrån just dina förutsättningar och behov.

Synsam Finspång hjälper dig att hitta rätt glasögon

Hos Synsam finns alltid ett stort utbud av glasögonbågar, från välkända märken, och våra rådgivare finns på plats för att hjälpa dig hitta rätt par för just dig. Vill du inte köpa dina glasögon erbjuder vi möjligheten att hyra dem istället, genom vårt abonnemang Synsam Lifestyle. Hos oss finns naturligtvis också solglasögon, linsvätska och många andra tillbehör.

Vår olycksgaranti för dina glasögon

När du köper glasögon hos oss täcks de av vår kostnadsfria olycksgaranti, vilket betyder att om glasögonen skulle gå sönder inom de första 365 dagarna så reparerar vi eller byter ut dem åt dig. Ifall du tycker att du fått sämre syn inom det första året så får du boka en ny synundersökning hos oss på Synsam Finspång - utan extra kostnad såklart.

Välkommen till oss på Synsam i Finspång!

Informationen uppdaterades 16:00 - 6 okt, 2020

Synundersökning hos Synsam Finspång

Pris från: 199 kr

Boka en synundersökning hos någon av våra legitimerade optiker på Synsam Finspång.

Därför är det bra att undersöka sina ögon

Upplever du problem med din syn eller har du andra besvärande symtom relaterade till din syn? Då kan det vara bra att undersöka ögat, ifall du skulle ha något eventuellt synfel. Om du behöver synkorrigering, kan det i så fall bli aktuellt att skaffa glasögon och/eller linser.

Så går undersökningen till

Först vill våra optiker veta hur du uppfattar din syn och ögonhälsa. Då kan det vara bra att veta ifall du har ärftlighet för synfel eller ögonsjukdomar. Sedan görs olika mätningar för att avgöra om du har någon typ av synfel. Visar det sig att du har ett synfel som behöver korrigeras med glasögon eller linser kan optikern hitta rätt styrka för dig. Upptäcker optikern något annat som är avvikande skickar de en remiss till en ögonläkare.

Välkommen till oss på Synsam i Finspång!

Skaffa glasögon
hos Synsam Finspång

Funderar du på om du behöver glasögon? Välkommen till oss på Synsam i Finspång! Glasögon är till för att korrigera ditt synfel Har du ...

Pris från: 199 kr

Skaffa linser
hos Synsam Finspång

Har du ett synfel, men kan eller vill inte ha glasögon? Då är linser ett bra alternativ. Låt oss på Synsam i Finspång hjälpa dig! Hur ska...

Pris från: 549 kr

Lördag : 10:00 - 13:00